Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 20 marca 2022, 17:03

Mafia 3. Gry, które sprowadziły na swoich twórców zagładę

Spis treści

Mafia 3

Na najnowszą część Mafii przyszło nam czekać latami, a w 2016 roku w końcu otrzymaliśmy produkt, który pod względem jakości zatrzymał się dekadę temu. Biorąc pod uwagę efekt – nikt chyba by się nie obraził, gdybyśmy poczekali jeszcze trochę. Ostatecznie nie pomógł klimat, nie wystarczył soundtrack – gra poszła na dno razem ze swoimi twórcami, a przynajmniej z częścią z nich. Zresztą było to również pokłosie wcześniejszych kłopotów. Już w poprzednich latach było widać, że 2K nie wie, co zrobić ze swoimi oddziałami w Czechach, a słabe wyniki gry okazały się dobrym powodem, by podjąć trudną decyzję.

2K Czech (wcześniej Illusion Softworks) jeszcze w 2011 roku zdradziło ogłoszeniem o pracę, że szykuje nową grę AAA. Jasne zatem było, że ojcowie serii Mafia tworzą kontynuację. Prace się jednak mocno przedłużały, a samo studio borykało się ze sporą liczbą problemów. Centrala na zmianę zwalniała i zatrudniała pracowników, aż w końcu zdecydowano się na utworzenie nowej jednostki i tak w Kalifornii powstało studio Hangar 13. W 2015 roku poinformowano, że Mafia 3 rzeczywiście znajduje się w fazie produkcji. Nowa ekipa miała dokończyć projekt, a twórcy poprzednich części z 2K Czech – pełnić funkcję konsultantów.

Efekt ich starań znacie lub dopiero poznacie, jeśli jeszcze nie mieliście okazji zagrać. O konsekwencjach zaś powinniście słyszeć – 2K Czech w 2017 roku zostało ostatecznie wchłonięte przez Hangar 13. Jak radzą sobie ci ostatni? Po premierze doszło do sporej liczby zwolnień w ich szeregach, ale później otworzono nowy oddział, studio ma podobno pracować nad „czwórką”. Póki co więc nie grozi im upadek.

  1. Recenzja gry Mafia III
  2. Więcej o grze Mafia III

Patryk Manelski

Patryk Manelski

Chciał być informatykiem, potem policjantem, a skończyło się na „dziennikarzeniu” na UŚ. Tam odkrył, że można połączyć pasję do grania z pisaniem. Następnie bytował w kilku redakcjach, próbując przekonać wszystkich, że gry MMO są najlepsze na świecie. Tak trafił do działu publicystyki na GOL-u, gdzie niestrudzenie kontynuuje swoją misję – bez większych sukcesów. W przerwach od walenia z axa hoduje cyfrowe pomidory, bawiąc się w wirtualnego farmera. Nie mając własnego ogródka, zadowala się opieką nad drzewkiem bonsai. Kręci go też jazda na rowerze, zaś czytać lubi mangę i fantastykę. A co najważniejsze, pochodzi z Sosnowca, gdzie zresztą mieszka i z czego jest dumny!

więcej

Nie warto było. 10 gier, na które czekaliśmy latami, żeby się rozczarować
Nie warto było. 10 gier, na które czekaliśmy latami, żeby się rozczarować

Na powrót niektórych kultowych marek czekaliśmy całymi latami. Tylko po to, żeby na końcu poczuć rozczarowanie, złość i żal. Oto dziesięc takich przykładów.

Porażki gatunku battle royale – te gry nie zjadły kurczaka
Porażki gatunku battle royale – te gry nie zjadły kurczaka

Nie wszystko złoto, co się... nazywa battle royale. Szczególnie gdy co drugi deweloper chce skorzystać z popularności takich gigantów jak Fortnite czy PUBG. Przedstawiamy pięć gier, które przegrały battle royale w zeszłym roku.

Najgorsze gry i rozczarowania 2017 roku – nie graj tego jeszcze raz, Sam
Najgorsze gry i rozczarowania 2017 roku – nie graj tego jeszcze raz, Sam

Jeszcze trwa czas podsumowań: największych oczekiwań, zaskoczeń... i rozczarowań. Poświęciliśmy się dla Was i wybraliśmy sześć gier, przed którymi musimy Was ostrzec – to jedne z najgorzej zaprojektowanych produkcji mijających dwunastu miesięcy.