Stare Yharnam | Opis przejścia Bloodborne poradnik, solucja Bloodborne
Ostatnia aktualizacja: 17 lipca 2019
Stare Yharnam
Prosto na dół
Do Starego Yharnam dostaniesz się z Rewiru Katedralnego. Wchodząc wybierz najpierw drogę na wprost, za płonącym krzyżem. Kierując się na dół (zeskakuj na kolejne dachy) zbierzesz Odłamek krwawego kamienia (jeżeli wystarczająco szybko zabijesz uciekającego stworka zbierzesz też Bliźniacze odłamki Krwawego Klejnotu). Na placu na dole zaatakują Cię dwie zakapturzone postacie (w małej wnęce z lewej strony znajdziesz Pochodnię tropiciela). Po ich pokonaniu zeskocz na dół przy krawędzi.
Tam nie znajdziesz już nic ciekawego (w późniejszej części odblokujesz tutaj skrót), skręć za budynkiem, a następnie po drabinie wejdź do góry. Na szczycie znajdziesz jeszcze Rosę chłodnej krwi. Następnie możesz już ruszać we właściwą część Starego Yharnam.
W lewo, przez most
Z miejsca, w którym wchodzisz do lokacji (na samej górze) podejdź pod barierki z lewej strony, gdzie przy ciele znajdziesz 6 Fiolek z krwią. Następnie przejdź przez most. Na mały placu zostaniesz zaatakowany przez dwóch szybkich, ale jednocześnie słabych przeciwników. Z lewej strony, za budynkiem, znajduje się pojedynczy zakapturzony przeciwnik, w ciele natomiast znajdziesz Rosę chłodnej krwi.
Zejdź niżej na kolejny placyk. Tutaj zostaniesz zaatakowany przez czterech mniejszych wrogów oraz dwie zakapturzone postacie. Schodząc jeszcze niżej otrzymasz ostrzeżenie od tajemniczego tropiciela i zaraz potem zostaniesz ostrzelany. Musisz błyskawicznie schować się przed lecącymi w Twoją stronę pociskami, gdyż przyjęcie całej serii poskutkuje śmiercią. Możesz wycofać się w stronę schodów, gdyż tam pociski stracą już zasięg lub ukryć się za rzeźbą.
W chwili przerwy pomiędzy ostrzałem (trwa ona parę sekund) podejdź do prawej krawędzi, gdzie zeskocz na dół. Następnie po schodkach podejdziesz do miejsca pokazanego na screenie. Znajduje się tutaj drabina prowadząca na dół. Tymczasowo schowaj się za ścianą i wejdź w głąb pomieszczenia - znajdziesz tam pojedynczego przeciwnika, a w ciałach Antidotum, oraz dalej, na balkonie, Odłamek krwawego kamienia. Zamiast schodzić na dół i narażać się na ostrzał możesz ominąć lekko niebezpieczną strefę. W tym celu z tego pomieszczenia, w jego końcu skręć w prawo.
W kolejnej sali natkniesz się na kilku wrogów (uważaj tutaj na wpadające przez okno kule oraz wybuchające naczynia). Następnie przejdź przez most i za budynkiem skręć za róg w lewo (cztery ptaszyska oraz Odłamek krwawego kamienia).
Tutaj, zaraz po wejściu do następnej sali, z pomieszczenia po prawej stronie wybiegnie zakapturzony przeciwnik. Dwóch pomniejszych wrogów zaatakuje Cię w głębi. Uważaj, aby nie wystawić się za bardzo przy odkrytym wejściu (ostrzał), następnie po wyeliminowaniu wrogów pozbieraj z ciał przy drzwiach Antidotum, a w małym pokoju z prawej Krwawy klejnot tętnień. Po wyjściu (nadal uważaj na ostrzał) będziesz jeszcze musiał pokonać kilku kolejnych pomniejszych wrogów, postaraj się to zrobić przy ścianie budynku na wprost, gdzie będziesz znajdował się poza zasięgiem pocisków.
