Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 31 maja 2024, 14:28

autor: Michał Pajda

The Medium. 23 horrory, od których włos jeży się na głowie

Spis treści

The Medium

The Medium pozwala oglądać jednocześnie dwa różne światy. - Najlepsze horrory na PC - 23 straszne gry, od których włos jeży się na głowie - dokument - 2024-05-31
The Medium pozwala oglądać jednocześnie dwa różne światy.

Polskie Medium jest bardziej klimatyczną, mroczną opowieścią z licznymi wątkami nadprzyrodzonymi niż horrorem, przy którym będziemy znienacka podskakiwać na fotelu ze strachu. To również opowieść o traumie, demonach przeszłości i... polskiej historii.

Zgadza się, stworzona przez krakowskie studio Bloober Team gra nie tylko pozwala odwiedzić kilka swojskich lokacji, ale także odwołuje się w paru miejscach do naszych dziejów. Na szczęście w nienatrętny, inteligentny sposób.

W Medium wcielamy się w tytułowe medium, kobietę, która potrafi widzieć inny, demoniczny i upiorny świat – świat zmarłych. W wielu momentach gry możemy obserwować naszą rzeczywistość i zaświaty jednocześnie, co wyciska z komputerów siódme poty i pozwala zachwycić się jakością oprawy graficznej.

Warto dodać, że sam projekt owego demonicznego świata także zawiera element inspiracji polską sztuką, a konkretnie – pracami Zdzisława Beksińskiego.

  1. Więcej o grze The Medium
TWOIM ZDANIEM

Co jest najważniejsze w dobrym horrorze?

Oprawa graficzna
1,7%
Atmosfera (muzyka, klimat miejscówki, poczucie zagrożenia)
83,1%
Fabuła
9,7%
Straszne jump scare'y
4%
Elementy gameplayowe (np. strzelanie czy rozwój postaci)
1,5%
Zobacz inne ankiety
Najlepsze gry z wampirami
Najlepsze gry z wampirami

Wampiry pojawiają się w grach nie tak często jak zombie czy inne straszydła, ale nie oznacza to, że nie ma w czym przebierać - zwłaszcza że krwiopijcom często towarzyszy niesamowity klimat. Przygotowaliśmy dla Was listę najlepszych gier z wampirami.

„To obrzydliwe! Nie mogę przestać oglądać!” Jak chorobliwa ciekawość ciągnie nas do mocnych treści?
„To obrzydliwe! Nie mogę przestać oglądać!” Jak chorobliwa ciekawość ciągnie nas do mocnych treści?

Boże, czego tu nie ma. Toksyczna relacja, morderstwa, kult, kanibalizm, wątek kazirodczy. Ale czy obawy wobec kontrowersyjnego The Coffin of Andy and Leyley są uzasadnione? Czy to, że gra się w to tak dobrze, wynika z naszej chorobliwej ciekawości?

Dlaczego w grach lubimy doświadczać sytuacji, których nie chcielibyśmy w realnym życiu?
Dlaczego w grach lubimy doświadczać sytuacji, których nie chcielibyśmy w realnym życiu?

Strach, smutek, złość, gry często budzą w nas emocje, których nie lubimy… a potem jesteśmy tymi grami zachwyceni. Dlaczego tak się dzieje?