Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 11 lipca 2021, 11:39

Call of Duty 2. 20 remasterów, na które BARDZO czekamy

Spis treści

Call of Duty 2

NA STRONIE ZNAJDZIESZ

Gracze zdążyli się stęsknić za realiami II wojny światowej. - Odświeżenie potrzebne od zaraz - remastery i remaki, na które czekamy - dokument - 2021-07-11
Gracze zdążyli się stęsknić za realiami II wojny światowej.
W SKRÓCIE
  1. Rok wydania oryginalnej wersji: 2005
  2. Producent: Infinity Ward
  3. Szansa na powstanie reedycji: umiarkowana

Zanim kampania dla jednego gracza stała się tylko krótkim dodatkiem do trybów sieciowych, a akcja zaczęła skakać po różnych okresach historycznych, seria Call of Duty była kiedyś stąpającą mocno po gruncie II wojny światowej strzelanką. Oferowała długą i mocną część fabularną, pokazującą pola bitew z różnych perspektyw – w przypadku „dwójki” byli to żołnierze walczący pod sztandarami Ameryki, Wielkiej Brytanii oraz Związku Radzieckiego. I chociaż ewolucja serii w innym kierunku okazała się finansowym strzałem w dziesiątkę, który zapewnił jej olbrzymią popularność, grono fanów tęskniących za zupełnie odmiennym rodzajem doznań jest całkiem pokaźne.

Saga od jakiegoś czasu znowu romansuje z okresem największego konfliktu zbrojnego świata, ale o ponownym skupieniu się cyklu przede wszystkim na trybie dla samotników możemy raczej zapomnieć. Przynajmniej w przypadku głównych odsłon, bo remastery obu Modern Warfare okazały się trafionym pomysłem i być może rozpoczną nową tradycję dodawania poprawionych wersji starszych gier do tych nowszych. W takim wypadku chcielibyśmy, by jako kolejne odświeżenia doczekało się Call of Duty 2 – jedna z najbardziej udanych odsłon cyklu.

Final Fantasy IX

Dzięki kreskówkowej stylistyce grafika „dziewiątki” zestarzała się dużo ładniej niż w przypadku „ósemki” – ale i tak przydałoby się jej porządne odświeżenie. - Odświeżenie potrzebne od zaraz - remastery i remaki, na które czekamy - dokument - 2021-07-11
Dzięki kreskówkowej stylistyce grafika „dziewiątki” zestarzała się dużo ładniej niż w przypadku „ósemki” – ale i tak przydałoby się jej porządne odświeżenie.
W SKRÓCIE
  1. Rok wydania oryginalnej wersji: 2000
  2. Producent: Squaresoft
  3. Szansa na powstanie reedycji: duża

Jak na firmę bardzo często i chętnie wydającą ponownie klasyczne odsłony serii Final Fantasy Square Enix jest wyjątkowo niechętne tworzeniu kompletnych remake’ów starszych części kultowego cyklu. Mimo to po wielu latach błagań japońska firma w końcu się ugięła i przygotowała od podstaw Final Fantasy VII. Liczymy, że to dopiero początek i że sukces nowej „siódemki” pociągnie za sobą remaki innych „Fajnali”, zwłaszcza tych z epoki pierwszego PlayStation.

Dziewiąta odsłona cyklu była powrotem do typowo baśniowych korzeni, następującym po trwającym kilka odsłon zwrocie w kierunku mieszanki fantasy i cyberpunku. Feeria barw oraz bardziej kreskówkowe projekty postaci skrywały równie rozbudowaną i intrygującą fabułę co w „ósemce” i „siódemce”, a mechanika zabawy nie straciła nic ze swego uroku, rozbudowując sprawdzone rozwiązania o kilka nowych atrakcji. To właśnie tę odsłonę najbardziej chcielibyśmy zobaczyć ponownie, tym razem w oprawie porównywalnej z tą oferowaną przez Final Fantasy XV.

Final Fantasy VII Remake prezentuje się świetnie i kusi wizją tego, jak mogłyby wyglądać odświeżone inne odsłony cyklu. - Odświeżenie potrzebne od zaraz - remastery i remaki, na które czekamy - dokument - 2021-07-11
Final Fantasy VII Remake prezentuje się świetnie i kusi wizją tego, jak mogłyby wyglądać odświeżone inne odsłony cyklu.

Michał Grygorcewicz

Michał Grygorcewicz

W GRYOnline.pl najpierw był współpracownikiem, w 2023 roku został szefem działu Produktów Płatnych, a od 2024 roku zarządza działem sprzedaży. Tworzy artykuły o grach od ponad dwudziestu lat. Zaczynał od amatorskich serwisów internetowych, które sam sobie kodował w HTML-u, potem trafiał do coraz większych portali. Z wykształcenia inżynier informatyk, ale zawsze bardziej go ciągnęło do pisania niż programowania i to z tym pierwszym postanowił związać swoją przyszłość. W grach przede wszystkim szuka opowieści, emocji i immersji, jakich nie jest w stanie dać inne medium – stąd wśród jego ulubionych tytułów dominują produkcje stawiające na narrację. Uważa, że NieR: Automata to najlepsza gra, jaka kiedykolwiek powstała.

więcej

Mam już dość tych wszystkich remake’ów gier
Mam już dość tych wszystkich remake’ów gier

Z roku na rok coraz więcej reedycji HD, remasterów oraz remake’ów poszerza nasze kolekcje gier. Producenci prześcigają się w zapowiedziach „nowych-starych” gier, tylko czy to właśnie ich potrzebuje współczesny gracz oraz cała branża?

Remake Dead Space to szansa wielkiego powrotu tej marki i liczę, że tak się stanie
Remake Dead Space to szansa wielkiego powrotu tej marki i liczę, że tak się stanie

Żadna z wczorajszych zapowiedzi przedstawionych w ramach EA Play nie zaintrygowała mnie tak mocno jak wieść o nadejściu remake’u Dead Space’a. Przede wszystkim dlatego, że jest to szansa, aby przywrócić marce blask i napisać jej rozdziały na nowo.

Odświeżanie z klasą – 20 najciekawszych remasterów i remake’ów gier
Odświeżanie z klasą – 20 najciekawszych remasterów i remake’ów gier

Trudno dziś o dobre skojarzenia ze słowem „remaster” – ale czy na pewno słusznie? Przypominamy najlepsze przykłady odświeżania gier w historii branży, te starsze i te nowsze, zarówno remastery, jak i całościowe remake'i.