Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 31 maja 2024, 17:56

Theme Park – „zaczynasz się troszczyć o każdy centymetr lunaparku”. 10 najlepszych gier 1994 - tu zaczął się WarCraft

Spis treści

Theme Park – „zaczynasz się troszczyć o każdy centymetr lunaparku”

Data premiery: czerwiec

Producent: Bullfrog Productions

Gatunek: strategia ekonomiczna

Platformy: PC, Amiga

Gdy Bullfrog wydał Syndicate’a, okazało się, że strategia może zawierać w sobie elementy, o które wcześniej żadnej gry z tego gatunku nie posądzano. Teraz francuska firma po roku ciszy przedstawia kolejny produkt i wygląda na to, że Theme Park zdobędzie jeszcze większy rozgłos niż prekursor. [...] W rzadko której grze widzi się tak dużą złożoność elementów rozgrywki, połączoną z niesamowitym tłokiem panującym na ekranie. [...] Po pewnym czasie gry w Theme Park odkryjesz, że zaczynasz troszczyć się o każdy centymetr lunaparku, pragnąc widzieć czyste chodniki i uśmiechniętych ludzi. O takie wczucie się w realia gry chodzi w każdej porządnej strategii.

Recenzja gry Theme Park, „Secret Service” nr 16, ocena 100/90/100 (grafika/dźwięk/miodność)

Patrząc na Theme Park, warto przede wszystkim docenić, jak wszechstronnym studiem był wtedy Bullfrog. Wcześniej cyberpunkowy, brutalny Syndicate, a rok później śmiganie na latającym dywanie w 3D i ekonomiczne rozterki przy budowie karuzeli – wszystkie gry z kompletnie różnych światów i gatunków, jednak autorstwa tych samych twórców i wydane w krótkim odstępie czasu. Pomimo zabawnej, komiksowej grafiki Theme Park był dość realistyczną i złożoną strategią. Peter Molyneux przemyślał wcześniejsze błędy popełnione w nudnej pozycji ekonomicznej The Entrepreneur i podszedł jeszcze raz do biznesowych tematów, ale już stawiając na wesołą, atrakcyjną dla każdego otoczkę.

Zostało jeszcze 44% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Dariusz Matusiak

Dariusz Matusiak

Absolwent Wydziału Nauk Społecznych i Dziennikarstwa. Pisanie o grach rozpoczął w 2013 roku od swojego bloga na gameplay.pl, skąd szybko trafił do działu Recenzji i Publicystki GRYOnline.pl. Czasem pisze też o filmach i technologii. Gracz od czasów świetności Amigi. Od zawsze fan wyścigów, realistycznych symulatorów i strzelanin militarnych oraz gier z wciągającą fabułą lub wyjątkowym stylem artystycznym. W wolnych chwilach uczy latać w symulatorach nowoczesnych myśliwców bojowych na prowadzonej przez siebie stronie Szkoła Latania. Poza tym wielki miłośnik urządzania swojego stanowiska w stylu „minimal desk setup”, sprzętowych nowinek i kotów.

więcej

Simowe życie Alicji we Wrotach Baldura - 12 najlepszych gier 2000 roku
Simowe życie Alicji we Wrotach Baldura - 12 najlepszych gier 2000 roku

Nasze wspominanie gier retro wkracza w nową dekadę – chyba znacznie bliższą większej rzeszy graczy. Rok 2000 okazał się przebogaty w świetne tytuły. Niektóre przeszły do historii, inne wspomina się rzadziej – koniecznie sprawdźcie honorowe wzmianki!

Amiga rulez!, a książę Persji jeździ tylko Lotusem - 10 najlepszych gier przełomu 1989 i 1990 roku
Amiga rulez!, a książę Persji jeździ tylko Lotusem - 10 najlepszych gier przełomu 1989 i 1990 roku

Oto subiektywna lista 10+ legendarnych tytułów z lat 1989-1990, które najlepiej podziwiało się na 16-bitowych maszynach, zwłaszcza na „Przyjaciółce”, czyli legendarnej Amidze 500. Tylko kto miał do niej dostęp?

Cywilizacja lemingów powstała w innym świecie - 10 najlepszych gier 1991 roku
Cywilizacja lemingów powstała w innym świecie - 10 najlepszych gier 1991 roku

W 1991 roku graliśmy głównie na komputerach 8-bitowych i w starsze tytuły. Jedynie szczęśliwi posiadacze Amigi, Atari ST oraz komputerów IBM mogli sprawdzić najnowsze przeboje, które dominowały w zachodnim świecie. Wiele z nich to ponadczasowa klasyka!