Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 20 marca 2022, 17:03

Pierwsze Diablo 3. Gry, które sprowadziły na swoich twórców zagładę

Spis treści

Pierwsze Diablo 3

Diablo 3 to kolejna gra, na którą czekaliśmy latami. Opinie na temat tego, czy było warto, są mocno podzielone. Niemniej okazuje się, że Diablo 3, które trafiło na sklepowe półki, nie było pierwszą próbą kontynuacji legendarnej „dwójki”. W 2000 roku ruszyła produkcja nowej gry o polowaniu na Władcę Grozy. Za całość odpowiadać miało studio Blizzard North, twórcy oryginału. Ostatecznie gry nie ukończyli. Oddział został bowiem zamknięty w 2005 roku, a niewydany projekt poszedł do piachu razem z nim.

Znane nam Diablo III stworzone zostało przez centralny oddział Blizzarda w Irvine. Nie wiemy, ile elementów oryginału przeniesiono do dziś dostępnej wersji gry. Żaden z pracowników nie chce nic zdradzić na ten temat. Wiadomo jedynie, że pierwotnie chciano, aby Diablo III garściami czerpało z gatunku MMO. Max Schaefer mówił w podcaście z 2011 roku: „myśleliśmy o dużej społeczności w grze, nie o sesjach dla czterech czy ośmiu graczy”.

Co ciekawe, o pierwowzorze usłyszeliśmy dopiero po 2008 roku, kiedy to po raz pierwszy oficjalnie zapowiedziano kontynuację serii. Deweloperzy przyznali wtedy, że prace nad „trójką” rozpoczęte zostały na początku nowego tysiąclecia, przez nieistniejące już Blizzard North. Teraz zatem możemy jedynie gdybać, jak by to było, gdyby to właśnie ten zespół odpowiadał za Diablo III. Tymczasem nie ma studia, nie ma gry – kto wie, może to i dobrze? A może wręcz przeciwnie? Tego już się nie dowiemy.

Warto dodać, że Blizzard North powstało w 1993 roku jako studio Condor i zostało przejęte przez Blizzard już w trakcie prac nad pierwszym Diablo. Było ono później odpowiedzialne za przebojową drugą część serii. Po zamknięciu studia część jego pracowników zajęło się pracą przy różnych grach Blizzarda. Wielu innych musiało jednak znaleźć sobie nowe zajęcie.

  1. Recenzja gry Diablo III
  2. Więcej o grze Diablo III

Patryk Manelski

Patryk Manelski

Chciał być informatykiem, potem policjantem, a skończyło się na „dziennikarzeniu” na UŚ. Tam odkrył, że można połączyć pasję do grania z pisaniem. Następnie bytował w kilku redakcjach, próbując przekonać wszystkich, że gry MMO są najlepsze na świecie. Tak trafił do działu publicystyki na GOL-u, gdzie niestrudzenie kontynuuje swoją misję – bez większych sukcesów. W przerwach od walenia z axa hoduje cyfrowe pomidory, bawiąc się w wirtualnego farmera. Nie mając własnego ogródka, zadowala się opieką nad drzewkiem bonsai. Kręci go też jazda na rowerze, zaś czytać lubi mangę i fantastykę. A co najważniejsze, pochodzi z Sosnowca, gdzie zresztą mieszka i z czego jest dumny!

więcej

Nie warto było. 10 gier, na które czekaliśmy latami, żeby się rozczarować
Nie warto było. 10 gier, na które czekaliśmy latami, żeby się rozczarować

Na powrót niektórych kultowych marek czekaliśmy całymi latami. Tylko po to, żeby na końcu poczuć rozczarowanie, złość i żal. Oto dziesięc takich przykładów.

Porażki gatunku battle royale – te gry nie zjadły kurczaka
Porażki gatunku battle royale – te gry nie zjadły kurczaka

Nie wszystko złoto, co się... nazywa battle royale. Szczególnie gdy co drugi deweloper chce skorzystać z popularności takich gigantów jak Fortnite czy PUBG. Przedstawiamy pięć gier, które przegrały battle royale w zeszłym roku.

Najgorsze gry i rozczarowania 2017 roku – nie graj tego jeszcze raz, Sam
Najgorsze gry i rozczarowania 2017 roku – nie graj tego jeszcze raz, Sam

Jeszcze trwa czas podsumowań: największych oczekiwań, zaskoczeń... i rozczarowań. Poświęciliśmy się dla Was i wybraliśmy sześć gier, przed którymi musimy Was ostrzec – to jedne z najgorzej zaprojektowanych produkcji mijających dwunastu miesięcy.