11. Bethesda zmienia politykę recenzencką. Rok wtop, czyli 15 wpadek 2016 roku
Spis treści
11. Bethesda zmienia politykę recenzencką
Na chwilę przed premierami The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition oraz Dishonored 2 wydawca obu tytułów, Bethesda Softworks, oficjalnie zapowiedział, że kończy z wysyłaniem przedpremierowych egzemplarzy swoich gier do mediów. Co za tym idzie, w przyszłości profesjonalne recenzje dzieł tej firmy otrzymamy dopiero po kilku (co najmniej) dniach od ich trafienia na sklepowe półki. Rezultaty takiej polityki można łatwo przewidzieć – gracze to często dość niecierpliwe stworzenia, które kupią tytuły Bethesdy bez czekania na opinie innych. Nie dowiedzą się więc zawczasu o błędach czy słabej optymalizacji. Z kolei portale będą ścigać się o to, kto jako pierwszy opublikuje recenzję – co może poskutkować niższą jakością tekstów. Swoją decyzję firma tłumaczyła pragnieniem, by wszyscy mogli zapoznać się z jej produktami w tym samym czasie, oraz brakiem wpływu przedpremierowych ocen na wyniki sprzedaży.
10. Battleboredom
Ten rok miał być starciem tytanów w nowym gatunku gier – bohaterskich strzelankach. W jednym rogu Overwatch Blizzarda, który po raz pierwszy od kilkunastu lat stworzył całkowicie nową markę. W drugim – Battleborn Gearbox Software, studia odpowiedzialnego m.in. za świetną serię Borderlands. To mógł być wyrównany pojedynek. Mógł, ale nie był, gdyż Blizzard konkurencję zwyczajnie rozjechał. I to nie tylko dlatego, że Overwatch jest rewelacyjną grą, ale też dlatego, że przeciwnik zwyczajnie nie dorastał mu do pięt. Battleborn niby ma więcej elementów, ale co z tego, skoro niemal żaden nie jest dopięty na ostatni guzik? Sporo błędów, za mało charakteru i przede wszystkim o wiele mniej grywalności – Gearbox Software nie miało w tym pojedynku najmniejszych szans. W efekcie walka bohaterskich strzelanek stała się wyścigiem jednego konia, podczas gdy Battleborn szybko stracił publikę i kto wie, czy wkrótce nie przejdzie na model darmowy.