1. Divinity: Original Sin II. Najlepsze gry 2017 roku – wybór redakcji
Spis treści
1. Divinity: Original Sin II
- Producent: Larian Studios
- Data premiery: 14 września
- Platformy: PC
- Gatunek: RPG
- Nasza ocena: 9,5/10
Znalezienie jakichkolwiek wad w Divinity: Original Sin II to zadanie praktycznie niewykonalne. Belgijskie studio Larian stworzyło RPG doskonałe w każdym calu, które od razu po premierze trafiło do klasyki gatunku. Niewielki, niezależny zespół wykreował spójny, wciągający świat, pełen interesujących, zaprojektowanych z dbałością o najmniejsze szczegóły lokacji, zapełnił go dziesiątkami postaci z krwi i kości, a następnie rzucił w sam środek gracza, dając mu pełną swobodę w rozwoju bohatera, od groma aktywności i centralne miejsce w historii, od której nie sposób się oderwać. To jeden z niewielu tytułów, które raz zaczęte wypełnią każdą sekundę Waszego wolnego czasu – aż do momentu, w którym ujrzycie napisy końcowe.
Co czyni Divinity: Original Sin II najlepszą grą 2017 roku oraz jednym z najwybitniejszych reprezentantów gatunku, który dał nam przecież wielu przedstawicieli klasyki? Cóż... Wszystko. Deweloperzy nie wymyślili rewolucyjnych mechanik, które wstrząsnęłyby fundamentami interaktywnej rozrywki. To po prostu RPG zrobione tak kompetentnie, tak doszlifowane, że naprawdę nie ma się w nim do czego przyczepić. Historia okazuje się dojrzalsza i obfituje w dwuznaczne moralnie wątki, wśród towarzyszy nie brakuje złożonych charakterów, świat jest fascynująco mroczny, możliwości odgrywania roli mamy multum... Każde zadanie da się rozwiązać w sposób siłowy, dyplomatyczny czy podstępny, a niezależnie od wybranego podejścia gra zawsze oferuje porządne wyzwanie oraz mnóstwo frajdy. W Divinity: Original Sin II jakakolwiek zmiana byłaby zmianą na gorsze. To po prostu RPG doskonałe.
CYTAT Z RECENZJI:
„Teraz, po przejściu gry – niestety, nie tak dokładnym, jak bym tego chciał – mogę stwierdzić z całą stanowczością, że to najlepsze RPG od czasu zamknięcia Troiki i Black Isle. To nie tylko godny reprezentant nostalgicznego nurtu, ale też wielkie, pieczołowicie wyrzeźbione dzieło, które spokojnie może stanąć obok Baldur’s Gate II, Fallouta 2 czy Arcanum. Divinity: Original Sin II jest pełne świeżych pomysłów i jednocześnie rozwija te, za które kochamy ten gatunek od dawna. Łączy głęboką, wielowymiarową historię (nawet motyw ratowania świata nie uwiera specjalnie mocno) ze złożoną walką i ciekawymi mechanizmami interakcji z otoczeniem. A poza tym gra jest ogromna”.
Hubert Sosnowski