Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 12 marca 2022, 13:22

Life Is Strange 2 – pies... grzyb?. 13 gier, w których możesz pogłaskać psa

Spis treści

Life Is Strange 2 – pies... grzyb?

„Życie jest dziwne 2” to fascynująca przygodówka. Wprawdzie sercem chyba wciąż jesteśmy przy części pierwszej, ale w drugiej również zdarzyło się nam zachłysnąć emocjami. Twórcy umiejętnie lawirują tu między śmiechem a traumą, wciągając nas w wielką ucieczkę rodzeństwa. W pewnym momencie decydują się wprowadzić do gry kolejny emocjonalny punkt odniesienia.

Tak, w Life Is Strange 2 możesz pogłaskać pieska. - 13 dobrych piesków - gry, w których możesz pogłaskać psa - dokument - 2022-03-12
Tak, w Life Is Strange 2 możesz pogłaskać pieska.

W wyniku wydarzeń w sklepie na stacji benzynowej Daniel, dziewięciolatek, wchodzi w posiadanie szczeniaka. Uroczego pieska nazywa Mushroom, czyli Grzyb. Zwróćcie tu jednak uwagę na pewną relację – tak jak starszy brat, Sean, opiekuje się Danielem, tak Daniel roztacza opiekę nad Mushroomem. Scenarzyści – jak sądzę – posłużyli się „adoptowanym” szczeniakiem, aby podkreślić, że małoletnie rodzeństwo musi szybko dorosnąć i bezpowrotnie rozstać się z dzieciństwem, drastycznie tym samym odmieniając swoje role. Znacie ten nader nieprzyjemny zwrot, że dzieci mają dzieci? No właśnie.

PSY PRZECIWKO ALERGII

Oczywiście w Life Is Strange związek pieska z chłopcem ma na celu głównie wnieść do fabuły więcej emocji. Tak naprawdę jednak pies w życiu małego człowieka to także bardziej wymierne korzyści. Badania dowodzą, że u dzieci wychowywanych z psami występuje mniejsze ryzyko zachorowania na astmę, alergię, a także atopowe zapalenie skóry. Dlaczego? Naukowcy nie są jeszcze co do tego zgodni. Pewien wpływ może mieć jednak fakt, że obecność psa w domu wzbogaca florę bakteryjną wszystkich domowników.

Maciej Pawlikowski

Maciej Pawlikowski

Redaktor naczelny GRYOnline.pl, związany z serwisem od końca 2016 roku. Początkowo pracował w dziale poradników, a później mu szefował, z czasem został redaktorem prowadzącym Gamepressure, anglojęzycznego projektu adresowanego na Zachód, aby w końcu objąć sprawowaną obecnie funkcję. W przeszłości recenzent i krytyk literacki, publikował prace o literaturze, kulturze, a nawet teatrze w wielu humanistycznych pismach oraz portalach, m.in. Miesięczniku Znak czy Popmodernie. Studiował krytykę literacką i literaturę na Uniwersytecie Jagiellońskim. Lubi stare gry, city-buildery i RPG-i, w tym również japońskie. Wydaje ogromne pieniądze na części do komputera. Poza pracą oraz grami trenuje tenisa i okazyjnie pełni funkcję wolontariusza Pokojowego Patrolu Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Czy kupisz Cyberpunka 2077, jeśli twórcy nie pozwolą nam głaskać w grze psów?

Nigdy w życiu!
78,3%
Tak, czemu nie
21,7%
Zobacz inne ankiety