Newsy i ciekawostki na temat Fallout
Fallout: Vault 13 na zakręcie, projekt został zawieszony. „Nie była to łatwa decyzja, ale wierzymy, że to właściwy krok”
Adrian Werner, 21 października 2024, 12:17
Mamy fatalne wieści związane z ambitnym modem Fallout: Vault 13, który miał stanowić remake pierwszej części cyklu. Prace nad nim zostały zawieszone.
4 gry za darmo w Epic Games Store, w tym 3 kultowe RPG z serii Fallout
Hubert Śledziewski, 29 sierpnia 2024, 18:03
Dziś w Epic Games Store można odebrać aż 4 produkcje – 3 kultowe RPG z postapokaliptycznej serii Fallout oraz grę sportową o futbolu amerykańskim, w której nie brakuje niewidzialności czy tarcz energetycznych.
Demo remake'u Fallouta 1 już dostępne do pobrania. Twórcy przybliżyli zawartość, wymagania i proces instalacji
Adrian Werner, 9 sierpnia 2024, 09:17
Twórcy fanowskiego remake'u Fallouta 1 udostępnili obszerne demo projektu. Odtwarza on zawartość gry na silniku Fallouta 4.
W tym tygodniu zagramy w demo remake'u Fallouta 1
Adrian Werner, 7 sierpnia 2024, 14:26
Fani pracujący nad Fallout: Vault 13 ogłosili rychłą premierę wersji demonstracyjnej. Projekt stanowi remake pierwszej części cyklu na silniku FO4.
Dlaczego celem Vault-Tec były eksperymenty społeczne? Twórca Fallouta przedstawił mroczną teorię o Kryptach
Marcin Bukowski, 9 lipca 2024, 16:56
Twórca Fallouta podzielił się z graczami teorią na temat powstania ikonicznych krypt. Najważniejszą poszlaką jest ich liczba.
Współtwórca Fallouta 1 podał warunek, pod którym stworzyłby nową grę z tej postapokaliptycznej serii, jeśli Bethesda złożyłaby mu propozycję
Zuzanna Domeradzka, 26 czerwca 2024, 20:50
Twórca pierwszego Fallouta wypowiedział się na temat tego, czy przyjąłby ofertę pracy nad nową grą z tej postapokaliptycznej serii. Jak twierdzi, „odpowiedź jest dość skomplikowana”.
Todd Howard nie widzi sensu w odświeżaniu Fallouta 1 i 2. „najlepszym sposobem na grę jest PC, mysz i klawiatura, tak jak kiedyś”
Jakub Błażewicz, 19 czerwca 2024, 14:49
Todd Howard nie uważa, by odświeżanie lub wydanie dwóch pierwszych odsłon serii Fallout na konsolach było priorytetem dla Bethesdy, lub nawet dobrą decyzją.
Unikalne demo Fallouta to absolutny mus dla każdego fana postapokaliptycznej serii
Adrian Werner, 13 maja 2024, 12:42
Wciąż mało Wam Fallouta? Ciekawą propozycją może być powrót do dema pierwszej części serii, gdyż zawiera ono lokacje i postacie, których zabrakło w pełnej wersji gry.
„Wszystko przypomina Fallouta”. Twórca growego uniwersum jest zachwycony serialem Amazona i broni zmian fabularnych
Maciej Gaffke, 21 kwietnia 2024, 13:00
Serial Fallout od Amazona zyskał bardzo wielu wielbicieli. Wśród nich jest też twórca pierwszych gier z serii, Tim Cain, który podzielił się swoją recenzją widowiska.
Premierę Fallouta od Amazonu uświetnili twórcy gier z tej marki
Adrian Werner, 10 kwietnia 2024, 13:55
Na hucznej premierze serialu Fallout pojawiło się wielu deweloperów, którzy pracowali nad różnymi odsłonami gier z tej marki.
Fallout - Antologia S.P.E.C.J.A.L.N.A. już dostępna. Polska cena kompletnego wydania serii
Jakub Błażewicz, 11 kwietnia 2024, 10:41
Fallout – Antologia S.P.E.C.J.A.L.N.A pozwala zdobyć siedem odsłon postapokaliptycznej serii w wybuchowym opakowaniu. Polskie ceny kolekcji są konkurencyjne w stosunku do oferty w sklepie Bethesdy.
