Rewir Katedralny - po walce z Pastorem Amelią | Opis przejścia Bloodborne poradnik, solucja Bloodborne
Ostatnia aktualizacja: 17 lipca 2019
Rewir Katedralny - po walce z Pastorem Amelią
Powrót na okrągły plac - droga do Zakazanego lasu
Spod Archikatedry wróć się do dużego placu, na końcu schodów. Tutaj będziesz miał do czynienia z dwoma znanymi już dobrze wielkimi przeciwnikami z toporami. Możesz ich zaatakować pojedynczo, dzięki czemu ich pokonanie będzie znacznie łatwiejsze. Po walce pozbieraj z ciał 5x Wiedza Szaleństwa i wyjdź przejściem z prawej strony.
Zaraz za nim zaatakuje Cię wiedźma oraz ptaszysko (nie najtrudniejsi przeciwnicy). W małej alejce po prawej, za trumnami, znajdziesz ciało z Bliźniaczymi odłamkami Krwawego Klejnotu. Następnie za bramą ruszaj na dół - po drodze znajdziesz także Lśniące monety, Gniewny Krwawy Klejnot oraz Antidotum. Jeżeli wcześniej rozmawiałeś z Alfredem spotkasz go także po drodze na dół - porozmawiaj z nim o Zepsutych Podłokrwistych.
Na sam koniec ruszaj na dół i przy bramie podaj hasło (pojawi się opcja dialogowa "Strzeż się obcej krwi", po walce z Pastorem Amelią i zbadaniu przedmiotu leżącego na ołtarzu). Wewnątrz "porozmawiaj" ze szkieletem, a otrzymasz Wiedzę Szaleńca. Schodząc dalej wejdziesz do lokacji Zakazany las.
Przed Archikatedrą w prawo - droga do Budynku Auli
Uwaga: Aby nie musieć się wracać przed zwiedzeniem prawej strony Archikatedry przejdź na dół, w stronę zamkniętych drzwi prowadzących do Zakazanego lasu. Podaj hasło, które otworzy drzwi. Dopiero po tym możesz otrzymać Kamień migdałkowy. Dostaniesz go w każdym domu, gdzie przed oknem lub drzwiami pali się czerwona lampa.
Uwaga2: W niektórych miejscach możesz otrzymać dialog "brak odpowiedzi". Spowodowane jest to wcześniejszym wysłaniem mieszkańca do kaplicy lub kliniki, w poszukiwaniu bezpiecznego miejsca. Spróbuj wtedy po prostu w innym miejscu.
Stojąc przed budynkiem, w którym miejsce ma walka z Pastorem Amelią odbij przed ostatnimi schodami w prawo. Tam na końcu drogi możesz zeskoczyć na dół (na dachu Krew śmierci szału) lub zejść po schodach. Przy pierwszym podejściu najlepiej będzie zejść po schodach - na dole znajduje się dwóch niemal niezabijalnych przeciwników (tropicieli), których możesz traktować w kategoriach mini-bossów. Aby nie walczyć z dwoma naraz, gdyż czyni to walkę nie do przejścia, najpierw zajmij się jednym, a dopiero potem następnym.
W tym celu właśnie zejdź po schodach i ściągnij na siebie uwagę przeciwnika posiadającego broń pozwalającą na zadawanie dodatkowych obrażeń elektrycznych. Walka ta jest bardzo trudna, a przeciwnik ten i tak jest łatwiejszy do pokonania od pierwszego. Staraj się stosować tutaj taką samą taktykę, jak podczas walki z Ojcem Gascoigne - wykonuj dużo uników i uważaj na naładowany elektrycznie atak przeciwnika. Sam wyprowadzaj szybkie ciosy zaraz po wykonaniu uników. Jeżeli masz problemy z tą walką zaopatrz się wcześniej w spory zapas Fiolek z krwią, aby móc na bieżąco reperować swoje zdrowie. Za wygraną potyczkę otrzymasz Papier pioruna oraz 3400 Tętnień krwi. Przeciwnik ten zniknie podobnie jak bossowie.