Ukryte pomieszczenie
Niezależnie, czy wejdziesz na plac od razu po drabinie, czy też omijając go z lewej strony, warto zbadać dokładnie do miejsce. Z prawej strony drabiny, przy posągu (obok kruki) możesz stopniowo zeskoczyć na dół (screen), najpierw na balkonik, a potem niżej, na schody. Będąc na dole wejdź do ciemnego budynku.
W środku stopniowo oczyść pomieszczenie, zabijając tu kilka zakapturzonych postaci (uwaga na zatrucie) oraz kolejnych, mniejszych przeciwników. Przy ciele z lewej strony znajdziesz 6x Fiolka z krwią, skrzynia skrywa natomiast Gniewny Krwawy Klejnot.
Na koniec wyjdź po schodach do góry. Po drodze, z prawej strony, za trumnami możesz znaleźć ciało, a w nim broń, Włócznię Karabinową. Na samej górze natomiast przeczytaj notatkę, a z ciała na krześle zabierz Osmalone odzienie, rękawice oraz spodnie tropiciela (zapewniają niezłą ochronę przed ogniem). Twój tropiciel automatycznie się ukłoni, możesz teraz wyjść z pomieszczenia - znajdziesz się po drugiej stronie placu.
Ostatecznie przechodząc przez most dojdziesz do miejsca pokazanego na obrazku. Możesz stąd wyjść do góry po drabinie znajdującej się z lewej strony bądź po drewnianym przejściu wejść do dużej komnaty, przez rozbite okno.
Wyjście po drabinie - walka z Djurą
Wychodząc do góry po drabinie, a potem po kolejnej, natkniesz się na zawzięcie ostrzeliwującego Cię wcześniej tropiciela. Walka z nim polega głównie na unikaniu jego wystrzałów, gdyż spowodować mogą one największe obrażenia (jeżeli podejdziesz dostatecznie blisko). Możesz też spróbować pokusić się o mały fortel i serią ciosów wypchnąć przeciwnika z tego niewielkiego terenu (jednocześnie samemu uważając, aby nie spaść). Dzięki pokonaniu wroga przy następnej wizycie nikt już nie będzie do Ciebie strzelał, otrzymasz także 875 Tętnień krwi i Odznakę tropiciela Beczek z prochem.
Uwaga: Jeżeli Djura spadnie na dół nie będziesz mógł zebrać zostawionej przez niego odznaki. Aby było to możliwe musisz ponownie załadować tą lokację i jeszcze raz wyjść po drabinie, przedmiot znajdziesz obok broni, z której strzelał tropiciel.
Uwaga2: Po pokonaniu strzelającego do Ciebie tropiciela warto wrócić na plac, wcześniej ominięty (teren poniżej miejsca, w którym po raz pierwszy zostałeś ostrzelany). Natkniesz się tutaj na kilku przeciwników, z których najgroźniejszym będzie słabsza wersja tropiciela (zniknie permanentnie po pierwszym zabiciu go, uważaj na serię ciosów oraz wystrzał z bliskiej odległości). Na dole, na balkoniku (z lewej strony, patrząc od drabiny) znajdziesz dwóch przeciwników oraz Rosę chłodnej krwi.
Uniknięcie walki z Djurą
Z Djurą wcale nie musisz walczyć. Aby możliwe było porozmawianie z nim, podczas pierwszej wizyty w Starym Yharnam nie atakuj go (nie wychodź po drabinie), zostaw także w spokoju innego tropiciela. Zamiast tego zajmij się Bestią żądną krwi. Następnie daj zabić się jednemu z przeciwników posiadających worek na plecach - zostaniesz wtedy przeniesiony do Podziemnego więzienia w Yahar'gul, Niewidzialnej wiosce. Odszukaj w niej miejsca, w którym walczyć możesz z Mroczną bestią Paarl - nie musisz jej zabić, konieczne jest tylko odwiedzenie bossa.
