Battleborn
Oryginalna próba połączenia mechaniki popularnego gatunku gier MOBA, pokroju Dota 2 czy League of Legends, z elementami klasycznych pierwszoosobowych strzelanin.
producent: Gearbox Software wydawca: 2K Games wydawca PL: Cenega S.A. Strona oficjalna
Battleborn to nowatorski FPS, który stosuje pewne rozwiązania rodem z gatunku MOBA. Mamy tu do czynienia z dziełem zespołu Gearbox Software, doświadczonego producenta pierwszoosoobowych strzelanin (spod jego ręki wyszły m.in. serie Brothers in Arms i Borderlands).
Fabuła
Gra ukazuje nam wizję świata, w którym mroczna siła, znana jako Varelsi, doprowadziła do zagłady wszystkich gwiazd we wszechświecie poza jedną. Floty pięciu pozbawionych domu frakcji – urwanych z najprzeróżniejszych bajek – spotykają się w tym ostatnim ocalałym systemie słonecznym o nazwie Solus i bronią go przed zniszczeniem przez złych Varelsi.
Mechanika
Battleborn oferuje dwie zasadnicze formy rozgrywki – kooperacyjną kampanię fabularną dla maksymalnie pięciu osób oraz zwykłe potyczki wieloosobowe. Te drugie występują w rozmaitych trybach. Jednym z nich jest Incursion, w którym dwie pięcioosobowe drużyny, wspierane przez dziesiątki droidów („minionów”), próbują przebić się przez wrogie fortyfikacje i zdewastować kryjące się za nimi bazy.
W momencie premiery gry dostępnych było 25 postaci o bardzo dużym stopniu zróżnicowania. Mamy tu zarówno Oskara Mike’a, żołnierza rodem z Call of Duty, jak i uzbrojonego w dwa miecze pseudo-samuraja Rutha czy Thorn, zwinną elfkę strzelającą z łuku. Z czasem pula postaci powiększyła się za sprawą dodatków DLC.
Podczas meczu postacie zbierają doświadczenie i zdobywają kolejne poziomy w ramach systemu helix. Przy każdym awansie wybieramy jedną z kilku modyfikacji naszych podstawowych zdolności; na 7. poziomie otrzymujemy umiejętność ostateczną („ulti”). Po zakończeniu meczu rozwój ulega zresetowaniu. Oprócz tego występuje tu ogólna progresja konta, wyrażająca się odblokowywaniem nowych postaci za sukcesy w pojedynkach i w kampanii oraz zdobywaniem wirtualnej waluty, służącej do nabywania takich dóbr, jak „skórki”. W grze nie zabrakło również możliwości kolekcjonowania przedmiotów dodających różne bonusy, w które wyposażamy nasze postaci przed meczem czy misją kampanii fabularnej.
Kwestie techniczne
Jedną z cech wyróżniających Battleborna jest przyjemna dla oka grafika w komiksowym stylu (korzystająca z techniki cel-shading). Za kierunek artystyczny produkcji odpowiada Scott Kester, który przedtem pracował nad serią Borderlands.
Na koniec warto zaznaczyć, że w odróżnieniu od wielu gier z przypiętą etykietką przedstawiciela gatunku MOBA, Battleborn nie jest oparty na modelu płatności free-to-play – to „normalna”, płatna produkcja AAA, choć niepozbawiona wprowadzonych po premierze mikropłatności, pozwalających kupować elementy kosmetyczne (np. specjalne skórki dla postaci).
Ostatnia modyfikacja 26 kwietnia 2016
Tryb gry: single / multiplayer Tryb multiplayer: Internet Liczba graczy: 1-10
Ocena użytkowników: 6,9 / 10 na podstawie 273 głosów czytelników.
Oczekiwania czytelników przed premierą: 7,7 / 10 na podstawie 136 głosów czytelników.
Battleborn cena w dniu premiery: 169,90 PLN
Klasyfikacja PEGI Battleborn
Battleborn Wymagania sprzętowe
PC Windows
- Minimalne:
- Intel Core i7 750 2.66 GHz/AMD Phenom II X4 945 3.0 GHz
- 6 GB RAM
- karta grafiki 1 GB GeForce GTX 460/Radeon 6870 lub lepsza
- 30 GB HDD
- Windows 7/8.1/10 64-bit
- Zalecane:
- Intel Core i7-750 2.66 GHz/AMD Phenom II X4 945 3.0 GHz
- 6 GB RAM
- karta grafiki 2 GB GeForce GTX 660/Radeon 7850 lub lepsza
- 50 GB HDD
- Windows 7/8.1/10 64-bit