Walka z drugim jegomościem jest nieco inna. Przede wszystkim zapewnij sobie przewagę schodząc nie po schodach, a z samej góry zeskakując na dach poniżej i dopiero na ziemię. Teraz powoli podejdź do przeciwnika i wykonaj na nim "wykończenie" - maksymalnie załadowany cios, który spowoduje jego zachwianie, a następnie zwykły, szybki cios. Dzięki temu już na początku zabierzesz przeciwnikowi sporo PŻ. Sama walka jest trudna, głównie ze względu na atak bronią palną przeciwnika. Nie zadaje on dużych obrażeń, o ile nie podejdziesz wystarczająco blisko, przerywa jednak wszystkie próby uników oraz podbiegnięcia czy ataku. Z tego też względu postaraj się wciągać wroga w wir walki, gdy ten rozłoży na chwilę swoją broń, co uniemożliwi m strzelanie. Samemu też dobrze jest zwiększyć zasięg i starać się wykonywać szybkie pchnięcia (podbiegnięcie i szybki atak), gdyż ładowanych dłużej ataków przeciwnik z łatwością uniknie. Jeżeli będziesz zachowywał dystans i atakował właśnie za pomocą szybkich ciosów walka będzie co prawda czasochłonna, jednak powinieneś ją w końcu wygrać. Podczas tego pojedynku sprawę mogą znacząco ułatwić rzucone Koktajle Mołotowa oraz wystrzelone w stronę przeciwnika kule (przed jego pociskami schowasz się stojąc za drzewem lub studzienką). Za tego tropiciela otrzymasz 3420 Tętnień krwi oraz 10 Kul z żywego srebra.
Kierując się dalej po schodach w dół przejdziesz przez tunel. Po drugiej stronie na dole czai się przeciwnik z tasakiem, natomiast z góry będzie strzelał do Ciebie jeszcze jeden. Kawałek dalej natomiast spotkasz kolejnego gościa z tasakiem. Dobrym manewrem będzie tymczasowo ominięcie obu przeciwników i udanie się do widocznego na wprost budynku (przeciwnicy tam nie wejdą, w środku przy ciele pod ścianą znajdziesz Ołowiany eliksir). Następnie, gdy ten napotkany wcześniej odsunie się od budynku wyjdź i rozpraw się z wrogiem z tasakiem, a następnie z drugim przeciwnikiem. W ten sposób unikniesz walki z dwoma naraz, odsuniesz się również od strzelającego do Ciebie wroga, utrudniając mu trafienie.
W środku budynku wejdziesz do dużej sali. Posiadając Kamień migdałkowy możesz zbliżyć się do drzwi i wejść w widoczny na obrazku portal (przesuwa się obok drzwi) - tylko w przypadku posiadania kamienia zostaniesz przeniesiony do Budynku Auli (w przeciwnym wypadku nie wchodź w wir, gdyż najzwyczajniej w świecie zginiesz).
Uwaga: W tym samym miejscu, po pokonaniu Roma, Tępego pająka, zostaną otwarte drzwi prowadzące do lokacji Yahar'gul, Niewidzialna wioska.
Przed Archikatedrą w lewo - droga do Karneru w Hemwick
Stojąc przed Archikatedrą wybierz drogę z jej lewej strony. Idąc ścieżką zbierzesz Gałkę oczną krwawego strzału (w pierwszym mijanym ciele) oraz Znak odważnego tropiciela (w drugim). Następnie po przejściu tunelu trafisz na polanę.
Uwaga: Opisane w tym miejscu wiedźmy pojawiają się po pokonaniu Pastor Amelii. Jeżeli odwiedzisz Karner w Hemwick wcześniej będzie Ci o tyle łatwiej, że przeciwników tego typu nie uświadczysz.
W miejscu tym aż roi się od przeciwników - znajdziesz ich tutaj trzy rodzaje. Przede wszystkim będą to jegomościowie używający broni palnej, dzikie bestie oraz, pojawiające się z innego wymiaru, wiedźmy (w momencie ich materializacji zauważysz czerwone błyski). Na początku postaraj się wciągnąć do walki jedną wiedźmę (pojawi się gdy podejdziesz pod ognisko z prawej strony), a następnie kolejną - gdy ruszysz kawałek do przodu. Stopniowo oczyść to miejsce, pozbywając się pojedynczych strzelców i ich psów. W ciałach znajdziesz Otoczaki, oraz (korpus schowany za skałą, w prawej części tego miejsca) - Bliźniacze odłamki Krwawego Klejnotu.
Na koniec zwróć się w stronę ogniska, od strony pokazanej na obrazku. Odkryty atak może szybko zakończyć się śmiercią, gdy wszyscy przeciwnicy z bliska od razu wypalą w Twoją stronę (decydując się na taki krok działaj błyskawicznie, najpierw zabij obu przeciwników lekko z lewej strony). Dużo lepiej będzie, gdy użyjesz tutaj Koktajlu Mołotowa - zabierze on niemalże wszystkie punkty życia trafionych przeciwników (dobij ich z broni palnej). Eliminując w ten sposób dwóch z lewej podejście do ogniska będzie znacznie mniej ryzykowne. Przy ciałach znajdziesz tutaj Popiół ze szpiku oraz 2x Gęstą krew śmierci.
Idąc dalej przez las natkniesz się po drodze na jeszcze jednego strzelca, dwa wściekłe psy oraz pojawiającą się przed bramą wiedźmę. Za ową bramą trafisz do lokacji Karner w Hemwick, gdzie możesz aktywować punkt respawnu zapalając lampę.