Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 12 marca 2022, 13:22

Blair Witch – pies straszny. 13 gier, w których możesz pogłaskać psa

Spis treści

Blair Witch – pies straszny

Najmłodsi zapewne nie pamiętają, ale Blair Witch Project był kiedyś bardzo głośnym horrorem. Niskobudżetowy paradokumentalny film fabularny zarobił 248 milionów dolarów. Kręcono go osiem dni, a po jego premierze Ameryka wpadła w histerię. Wielu uwierzyło bowiem, że historie opowiedziane w filmie zdarzyły się naprawdę, a aktorzy rzeczywiście zginęli (ich rodzice otrzymywali kartki z wyrazami współczucia).

Motywy z filmu Blair Witch Project stały się tzw. miejską legendą. Po drodze zrobiono też trzy ciekawe gry (Blair Witch Rustin Parr, The Legend of Coffing Rock i The Elly Kedward Tale). Kontynuacje kinowe (których nie tworzyli już reżyserzy „jedynki”, Daniel Myrick i Eduardo Sanchez) nie odniosły jednak sukcesu i wkrótce (nie)sława Blair Witch Projectu przeszła do historii. Krakowskie studio Bloober Team zdecydowało się jednak przywrócić Blair Witch należne miejsce i stworzyło osadzony w tym uniwersum survival horror. Tyle tylko, że tym razem towarzyszy nam pies!

Pies to najlepszy kompan szczególnie w lesie. - 13 dobrych piesków - gry, w których możesz pogłaskać psa - dokument - 2022-03-12
Pies to najlepszy kompan szczególnie w lesie.

Naszemu podopiecznemu można wydawać proste komendy, ale to, co najbardziej nas interesuje, to oczywiście głaskanie. Deweloperzy to, rzecz jasna, umożliwili! Jest to, niestety, jeden z niewielu momentów spokoju i chwyt, który ma stworzyć złudne poczucie bezpieczeństwa. Atmosfera tego horroru potrafi bowiem przytłoczyć swoją gęstością.

NIE BĘDZIESZ MIAŁ CUDZYCH PIESKÓW PRZEDE MNĄ

Jak wykazało badanie, przeprowadzone w 2014 roku przez Christine R. Harris i Caroline Prouvost z University of California w San Diego, psy odczuwają zazdrość. W trakcie badania psy obserwowały, jak ich właściciele dotykają latarni z dyni, książki dla dzieci i zabawkowego psa. Poświęcanie uwagi temu ostatniemu obiektowi dawało bardzo wyraźną reakcję. Psy odpychały zabawkę i próbowały wejść pomiędzy nią a człowieka, co ma udowadniać, że one także potrafią odczuwać zazdrość.

Maciej Pawlikowski

Maciej Pawlikowski

Redaktor naczelny GRYOnline.pl, związany z serwisem od końca 2016 roku. Początkowo pracował w dziale poradników, a później mu szefował, z czasem został redaktorem prowadzącym Gamepressure, anglojęzycznego projektu adresowanego na Zachód, aby w końcu objąć sprawowaną obecnie funkcję. W przeszłości recenzent i krytyk literacki, publikował prace o literaturze, kulturze, a nawet teatrze w wielu humanistycznych pismach oraz portalach, m.in. Miesięczniku Znak czy Popmodernie. Studiował krytykę literacką i literaturę na Uniwersytecie Jagiellońskim. Lubi stare gry, city-buildery i RPG-i, w tym również japońskie. Wydaje ogromne pieniądze na części do komputera. Poza pracą oraz grami trenuje tenisa i okazyjnie pełni funkcję wolontariusza Pokojowego Patrolu Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Czy kupisz Cyberpunka 2077, jeśli twórcy nie pozwolą nam głaskać w grze psów?

Nigdy w życiu!
78,3%
Tak, czemu nie
21,7%
Zobacz inne ankiety