Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 23 lipca 2017, 11:30

The Walking Dead: The Telltale Games Series – przygodówkowy fenomen. 10 ciekawych gier postapokaliptycznych

Spis treści

The Walking Dead: The Telltale Games Series – przygodówkowy fenomen

Gry wideo i popkultura w ogóle przemieliły temat zombie na wszelkie możliwe sposoby, w końcu poczciwe nieumarlaki to idealne mięso armatnie i doskonałe uosobienie zagrożenia dziesiątkującego ludzkość. Dlatego też ciężko wybrać coś świeżego w tym wysypie tytułów. Niemniej, da się.

Jedną z głośniejszych pozycji o zombiakach jest The Walking Dead Telltale Games – to jedna z tych gier, które do spółki z Wolf Among Us ugruntowały pozycję studia jako naczelnego opowiadacza w gatunku przygodówek.

Serial na podstawie komiksu Roberta Kirkmana obniżył loty, ale przygodówka cały czas trzyma fason. Przedstawia zresztą historię innej grupy ludzi, z nowym głównym bohaterem na czele. Ten zaś do niewiniątek nie należy. To facet, który z zazdrości zabił kochanka swojej żony, my zaś przejmujemy nad nim kontrolę w wyjątkowo niefortunnym momencie. Oto siedzi skuty w radiowozie, kiedy wkoło rozpętuje się piekło.

A to dopiero początek dramatu, bowiem w The Walking Dead od prostych zagadek ważniejsza jest historia. Historia zbudowana na ciężkich i trudnych wyborach, tworzących gorzki i bezwzględny klimat, pokazujących, jak okrutny potrafi być świat w obliczu takiego zagrożenia – i co zrobi człowiek, żeby przetrwać. Naturalnie kolejne sezony serii pokazały, że system decyzyjny jest odrobinę iluzoryczny, ale do tego czasu cieszyliśmy się szokującymi zwrotami akcji, które nie pozostawiały nas obojętnymi.

Wrażenie robi też specyficzna, komiksowa oprawa graficzna, dzięki której produkcja Telltale starzeje się dużo wolniej niż tytuły, które w dniu premiery startowały na wypasionych silnikach.

W ogólnych założeniach to jednak klasyczna przygodówka, w której biegamy za sprzętem, rozwiązujemy łamigłówki, eksplorujemy i rozmawiamy ze spotykanymi postaciami. Oczywiście unikamy też hord zombiaków, bo w starciu z tłumem nie mamy szans. Grę dostarczano w epizodach pogrupowanych na sezony – niczym dobry serial.

Dziś, po którymś z kolei growym cyklu, sztuczki Telltale już nie robią takiego wrażenia, ale jeśli chcecie sprawdzić, jak działała ta magia – warto zacząć od jednego z ważniejszych tytułów.

Hubert Sosnowski

Hubert Sosnowski

Do GRYOnline.pl dołączył w 2017 roku, jako autor tekstów o grach i filmach. Do 2023 roku szef działu filmowego i portalu Filmomaniak.pl. Pisania artykułów uczył się, pracując dla portalu Dzika Banda. Jego teksty publikowano na kawerna.pl, film.onet.pl, zwierciadlo.pl oraz w polskim Playboyu. Opublikował opowiadania w miesięczniku Science Fiction Fantasy i Horror oraz pierwszym tomie Antologii Wolsung. Żyje „kinem środka” i mięsistą rozrywką, ale nie pogardzi ani eksperymentami, ani Szybkimi i wściekłymi. W grach szuka przede wszystkim dobrej historii. Uwielbia Baldur's Gate 2, ale na widok Unreal Tournament, Dooma, czy dobrych wyścigów budzi się w nim dziecko. Rozmiłowany w szopach i thrash-metalu. Od 2012 roku gra i tworzy larpy, zarówno w ramach Białostockiego Klubu Larpowego Żywia, jak i komercyjne przedsięwzięcia w stylu Witcher School.

więcej

6 zwierząt, których potrzebujesz w świecie postapo i 3, które lepiej zjeść
6 zwierząt, których potrzebujesz w świecie postapo i 3, które lepiej zjeść

W świecie po apokalipsie człowiekowi będzie smutno samemu. Warto mieć ze sobą jakieś zwierzę – jeśli nie po to, żeby skorzystać z jego wsparcia w trudnej chwili albo mieć z kim pogadać, to chociaż przyda się jako posiłek.

Absurdy postapokalipsy w grach – pierwszą ofiarą zagłady jest... logika
Absurdy postapokalipsy w grach – pierwszą ofiarą zagłady jest... logika

Zdarzyła Wam się kiedyś sytuacja, w której nie mogliście wciągnąć się w grę w realiach postapo, bo nie byliście w stanie „kupić” świata po zagładzie? Nam też. Dlatego dziś analizujemy kuriozalne patenty, które stosują twórcy atomowych Pustkowi.

Postapokalipsa niczyja - jak Bethesda kupiła za bezcen markę Fallout
Postapokalipsa niczyja - jak Bethesda kupiła za bezcen markę Fallout

12 lipca 2004 roku, czyli dokładnie jedenaście lat temu, Bethesda poinformowała świat, że to ona stworzy długo oczekiwaną grę Fallout 3. Twórcy serii The Elder Scrolls uzyskali niezbędną do tego celu licencję, ale marzył im się cały pakiet.