Amazon Prime Gaming na luty 2024 to kultowy Fallout i 6 innych gier
Maciej Gaffke, 1 lutego 2024, 19:51
W lutym do oferty Amazon Prime Gaming zawita łącznie siedem gier, z których najlepszą propozycją wydaje się Fallout. Subskrybenci dostaną również dodatkową zawartość do produkcji free-to-play.
Twórca Fallouta w końcu ujawnił, kto był odpowiedzialny za wszczęcie Wielkiej Wojny
Adrian Werner, 27 października 2023, 13:08
Wreszcie wiemy, kto rozpoczął Wielką Wojnę, która zniszczyła świat w uniwersum serii Fallout. Ujawnił to współtwórca marki, Tim Cain.
Jak mógłby wyglądać remake klasycznego Fallouta? Twórca gry roztoczył przed nami swoją wizję
Jakub Błażewicz, 20 września 2023, 18:42
Tim Cain wolałby, żeby ewentualny remake pierwszej odsłony serii Fallout był tą samą grą, choć nie żałowałby mu wielu zmian w stosunku do oryginału.
Nawet twórca Fallouta nie lubi tego NPC, żałuje też nienarodzonej frakcji
Jakub Błażewicz, 21 sierpnia 2023, 21:02
Fallout i jego kontynuacja to kultowe RPG, ale jeden z ich twórców żałuje elementów, które nie trafiły do gry (w przeciwieństwie do Iana strzelającego do sojuszników).
Twórca Fallouta wyjaśnia, dlaczego odszedł z Interplay i prosi, aby nie demonizować Briana Fargo
Hubert Śledziewski, 29 maja 2023, 14:43
Współtwórca Fallouta 1 i 2, Tim Cain, wyjaśnił, dlaczego opuścił Interplay Entertainment przed premierą dwójki. Poprosił jednak, by nie demonizować Briana Fargo ze względu na jego historię.
„A może Fallout?” - krótka historia powstania nazwy kultowego RPG
Jakub Tarchała, 18 maja 2023, 11:18
RadStorm, Nuclear Summer, Vault 13 – jeden z tych tytułów mógł nosić kultowy Fallout. Tim Cain wspomina po latach, jak wyglądał proces szukania idealnej nazwy dla postapokaliptycznej gry RPG.
Twórca Fallouta przedstawił tajemniczą rolę krypt; nie miały być tylko domem dla ich mieszkańców
Adam Adamczyk, 5 maja 2023, 10:50
Twórca Fallouta podzielił się ciekawym przemyśleniem na temat krypt. Taka wizja ma sporo sensu.
Feargus Urquhart wstrzymał wydanie Fallouta, by naprawić ważny element
Hubert Śledziewski, 23 stycznia 2023, 15:35
Niewiele brakowało, by wszystkie przedmioty w pierwszym Falloucie dało się kupić niemal za darmo przy odpowiednim rozdysponowaniu punktów umiejętności. Naprawienie tego – zdawałoby się drobnego – problemu, wymagało wstrzymania premiery gry na ostatniej prostej.
Twórca Fallouta opowiada o tym, jak zepsuł balans gry
Dariusz Matusiak, 18 stycznia 2023, 16:40
Jak jednym małym drobiazgiem pogorszyć frajdę z rozgrywki? O tym wie najlepiej autor takiej „poprawki”! Feargus Urquhart zdradził nam, jak niefortunnie zepsuł Fallouta.
Twórca Fallouta 2: „W RPG chodzi o wolność”
Hubert Sosnowski, 18 stycznia 2023, 14:00
Twórca, menedżer, artysta bezwzględny. Człowiek odpowiedzialny za gry RPG, które kształtowały wyobraźnię całego pokolenia. Rozmawialiśmy z Feargusem Urquhartem o historii Black Isle i Obsidianu, o dziedzictwie, przyszłości i tym, co się liczy w RPG.
New Vegas 2, niekanoniczność Fallouta 1 i 2 oraz inne rewelacje od Chrisa Avellone'a
Agnieszka Adamus, 11 kwietnia 2022, 20:01
Chris Avellone na swoim blogu opublikował post związany z serią Fallout. Poruszył w nim wątki dotyczące kanoniczności pierwszych odsłon cyklu, Fallouta: New Vegas 2 czy konfliktu Bethesdy z Obsidianem.
