Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 25 września 2020, 13:49

The Last of Us: Part II. Najlepsze fabuły w grach ranking redakcji

Spis treści

The Last of Us: Part II

The Last of Us: Part II zostało dodane do listy w ramach aktualizacji, bez związku z głównym głosowaniem.

INFORMACJE

  1. Gatunek: gra akcji
  2. Co znajdziemy tu dobrego oprócz fabuły: niesamowicie zaprojektowany postapokaliptyczny świat

Jak zdefiniować dobrą opowieść? Ja bym powiedział, że przede wszystkim chodzi o emocje. Jeśli historia je wywołuje, to jest dobra. I można o drugim The Last of Us powiedzieć wiele, ale na pewno nie zarzucimy mu, że pozostawia nas obojętnymi.

Czasem radzi się młodym scenarzystom, żeby nie zabijali bohaterów, dopóki się do nich nie przyzwyczaimy. Efekt wyjdzie nijaki. Do postaci zabitej w „dwójce” przyzwyczajamy się przez całą pierwszą część gry i faktycznie, efekt okazuje się potężny. Zwłaszcza biorąc pod uwagę brutalną dzikość samej sceny. O tym jednak jest ta gra – o przemocy.

Postapokaliptyczne światy zwykle właśnie takie są, brutalne do bólu, bo pokazują, że ludzie pozbawieni cywilizacji stają się pierwotnie dzicy, okrutni, przerażająco groźni. Tyle że twórcy The Last of Us nie tylko pokazali to bardzo sugestywnie, ale umieli też przeczołgać nas przez historię o spirali przemocy, o atawistycznej zemście, która prowadzi do oczyszczenia i na końcu daje nadzieję, że człowiek upodlony i pozbawiony hamulców w postaci choćby wizji kary ze strony społeczeństwa także potrafi pozostać człowiekiem w przedapokaliptycznym rozumieniu tego słowa.

Warto do tego dodać, że The Last of Us: Part II pokazuje tę samą historię z dwóch różnych punktów widzenia, co pozwoliło twórcom bawić się tempem opowieści i umieścić w grze więcej niż jeden moment kulminacyjny.

  1. Recenzja The Last of Us: Part II – gry, która podpali świat
  2. Więcej o grze The Last of Us: Part II

Michał Grygorcewicz

Michał Grygorcewicz

W GRYOnline.pl najpierw był współpracownikiem, w 2023 roku został szefem działu Produktów Płatnych, a od 2024 roku zarządza działem sprzedaży. Tworzy artykuły o grach od ponad dwudziestu lat. Zaczynał od amatorskich serwisów internetowych, które sam sobie kodował w HTML-u, potem trafiał do coraz większych portali. Z wykształcenia inżynier informatyk, ale zawsze bardziej go ciągnęło do pisania niż programowania i to z tym pierwszym postanowił związać swoją przyszłość. W grach przede wszystkim szuka opowieści, emocji i immersji, jakich nie jest w stanie dać inne medium – stąd wśród jego ulubionych tytułów dominują produkcje stawiające na narrację. Uważa, że NieR: Automata to najlepsza gra, jaka kiedykolwiek powstała.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Która fabuła była lepsza?

80,3%
Ta w Wiedźminie 3
19,7%
Ta w serii BioShock
Zobacz inne ankiety
14 rzeczy, za które pokochałem gry BioShock
14 rzeczy, za które pokochałem gry BioShock

Pierwszy BioShock skończył piętnaście lat. To dobry moment, by przypomnieć sobie, że pokochaliśmy tę serię za fabułę, stylistykę, gameplay, postacie i wiele więcej. Oto czternaście elementów wyróżniających cykl studia Irrational Games na tle innych gier.

Nie tylko hity AAA - małe gry, na które czeka redakcja
Nie tylko hity AAA - małe gry, na które czeka redakcja

Kalendarz growych premier jest już znany na lata do przodu. W redakcyjnym gronie postaraliśmy się wybrać z niego produkcje mniej oczywiste, a niektórzy pokusili się nawet o selekcję tytułów jeszcze niezapowiedzianych.

Niepozorne gry ze świetnymi fabułami, w które nigdy nie graliście
Niepozorne gry ze świetnymi fabułami, w które nigdy nie graliście

Zamiast narzekać na słabe wątki fabularne w grach największych wydawców, warto sięgnąć do tych mniej reklamowanych tytułów. Często znajdziemy tam naprawdę wspaniałe historie. Oto dziesięć takich gier.