Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 11 listopada 2017, 11:30

SEVEN: The Days Long Gone – nietypowe RPG. 11 polskich gier, których nie możemy się doczekać

Spis treści

SEVEN: The Days Long Gone – nietypowe RPG

Uniwersum SEVEN: The Days Long Gone łączy tak dużo różnych stylistyk i koncepcji, że trudno je zaszufladkować. - 2017-11-11
Uniwersum SEVEN: The Days Long Gone łączy tak dużo różnych stylistyk i koncepcji, że trudno je zaszufladkować.

Producent: IMGN.PRO / Fool’s Theory

Data premiery: 1 grudnia 2017

Dlaczego czekamy:

  1. bo miszmasz skradanki, parkouru, rzutu izometrycznego i gry RPG zwiastuje kompletnie nowe doświadczenie;
  2. bo świat SEVEN wydaje się być złożony, przemyślany i szalenie ciekawy;
  3. bo gier z praktycznie nieograniczoną swobodą rozwiązywania problemów nigdy za wiele.

Połączenie w jednym dziele rzutu izometrycznego, skradanki na wzór Thiefa oraz parkouru na pierwszy rzut oka może wydawać się mniej więcej tak udanym pomysłem jak mieszanie na jednym talerzu schabowego z żelkami i popijanie tego mlekiem. Tymczasem sporo wskazuje na to, że w grze SEVEN: The Days Long Gone ten miks nie tylko nie spowoduje niestrawności, ale na dodatek będziemy prosić o dokładkę. Projekt deweloperów z zespołów IMGN.PRO (znanego przede wszystkim z całkiem przyzwoitego Kholata) oraz debiutującego Fool’s Theory jest ambitny, intrygujący, ale i bardzo ryzykowny. Trudno się spodziewać, by okazał się wielkim komercyjnym hitem – to raczej pozycja kierowana do niszowego odbiorcy. Ale niesamowity świat i ciekawa mechanika tej produkcji mogą zapewnić jej grono naprawdę oddanych fanów.

Tytuł ten ma bowiem do zaoferowania złożone postapokaliptyczne uniwersum, w którym pycha niezwykle zaawansowanej cywilizacji doprowadziła ją niemal do zagłady. Nie brakuje tu zarówno pozostałości po nowoczesnej technologii, jak i potworów oraz magii. Do tego świata trafimy jako samotny podróżnik wyszkolony w złodziejskim fachu, wzorowany na głównym bohaterze serii Thief. Tak jak w produkcjach, którymi inspirowali się deweloperzy, w SEVEN: The Days Long Gone jednym z najważniejszych elementów ma być swoboda poczynań – każde zadanie będzie mieć tu kilka rozwiązań. Gracz sam zadecyduje, czy np. w starciu ze strażnikami salwować się akrobatyczną ucieczką po dachach, postawić na bezpośrednią walkę, czy też skorzystać z otoczenia, by pokonać przeciwnika. Pozostaje oczywiście pytanie, czy tak rozbudowaną mechanikę, przedstawioną w dodatku w rzucie izometrycznym, da się pogodzić z intuicyjnym sterowaniem... ale o tym przekonamy się już niedługo.

SEVEN: The Days Long Gone to efekt współpracy dwóch zespołów: IMGN.PRO oraz Fool’s Theory. O tym pierwszym mogliście słyszeć już wcześniej. Pochodząca z Bielska-Białej firma skupia się na działalności wydawniczej. W swoim portfolio ma zarówno produkcje całkiem udane, jak np. autorski Kholat, jak i te raczej kiepskie, jak np. Husk. Opisywany tytuł powinien jednak trafić do tej pierwszej grupy, bo stoi za nim naprawdę doświadczony zespół. Fool’s Theory składa się bowiem z deweloperów, którzy przed założeniem nowego studia pracowali m.in. nad dwiema częściami Wiedźmina oraz Hard Westem.

  1. Graliśmy w SEVEN: The Days Long Gone – polskie RPG czerpie garściami z serii Thief i Assassin’s Creed
  2. SEVEN: The Days Long Gone w encyklopedii gier

Jakub Mirowski

Jakub Mirowski

Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Czy chętniej kupujesz grę, jeśli to polska gra?

Tak, lubię wspierać naszych
44,6%
Nie, to nie ma dla mnie znaczenia
55,4%
Zobacz inne ankiety
Jak straszą Polacy? Ciekawe polskie horrory, które wyszły lub dopiero nadchodzą
Jak straszą Polacy? Ciekawe polskie horrory, które wyszły lub dopiero nadchodzą

Polskie gry to często produkty z najwyższej półki. Dzisiaj sięgnęliśmy po horroru z nad Wisły, wśród których znajdziecie parę perełek do ogarnia lub gorącego wyczekiwania (bo na dwie jeszcze czekamy).

Polskie wojsko w grach wideo – od husarii po GROM
Polskie wojsko w grach wideo – od husarii po GROM

15 sierpnia obchodzimy Święto Wojska Polskiego. Z tej okazji przekopaliśmy się przez masę gier wideo i wybraliśmy te, w których pojawiają się polskie oddziały.