Press F to pay respect – QTE. Mechaniki z gier, których nienawidzimy 😡
Spis treści
Press F to pay respect – QTE
Heavy Rain dla wielu z nas było wielką przygodą – dla niektórych nawet pewnego rodzaju rewolucją w branży. Pytania o to, czy to wciąż gra, czy już interaktywny film, w zasadzie stawia się do dzisiaj.

Lubimy obwiniać Davida Cage’a za całe zło tego świata, choć tym razem to nie on. Za twórcę pojęcia oraz popularyzatora QTE uważa się Yu Suzukiego, autora skądinąd kultowej gry – Shenmue. I choć QTE w tej czy innej formie pojawiało się już wcześniej (Dragon’s Lair, 1983; Die Hard Arcade, 1996), to Shenmue było tą pozycją, która położyła na tę mechanikę świadomy nacisk. Cage natomiast był tym, który przypomniał o jej istnieniu mainstreamowi i pokazał, że na jej podstawie można oprzeć dosłownie całą grę. Mówcie, co chce, ale Fahrenheit (Indigo Prophecy) był wybitny!
Zostało jeszcze 59% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie