Najlepsze gry 2017 roku – wybór redakcji
Czas na najważniejsze z podsumowań 2017 roku – które gry wideo z minionych dwunastu miesięcy były najlepsze? Prezentujemy osiemnaście redakcyjnych wyborów – to te tytuły pokochaliśmy najmocniej.
Spis treści
Nie zapomnijcie zagłosować w naszym plebiscycie na grę roku 2017.
Rok 2017 dobiegł końca i... ech, jest co wspominać! Możecie oceniać minione dwanaście miesięcy, jak chcecie, ale żaden gracz śledzący branżowe wydarzenia nie powinien narzekać na nudę. Premiery dwóch nowych platform (jeżeli zaliczyć do tego grona ulepszoną wersję Xboksa One X), burza wokół mikrotransakcji, która w ostatnich tygodniach zdominowała wszelkie wiadomości dotyczące interaktywnej rozrywki – zdecydowanie było o czym pisać i czytać.
Przede wszystkim jednak już od początku roku zostaliśmy zasypani masą doskonałych tytułów – zazwyczaj na tyle czasochłonnych, że solidne przetestowanie absolutnie każdego z nich to zadanie zdecydowanie przerastające możliwości zwyczajnego człowieka. Dlatego wybraliśmy dla Was osiemnaście produkcji, których według nas nie powinniście przegapić. Oto absolutna czołówka ostatnich dwunastu miesięcy – gry wideo zmuszające do zarywania nocek i wymyślania coraz bardziej absurdalnych wymówek, dlaczego zasypiamy nad klawiaturą.
JAK POWSTAŁA TA LISTA?
W głosowaniu brały udział 24 osoby – pracownicy i współpracownicy GRYOnline.pl. Każda z nich wybrała pięć swoich ulubionych gier 2017 roku (układając je w kolejności od najlepszej do najgorszej).
2017 to rok ciekawych nowych marek, wyśmienitych kontynuacji, godnych duchowych spadkobierców klasyki oraz powrotów kultowych serii do najwyższej formy. Praktycznie każdy gracz – zarówno gustujący wyłącznie w wysokobudżetowych hitach, jak i w skromnych „indykach” – miał szansę znaleźć w tej ofercie coś dla siebie. Zapraszamy zatem do lektury. Parę wyborów może wywołać zdziwienie, przy innych wątpliwości wzbudzi zajmowana pozycja – nie omieszkajcie więc napisać, jakie gry ostatnich dwunastu miesięcy zasługują na wyróżnienie Waszym zdaniem!
15. PlayerUnknown’s Battlegrounds
- Producent: Bluehole
- Data premiery: 23 marca (wczesny dostęp) / 20 grudnia
- Platformy: PC, Xbox One
- Gatunek: sieciowa gra akcji, battle royale
- Nasza ocena: 7,5/10
Niezależnie od tego, co sądzicie o samej grze, jednego PlayerUnknown’s Battlegrounds odmówić nie sposób: to absolutny fenomen minionego roku. W marcu bez hucznych zapowiedzi, efektownej oprawy i obszernej zawartości pojawiło się na Steamie w fazie wczesnego dostępu... i przez następne miesiące całkowicie zdominowało tę platformę. Dość powiedzieć, że jeszcze przed premierą finalnej wersji i debiutem na Xboksie One ta sieciowa strzelanka sprzedała się w ponad 25 milionach egzemplarzy! W tym czasie udało jej się też zainspirować kilku naśladowców i zostać nominowaną do tytułu najlepszej produkcji roku.
Dlaczego ta gra, która jeszcze do niedawna pozostawała w fazie wczesnego dostępu, zdobyła taką popularność? Cóż, PlayerUnknown’s Battlegrounds to chyba stanowiący największe wyzwanie i wywołujący ogromne emocje przykład formuły battle royale. Na ogromną mapę zostaje rzucona duża grupa graczy, która następnie rywalizuje o pozostanie przy życiu aż do momentu, kiedy wszyscy oprócz ostatniej ocalałej osoby będą martwi. Napięcia dodaje ciągle kurczące się pole rozgrywki, zmuszające do nieustannego przemieszczania się i konfrontacji z kolejnymi przeciwnikami, potrzeba zdobywania coraz lepszego ekwipunku na własną rękę oraz starcia stawiające przede wszystkim nie na refleks, ale na odpowiednią taktykę i cierpliwość. I ta trzymająca na krawędzi fotela, satysfakcjonująca rozgrywka z nawiązką wynagradza nieszczególnie piękną oprawę czy żałośnie małą liczbę map.