Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 23 grudnia 2016, 11:50

15. Titanfall 2 między Scyllą a Charybdą. Rok wtop, czyli 15 wpadek 2016 roku

Spis treści

15. Titanfall 2 między Scyllą a Charybdą

Błędy? Brak pomysłowości? Kiepska optymalizacja? Nic z tych rzeczy: największą przeszkodą na drodze do sukcesu okazali się dla Titanfalla 2 sami wydawcy gry. - 2016-12-22
Błędy? Brak pomysłowości? Kiepska optymalizacja? Nic z tych rzeczy: największą przeszkodą na drodze do sukcesu okazali się dla Titanfalla 2 sami wydawcy gry.

Titanfall 2 był jednym z najbardziej udanych FPS-ów tego roku, zbierając oceny nie gorsze od rewelacyjnego Battlefielda 1. Wyśmienicie zaprojektowany multiplayer, potraktowana równie poważnie kampania i przede wszystkim niesamowicie satysfakcjonująca rozgrywka – dlaczego więc umieściliśmy go na liście największych rozczarowań mijającego roku? Ze względu na wydawców, którzy na debiut tej pominiętej przez wielu graczy perełki wybrali niezbyt fortunną datę: na tydzień przed pojawieniem się Call of Duty: Infinite Warfare, a tydzień po ukazaniu się wspomnianego Battlefielda 1. Jak nietrudno się domyślić, dzieło studia Respawn Entertainment rynku nie podbiło. A szkoda, bo przełożenie premiery, chociażby na kolejny miesiąc, mogło poskutkować prawdziwym sieciowym hitem. Titanfall 2 to więc świetna gra, której potencjał bezmyślnie zmarnował wydawca.

14. The Game Commercials 2016

The Game Awards utrzymało poziom sprzed roku – na nieszczęście dla widzów. - 2016-12-22
The Game Awards utrzymało poziom sprzed roku – na nieszczęście dla widzów.

Dlaczego gry wideo nie mają swojej gali z nagrodami na miarę filmowych Oscarów? Można wysuwać argumenty, że medium po prostu jest jeszcze na to za młode. Ale patrząc na tegoroczne The Game Awards, nie sposób nie odnieść wrażenia, że nikt za bardzo się nie stara, by stworzyć naprawdę dobrze zorganizowaną imprezę, na której statuetki nie będę przyznawane naprędce, byle tylko zrobić miejsce na kolejne zwiastuny i reklamy. Prowadzone przez Geoffa Keighleya widowisko stanowiło co prawda dobrą okazję, by obejrzeć nowy materiał z największych nadchodzących hitów, jednak przy samych nagrodach nierzadko trudno było zrozumieć, czym kierowało się jury przy wyborze laureatów. Co najgorsze, formuła raczej nie ulegnie zmianie, jako że The Game Awards zanotowało ogromny skok oglądalności – galę obejrzało prawie 4 miliony widzów.

Jakub Mirowski

Jakub Mirowski

Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Wtopa 2016 to:

Źle dobrana data premiery Titanfalla 2
3,6%
Słaba organizacja The Game Awards 2016
0,7%
Współzałożyciel Riot Games oszukujący w League of Legends
1%
The Division miało być lepsze
4,5%
Koniec przedpremierowych recenzji gier Bethesdy
1,1%
Battleborn, czyli śmierć gry w trzy tygodnie
1%
„Remake” pierwszego Diablo
2,7%
Remastery na pół gwizdka
1,3%
DLC do nieukończonych gier
2,8%
Słaba optymalizacja pecetowych portów gier AAA
21%
Falstart rewolucji VR
1,9%
Mafia III, czyli sandboksowa nuda
19,7%
Hazardowy skandal w Counter-Strike’u: Global Offensive
2,2%
Universal Windows Platform
1,5%
No Man’s Sky, No Man’s Lie
35,1%
Zobacz inne ankiety
Borderlands 3 się uda? Wszystkie grzechy Gearbox Software
Borderlands 3 się uda? Wszystkie grzechy Gearbox Software

Zapowiedź Borderlands 3 wywołała ekstazę wśród graczy, którzy chyba zapomnieli, że za tytułem tym stoi Gearbox Software, firma wielu hitów, ale i głośnych porażek. Oto różne grzechy twórców nowych Borderlandsów.

Wtopy roku – oto 9 największych blamaży 2018 roku
Wtopy roku – oto 9 największych blamaży 2018 roku

Rok w rok branża daje nam co najmniej kilka powodów, by wątpić w dobre intencje wydawców. Minione dwanaście miesięcy nie były niestety wyjątkiem, a niektóre z antykonsumenckich praktyk i idiotycznych decyzji doprowadziły nas do szewskiej pasji.

Parszywa trzynastka – 13 najgorszych gier 2016 roku
Parszywa trzynastka – 13 najgorszych gier 2016 roku

Rok 2016 zapisał się w kronikach kilkoma spektakularnymi wtopami, więc aż prosi się o jeszcze jedno podsumowanie – oto lista najgorszych tytułów minionych dwunastu miesięcy.