Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm SłownikStrategicznePCNDS
Okładka Theme Park (NDS)
OkładkaTheme Park (NDS)

Theme Park

Theme Park jest strategią ekonomiczną wyprodukowaną przez ekipę studia Bullfrog Productions. Gracze przejmują kontrolę nad parkiem rozrywki, a ich zadaniem jest uczynienie z niego jak najbardziej atrakcyjnego i jednocześnie wysoce dochodowego miejsca.

Strategiczne | ekonomiczne | widok izometryczny | 2D | budowa wesołego miasteczka | multiplayer | singleplayer | LAN

Theme Park Premiera

15cze1994

PC

23mar2007

NDS

Theme Park to strategia ekonomiczna, w której gracz zajmie się rozbudową i zarządzaniem lunaparku. Program został przygotowany przez znaną w latach dziewięćdziesiątych firmę Bullfrog i stanowi swego rodzaju pierwowzór słynnej serii RollerCoaster Tycoon.

Do wyboru są trzy poziomy trudności, które odzwierciedlają zadania jakie będą na nas czekać podczas budowy lunaparku. Najłatwiejszy (Sandbox) skupia się tylko i wyłącznie na lokalizacji atrakcji oraz sklepów. Drugi poziom (Simulation) oprócz rozbudowy infrastruktury dokłada nam do obowiązków konieczność przeprowadzania badań naukowych. Wreszcie ostatni (Full) pozwala na kompleksową obsługę całego lunaparku, wraz z dostarczaniem produktów do punktów usługowych. Chociaż początkowo dostępne jest tylko jedno terytorium, po zbudowaniu pierwszego lunaparku otworzą się przed graczem nowe możliwości. O tym, gdzie zlokalizujemy kolejne centrum rozrywkowe, decyduje ilość pieniędzy w portfelu – warto zaznaczyć, że każde państwo różni się od siebie, zarówno pod względem liczby ewentualnych klientów jak i ogólnymi warunkami rozwoju.

Gra podzielona jest na kilka odrębnych części, które ściśle wiążą się ze sobą. Najważniejszą z nich jest oczywiście budowa parku, która odbywa się poprzez wytyczanie dróg, lokalizowaniu atrakcji/sklepów oraz upiększania całości bogatym garniturem drzew, płotków i innych cieszących oko dodatków. Nad prawidłowym funkcjonowaniem całości czuwa personel: sprzątający - zbierający pozostawione przez dzieci śmieci; techniczny - reperujący karuzele; rozrywkowy – zabawiający klientów śmiesznymi minami oraz porządkowy – dbający o bezpieczeństwo zwiedzających. Do tego wszystkiego dochodzą wspomniane wyżej badania naukowe, które pozwalają nam wymyślać nowe atrakcje, sklepy, zwiększać niezawodność odkrytych wcześniej urządzeń a także rozbudowywać magazyny. Jeśli gracz wybrał opcję „Full”, musi również często kontrolować stan wyposażenia zaplecza w surowce. W grze możemy decydować o wielu czynnikach, począwszy od ceny biletów, poprzez ustalanie wynagrodzenia pracowników, na zwiększaniu ilości soli w frytkach kończąc.

W czasach swojej największej świetności, Theme Park zachwycał oprawą audiowizualną. Całość została zrealizowana w rzucie izometrycznym, z uwzględnieniem ogromnej ilości zwiedzających, którzy krążą po terenie parku, korzystają ze sklepów, ustawiają się w kolejkach przed atrakcjami, itd. Grając w Theme Park trudno było oprzeć się wrażeniu, że to co z mozołem próbujemy stworzyć naprawdę żyje. W odbieraniu pozytywnych emocji z pewnością pomaga również bogata ścieżka dźwiękowa i ogromna ilość przerywników filmowych, którymi gracz nagradzany jest po stworzeniu danej atrakcji.

Ostatnia modyfikacja 10 grudnia 2007

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer: sieć lokalna  

Ocena użytkowników: 6 / 10 na podstawie 211 głosów czytelników.

Klasyfikacja PEGI Theme Park

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry.

Theme Park Wymagania sprzętowe

PC Windows

PC Windows

  • Zalecane:
  • Pentium 166MHz
  • 16MB RAM
PC
NDS