Might & Magic: Heroes 6. Gry, które sprowadziły na swoich twórców zagładę
Spis treści
Might & Magic: Heroes 6
Might & Magic: Heroes 6 nie było złą grą. Jeśli jednak ktoś chciał drugiej „trójki”, mógł się srodze zawieść. Szósta część okazała się dla serii wręcz rewolucyjna. Śmiało można nazwać ją w związku z tym kontrowersyjną, ale czy to źle? Ocenicie sami. Niemniej problemy z tą produkcją wynikały nie tylko z modyfikacji utartej formuły.
Istnienie gry Ubisoft zdradził już w 2009 roku, a oryginalnie za szóstą część serii odpowiadało węgierskie studio Black Hole, twórcy Warhammer: Mark of Chaos. Przez kolejne problemy techniczne, premierę gry opóźniano kilka razy. Pierwotnie tytuł miał ukazać się 6 czerwca 2011 roku (a pierwsze informacje wskazują nawet na marzec tego samego roku). Potem zmieniono datę na 8 września, a ostatecznie Might & Magic: Heroes VI pojawiło się na rynku 13 października. Akurat na 25. rocznicę serii.
W kwietniu 2012 roku Ubisoft ogłosił, że studio Black Hole nie będzie już pracować przy Might & Magic: Heroes 6. Od aktualizacji 1.3 grą zajmować miała się ekipa Limbic Entertainment, która wcześniej jedynie pomagała przy produkcji. Co stało się z Black Hole? Zwyczajnie zbankrutowało. Jeden z pracowników wprost mówił, że odpowiedzialnością za całą sytuację firma obarcza właśnie Ubisoft – przez problemy z wydawcą studio miało stracić wiele milionów euro. Musiało bowiem płacić kary za niewywiązanie się z deadline’ów.