Bestia Kleryka | Bossowie w Bloodborne poradnik, solucja Bloodborne
Ostatnia aktualizacja: 17 lipca 2019
Bestia Kleryka
Ataki
- odwinięcie łapą - wróg uderza swoją dłonią, atak sygnalizowany zamachnięciem się, po nim zwykle następuje kolejny tego samgo typu
- uderzenie pazurami - po zabraniu około połowy paska życia boss zaczyna także atakować swoją drugą kończyną, przyszpilająć nią gracza
- sekwencyjne zamachy - wróg wykonuje kilkanaście zamachów pod rząd, cały czas pozostając w jednym miejscu i reagując dopiero po zbliżeniu się gracza
- złapanie pomiędzy pazury - w ostatniej fazie walki wróg może złapać gracza pomiędzy obie łapy, atak zadaje spore obrażenia, jest jednak sygnalizowany złożeniem rąk, jak do klaśnięcia
Walka
Pierwszy przeciwnik, którego spotkasz na końcu mostu (po drodze dwie bestie oraz kilkoro pomniejszych wrogów). Boss charakteryzuje się dużymi gabarytami oraz sporym zasięgiem ataku, który, mimo dużej szerokości mostu, nie jest najłatwiejszy do uniknięcia. Początkowo trudność możę także sprawić omijanie wroga.
Na początku uważaj głównie na odwinięcia łapą, które często wykonuje boss. Zwykle po jednym takim ataku następuje kolejny, jeżeli znajdujesz się w pobliżu. Unikaj ich wykonując odskoki lub szybko przebiegając obok bossa, gdy ten wykona zamach - uskoczysz w ten sposób przed kolejnym, znajdując się od razu za przeciwnikiem. Wtedy też wykorzystaj swoją szansę i zadawaj ciosy w plecy wroga. Warto tutaj skorzystać z powiększenia zasięgu swojej broni, co pozwoli Ci na zadawanie obrażeń z większej odległości.
Posiadając parę Noży do rzucania możesz wycelować w głowę przeciwnika. Wtedy ten zaleję się krwią i na chwilę pochyli, dzięki czemu będziesz mógł zadać mu spore obrażenia w bardziej wrażliwą na ataki głowę. Równie dobrze sprawdzi się oddanie kilku celnych strzałów, z pistoletu lub garłacza.
Po zabraniu około 50% PŻ bossa ten przestanie się przemieszczać, a zamiast tego będzie stał w jednym miejscu, ciągle machając łapą. Gdy się do niego zbliżysz użyje on swojej drugiej łapy, aby przyszpilić Cię pazurami. Najlepiej będzie, gdy przebiegniesz obok bossa (na chwilę wyłącz namierzanie), aby móc następnie zaatakować w plecy. Przeciwnik oczywiście po chwili znów odwróci się w Twoją stronę - wtedy odskocz, a następnie powtórz to samo. Parę takich ataków wystarczy, aby pokonać wroga.
Walkę znacząco może ułatwić początkowe jej przegranie. Otrzymasz wtedy Wgląd, pozwalający na przyzywanie innych graczy do Twojego świata. W przypadku tego bossa możesz skorzystać z pomocy Ojca Gascoigne, o ile wcześniej go nie pokonałeś. Od punktu (lampy) Centrum Yharnam zejdź na dół, przez bramę, z lewej strony. Obok przeciwnika z pochodnią znajduje się notatka - przeczytaj ją. W tym miejscu możesz wezwać Ojca Gascoigne, który powędruje z Tobą na arenę pomagając przy walce. Bestia Kleryka skupi się na atakowaniu głównie Twojego tymczasowego sojusznika, dzięki czemu sam będziesz mógł bez większych problemów atakować bossa.
Uwaga: Do tego bossa możesz także wezwać Alfreda, spotkanego w Rewirze Katedralnym.
Jeżeli pokonałeś Ojca Gascoigne jako pierwszego nie będziesz mógł skorzystać z jego pomocy. W zamian za to otrzymasz od Gilberta darmową broń - Rozpylacz płomieni. Gilberta znajdziesz w oknie na wprost lampy Centrum Yharnam. Zrób użytek z otrzymanej broni, gdyż bestia jest podatna na obrażenia od ognia.
Nagroda: Odznaka tropiciela miecza, 4000 Tętnień krwi, lampa do zapalenia (punkt odrodzenia o nazwie Wielki most).