Następnie przenieś się z powrotem do lokacji Kościół Dobrego Kielicha. Wróć się do Djury od tyłu, dzięki czemu ten nie zauważy Cię i nie będzie miał możliwości ostrzelania. Wyjdź na drabinę - tropiciel zamiast zwyczajowo zaatakować stanie na środku i możliwe będzie porozmawianie z nim. Aby Djura pozostał neutralny koniecznie wybierz opcję "Oszczędź bestie Starego Yharnam". Otrzymasz za to Odznakę tropiciela Beczek z prochem (jeżeli już ją posiadasz, NG+, dostaniesz Znak odważnego tropiciela) oraz gest Zetrzyj kurz. Djura nie będzie do Ciebie więcej strzelał, jeżeli nie zaatakujesz nikogo w zasięgu jego wzroku (przed wieżą, przeciwnicy normalnie będą Cię atakować).
Djura stanie się wrogi (na stałe), gdy:
- gracz zaatakuje tropiciela,
- gdy podczas rozmowy gracz wybierze opcję "Trop bestie Starego Yharnam",
- gdy gracz zgodzi się na oszczędzenie bestii, ale mimo to zaatakuje przeciwników znajdujących się przed wieżą (nie dotyczy kruków).
Zejdź teraz na sam dół lub, po zejściu z pierwszej drabiny, przeskocz do górnej części kaplicy. Możesz tutaj znaleźć Wiedzę szaleńca, ostrożnie stąpając po belkach. Zeskakując na dół znajdziesz się w miejscu, gdzie roi się od przeciwników - lepszym rozwiązaniem będzie szybka ucieczka po schodach i eliminowanie ich w przejściu, gdzie nie osaczy Cię zbyt wielu jednocześnie (po drodze na dół uważanie przeskakuj na kolejne platformy, w ciałach odnajdziesz Koktajle Mołotowa oraz Rosę chłodnej krwi, natomiast na samym dole, we wnęce - Wiedzę szaleńca).
Uwaga: Przecinając linę, którą znajdziesz na samej górze, możesz nieco oczyścić teren na dole - wiszący poniżej "demon" zapali się, zabijając kilku przeciwników.
Po drodze możesz mieć problem z dostaniem się na jedną z platform. Aby możliwe stało się przeskoczenie na nią rozpędź się sprintem, a następnie wciśnij [kółko], aby oddać skok. Ten musi być idealnie wymierzony w krawędź desek, jest to trudne, ale możliwe. Za trud wynagrodzony zostaniesz znalezionym przy ciele przedmiotem - Bandażami zakrwawionego posłańca.
Wejście do kaplicy
Przed ołtarz możesz także dotrzeć wybierając nieco inną drogą - mianowicie przed drabiną prowadzącą do ostrzeliwującego Cię tropiciela skręć w prawo i przez rozbite okno przejdź do pomieszczenia, gdzie w głębi czai się dwóch zakapturzonych przeciwników. Uważaj jednak wcześniej, gdyż zaraz po wejściu drogę zagrodzi Ci spadający z góry trzeci. Wszystkich bez problemu pokonasz tutaj atakując pojedynczo. W ciele na końcu znajdziesz Antidotum. Następnie zejdź na dół.
Teraz na schodach przygotuj się na mały szturm. Po drodze odbij na balkonik z prawej strony, błyskawicznie wchodząc do pomieszczenia - zaraz za drzwiami czai się tutaj zakapturzony przeciwnik. W przypadku zwłoki rzuci się na Ciebie, powodując zatrucie (powolny spadek PŻ). Dodatkowo zostaniesz zaatakowany przez kilku kolejnych zakapturzonych oraz paru mniejszych przeciwników. Dobrym rozwiązaniem będzie szybka eliminacja kolejno nadchodzących wrogów przy wejściu tak, aby wszyscy naraz nie weszli na balkonik. Po udanym odparciu ataku z ciała zabierz Odłamek krwawego kamienia, a następnie zejdź na dół. Z ołtarza weź Krew rytualną, następnie wyjdź z kaplicy (przejście za ołtarzem).
