Blair Witch – pies straszny. 13 gier, w których możesz pogłaskać psa
Spis treści
Blair Witch – pies straszny
Najmłodsi zapewne nie pamiętają, ale Blair Witch Project był kiedyś bardzo głośnym horrorem. Niskobudżetowy paradokumentalny film fabularny zarobił 248 milionów dolarów. Kręcono go osiem dni, a po jego premierze Ameryka wpadła w histerię. Wielu uwierzyło bowiem, że historie opowiedziane w filmie zdarzyły się naprawdę, a aktorzy rzeczywiście zginęli (ich rodzice otrzymywali kartki z wyrazami współczucia).
Motywy z filmu Blair Witch Project stały się tzw. miejską legendą. Po drodze zrobiono też trzy ciekawe gry (Blair Witch Rustin Parr, The Legend of Coffing Rock i The Elly Kedward Tale). Kontynuacje kinowe (których nie tworzyli już reżyserzy „jedynki”, Daniel Myrick i Eduardo Sanchez) nie odniosły jednak sukcesu i wkrótce (nie)sława Blair Witch Projectu przeszła do historii. Krakowskie studio Bloober Team zdecydowało się jednak przywrócić Blair Witch należne miejsce i stworzyło osadzony w tym uniwersum survival horror. Tyle tylko, że tym razem towarzyszy nam pies!

Naszemu podopiecznemu można wydawać proste komendy, ale to, co najbardziej nas interesuje, to oczywiście głaskanie. Deweloperzy to, rzecz jasna, umożliwili! Jest to, niestety, jeden z niewielu momentów spokoju i chwyt, który ma stworzyć złudne poczucie bezpieczeństwa. Atmosfera tego horroru potrafi bowiem przytłoczyć swoją gęstością.

NIE BĘDZIESZ MIAŁ CUDZYCH PIESKÓW PRZEDE MNĄ
Jak wykazało badanie, przeprowadzone w 2014 roku przez Christine R. Harris i Caroline Prouvost z University of California w San Diego, psy odczuwają zazdrość. W trakcie badania psy obserwowały, jak ich właściciele dotykają latarni z dyni, książki dla dzieci i zabawkowego psa. Poświęcanie uwagi temu ostatniemu obiektowi dawało bardzo wyraźną reakcję. Psy odpychały zabawkę i próbowały wejść pomiędzy nią a człowieka, co ma udowadniać, że one także potrafią odczuwać zazdrość.