Regaining w Bloodborne poradnik, solucja Bloodborne
Ostatnia aktualizacja: 5 marca 2018
Walka jest najważniejszym elementem Bloodborne'a. W każdej lokacji spotkasz masę przeciwników, większość z nich będziesz musiał pokonać. Wrogowie, co jasne, zadają obrażenia, które powodują utratę punktów życia. Istnieje jednak system pozwalający na, przynajmniej częściowe, ich odzyskanie.
W przypadku otrzymania obrażeń część straconych punktów życia jest przez chwilę "zamrażana". Symbolizowane jest to na pasku zdrowia - posiadane punkty życia zaznaczone są mocno czerwonym kolorem, natomiast te utracone tuż przed momentem nieco jaśniejszym odcieniem. Na pasku widoczna jest także biała kreska oddzielająca oba kolory. Otrzymane przed momentem obrażenia spowodują stratę punktów życia właśnie do tej kreski. Masz jednak chwilę, aby efekt ten zniwelować, a nawet całkowicie anulować i z powrotem "wypełnić" pasek życia ciemniejszym kolorem.
Aby odzyskać utracone punkty życia musisz się śpieszyć. Pasek pozostaje jaśniejszy tylko przez parę chwil, gdy ten czas upłynie punkty życia tracisz ostatecznie i odzyskasz je tylko, gdy uleczysz się Fiolką z krwią. Jeżeli jednak otrzymałeś obrażenia i część paska zdrowia zaznaczona jest jaśniejszym kolorem nadal możesz je odzyskać. Aby to zrobić musisz szybko zaatakować jakiegokolwiek przeciwnika (niekoniecznie tego, który zadał Ci obrażenia). Po udanym ataku wokół bohatera przez chwilę widoczna będzie pomarańczowa kula (screen), świadcząca o odzyskaniu części zdrowia. System ten w oczywisty sposób premiuje więc agresywnych graczy.
Jest jednak jedno "ale". Podczas odzyskiwania punktów życia możesz zniwelować nawet utracone pół paska życia, jeżeli mocno oberwałeś, jednakże nie możesz podczas tego zostać ponownie trafiony. Kolejny cios zmniejsza całkowicie część punktów życia, skracając również możliwą do odzyskania ilość. Użycie Fiolki z krwią w momencie, w którym możesz odzyskać część punktów życia również niwelują tą możliwość - punkty zostaną przywrócone do zaznaczonego poziomu, jednakże kolejne trafienie przeciwnika nie spowoduje odzyskania. Reasumując, nie możesz nigdy odzyskać więcej punktów, niż w danej chwili straciłeś - "Regaining" pozwoli Ci jedynie na przywrócenie punktów życia do stanu z przed ostatniego trafienia. Na koniec najistotniejsze - liczą się tylko ciosy zadane bronią ręczną, nie ma więc możliwości odzyskania zdrowia poprzez wystrzał z pistoletu, czy celnie rzucony Koktajl Mołotowa.
Podczas walki jest to bardzo ważne, gdyż atakowanie w odpowiednim momencie pozwoli na zaoszczędzenie Fiolek z krwią i dłuższe wytrzymanie ataków przeciwników. Z drugiej strony system jest zdradziecki podczas walki z większą grupą, nie staraj się wtedy za wszelką cenę odzyskać zdrowia, gdyż wystarczy jeden cios, a stracisz jeszcze więcej punktów życia, nie odnosząc żadnej korzyści.