Skręć w lewo, gdzie na końcu balkoniku (uważaj na ptaszyska, w tak licznej grupie mogą być groźne, gdy kilka wzbije się w powietrze) znajdziesz Odłamek krwawego kamienia. Następnie ruszaj na drugi balkonik (tam na końcu przy ciele znajdziesz 6 Fiolek z krwią, wyjdź jeszcze po drabinie do góry, aby odblokować sobie skrót). Następnie skręć w prawo.
Na dole zostaniesz zaatakowany przez trzech słabszych przeciwników, uważaj jednak, aby nie zaatakowali Cię wszyscy jednocześnie (będą przerywać Twoje ataki). Następnie zejdź na dół - z tego miejsca (screen) możesz iść w dwie strony. Na wprost znajdziesz tylko Odłamek krwawego kamienia oraz zamkniętą bramę (jej otwarcie będzie możliwe po pokonaniu Mroczne bestii Paarl) - odbij więc w lewo. Na drodze musisz pokonać dwie bestie pilnujące przejścia. Najlepiej będzie posłużyć się Koktajlem Mołotowa, gdy te znajdują się blisko siebie, a następnie szybkimi ciosami dobić przeciwników.
Zaraz za mostem z budynku po prawej stronie wyskoczy bestia. Zabij ją, uważając na szybkie ataki pazurami. Następnie skręć maksymalnie w lewo, gdzie przy ciele za budynkiem na końcu drogi znajdziesz Grudki krwi bestii. Wróć teraz do budynku, do którego wejście odblokował wyskakujący potwór (z prawej strony).
Wewnątrz przy ciele znajdziesz Antidotum, natomiast po przekroczeniu kolejnego progu zaatakuje Cię pojedynczy przeciwnik. Następnie ruszaj po schodach do góry, w połowie odbijając na balkonik po lewej stronie (przeciwnik, Odłamek krwawego kamienia). Na kolejnym poziomie otwórz jeszcze drzwi (odblokujesz spory skrót, od miejscu respawnu wystarczy teraz zeskoczyć po dachach, idąc prosto, na sam dół i przejść przez kręte schody, także na dół). U góry ostatecznie znajdziesz Ognisty papier - po tym wracaj z powrotem na dół.
Po wyjściu z budynku ruszaj dalszą droga, w prawo. Na kolejnym placu znów spotkasz pojedynczą bestię. Po jej pokonaniu idź pod górę, lekko w lewo (z prawej strony przy ciele znajdziesz Kule z żywego srebra). Idąc dalej między figurami znajdziesz Znak odważnego tropiciela. Ostatecznie zejdź po schodach na dół (robiąc to dostatecznie szybko możesz zauważyć uciekającego stworka, po jego zabiciu otrzymasz 3x Odłamek krwawego kamienia), kierując się do budynku znajdującego się za placem z zapalonymi krzyżami. Rozglądnij się tutaj, aby znaleźć 2x Rosę chłodnej krwi, uważając przy tym na trzy zakapturzone postacie. Na koniec wejdź do budynku, gdzie miejsce ma walka z bossem, Bestią żądną krwi. Przed walką upewnij się, że masz przy sobie spory zapas Fiolek z krwią, Antidotów oraz parę Koktajli Mołotowa.
Uwaga: Na schodach możesz przywołać do pomocy Alfreda (poszukaj odpowiedniej notatki, z prawej strony), jeżeli tylko pozostałeś wobec niego neutralny.
Uwaga2: Po pokonaniu tego bossa otwarte zostaną drzwi w kaplicy Oedona, prowadzące do Kuźni Kościoła Uzdrowienia. W niektórych miejscach zaczną się także pojawiać specjalni przeciwnicy z workami na plecach. Śmierć poniesiona w starciu z takim rywalem przeniesie Cię do Podziemnego więzienia w Yahar'gul.