Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 23 grudnia 2016, 11:50

4. Wszystkie grzechy Mafii III. Rok wtop, czyli 15 wpadek 2016 roku

Spis treści

4. Wszystkie grzechy Mafii III

Cóż, Drodzy Czytelnicy, od momentu zaprezentowania fragmentu rozgrywki podczas ubiegłorocznych targów gamescom wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazywały, że Mafia III nie sprosta wygórowanym oczekiwaniom fanów serii. Przed premierą produkcję Hangar 13 krytykowano przede wszystkim za odejście od stylu poprzedniczek (przeniesienie się do przełomu lat 60. i 70. XX wieku i zepchnięcie włoskiej organizacji na boczny tor) oraz zbyt duże inspiracje cyklem Grand Theft Auto. I o ile pierwszy z tych zarzutów już po debiucie gry okazał się raczej nietrafiony, bo historia Lincolna Claya jest angażująca, zaś klimat Ameryki z czasów wojny w Wietnamie został oddany wyjątkowo przekonująco, tak chyba nikt nie spodziewał się, z jak niedopracowanym finalnym produktem będziemy mieć do czynienia.

I pomyśleć, że przed premierą dla niektórych graczy największym problemem był czarnoskóry protagonista... - 2016-12-22
I pomyśleć, że przed premierą dla niektórych graczy największym problemem był czarnoskóry protagonista...

Mafia III to zdecydowanie jeden z najbardziej obfitujących w błędy tytułów mijających dwunastu miesięcy, i to w błędy, które potrafią zepsuć graczowi dobrą zabawę. Doczytujące się tekstury, fatalna fizyka, pojawiające się znikąd obiekty, zapadanie się bohatera pod ziemię – dzieło Hangar 13 prezentuje tak szeroką gamę niedociągnięć, że mogłoby spokojnie stawać w szranki z niektórymi tytułami z wczesnego dostępu. Tym, którzy zakupili wersję na PC, oberwało się oczywiście najgorzej, bo obok problemów technicznych mieli do czynienia z tragiczną optymalizacją oraz ograniczeniem do 30 klatek na sekundę, na szczęście usuniętym wkrótce po premierze.

Ale nawet gdyby Mafia III została doszlifowana do perfekcji, trudno sobie wyobrazić, by kogokolwiek porwała. Wirtualne Nowe Bordeaux pełne jest pobocznych misji, aktywności oraz kryjówek do odblokowania, co z tego jednak, skoro we wszystkie nasze działania szybko zaczyna wkradać się nuda? Zadania są skrajnie powtarzalne, kiepska sztuczna inteligencja przeciwników zabija poczucie wyzwania, a słabego obrazu całości dopełnia oprawa wizualna, która blednie w porównaniu z większością współczesnych produkcji. Czy w przypadku czwartej części będzie lepiej? Można trzymać za to kciuki, ale biorąc pod uwagę fakt, że ten wyjątkowo niedopracowany tytuł był największą premierą w historii wydawcy, firmy 2K Games, raczej trudno wierzyć w zdecydowaną poprawę w kolejnej odsłonie uwielbianego – szczególnie w Polsce – cyklu.

Jakub Mirowski

Jakub Mirowski

Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Wtopa 2016 to:

Źle dobrana data premiery Titanfalla 2
3,6%
Słaba organizacja The Game Awards 2016
0,7%
Współzałożyciel Riot Games oszukujący w League of Legends
1%
The Division miało być lepsze
4,5%
Koniec przedpremierowych recenzji gier Bethesdy
1,1%
Battleborn, czyli śmierć gry w trzy tygodnie
1%
„Remake” pierwszego Diablo
2,7%
Remastery na pół gwizdka
1,3%
DLC do nieukończonych gier
2,8%
Słaba optymalizacja pecetowych portów gier AAA
21%
Falstart rewolucji VR
1,9%
Mafia III, czyli sandboksowa nuda
19,7%
Hazardowy skandal w Counter-Strike’u: Global Offensive
2,2%
Universal Windows Platform
1,5%
No Man’s Sky, No Man’s Lie
35,1%
Zobacz inne ankiety
Borderlands 3 się uda? Wszystkie grzechy Gearbox Software
Borderlands 3 się uda? Wszystkie grzechy Gearbox Software

Zapowiedź Borderlands 3 wywołała ekstazę wśród graczy, którzy chyba zapomnieli, że za tytułem tym stoi Gearbox Software, firma wielu hitów, ale i głośnych porażek. Oto różne grzechy twórców nowych Borderlandsów.

Wtopy roku – oto 9 największych blamaży 2018 roku
Wtopy roku – oto 9 największych blamaży 2018 roku

Rok w rok branża daje nam co najmniej kilka powodów, by wątpić w dobre intencje wydawców. Minione dwanaście miesięcy nie były niestety wyjątkiem, a niektóre z antykonsumenckich praktyk i idiotycznych decyzji doprowadziły nas do szewskiej pasji.

Parszywa trzynastka – 13 najgorszych gier 2016 roku
Parszywa trzynastka – 13 najgorszych gier 2016 roku

Rok 2016 zapisał się w kronikach kilkoma spektakularnymi wtopami, więc aż prosi się o jeszcze jedno podsumowanie – oto lista najgorszych tytułów minionych dwunastu miesięcy.