Wyciekło Fallout Legacy Collection
Adrian Werner, 2 października 2019, 09:28
Na stronie niemieckiej wersji sklepu Amazon pojawiła się niezapowiedziana produkcja Fallout Legacy Collection. Ma to być zestaw zawierający większość odsłon cyklu wraz z dodatkami.
Rekord świata speedrunningu w Fallout Anthology
Konrad Serafiński, 23 lipca 2018, 20:30
Speedrunner o pseudonimie tomatoanus przeszedł wszystkie części głównego cyklu Fallout w niecałe półtorej godziny. Ustanowił tym samym rekord świata. Po takim dokonaniu gracz może naprawdę poczuć się "S.P.E.C.I.A.L."
Pierwszy Fallout na silniku Fallout: New Vegas
Jakub Błażewicz, 27 listopada 2015, 12:30
Grupa moderów postanowiła przenieść pierwszą część serii Fallout do gry Fallout: New Vegas. Fallout The Story dostępny jest w wersji alfa i wprowadza świat oraz fabułę znaną z jedynki.
Fallout Anthology na PC w październiku
Michał Jodłowski, 23 lipca 2015, 22:05
Podczas imprezy QuakeCon 2015 zapowiedziane zostało Fallout Anthology – kolekcjonerski zestaw wszystkich odsłon serii Fallout, jakie dotychczas wydano na komputery osobiste.
Interakcja z NPC-ami czyli "odgrywanie roli” w cRPG-ach
Maciej Kubiszewski, 27 października 2014, 17:15
Zastanawialiście się kiedyś w jaki sposób "odgrywa się role" w komputerowych RPG-ach? Na czym polega interakcja z postaciami niezależnymi i towarzyszami z drużyny?
Klasyczne Fallouty powrócą do oferty Steama. Sprzedaż gier w GOG.com niepewna
Kamil Zwijacz, 3 stycznia 2014, 09:46
Firma Bethesda Softworks poinformowała na Twitterze, że pracuje już nad przywróceniem gier Fallout, Fallout 2 i Fallout Tactics: Brotherhood of Steel do oferty sklepu Steam. Niestety nie wiadomo czy produkcje powrócą także do sprzedaży w GOG.com.
RPGi są głupie
Maciej Stańczyk, 26 sierpnia 2013, 12:31
O naturze wyborów, fizyce kwantowej i innych ciekawych rzeczach.
Wasteland 2 zostanie sfinansowany na Kickstarterze – gracze wyłożyli już ponad 570 tys. dolarów
Szymon Liebert, 14 marca 2012, 12:59
Brian Fargo raczej nie będzie miał problemów z zebraniem pieniędzy na grę Wasteland 2. Społeczność graczy przeznaczyła na ten projekt ponad 570 tysięcy dolarów w ciągu zaledwie kilkudziesięciu godzin.
Coraz większe szanse na kontynuację Wasteland. Autor muzyki do Fallout i Planescape Torment na pokładzie
Szymon Liebert, 28 lutego 2012, 18:54
Mark Morgan, kompozytor muzyki do tak kultowych gier jak Fallout i Planescape Torment, pracuje nad kontynuacją Wasteland, czyli pierwowzoru kultowej serii postnuklearnych erpegów. Przygotowuje ją sam Brian Fargo ze swoim studiem inXile Entertainment.
Znamy szczegóły nieudanej adaptacji filmowej Fallouta
Szymon Liebert, 21 marca 2011, 11:33
Fallout to potężne i przemyślane uniwersum, które od lat zachwyca graczy mroczną wizją alternatywnej przyszłości. Tak sugestywny obraz nadałby się świetnie na adaptację kinową. Plany na stworzenie filmowej wersji serii pojawiły się już w 1998 roku. O szczegółach projektu napisał Paweł Dembowski, tłumacz, dziennikarz i współzałożyciel strony The Vault.
Wieści ze świata (BioShock 2, Sam & Max, Lost Planet 2) 11/05/10
Szymon Liebert, 11 maja 2010, 14:30
„Wieści ze świata” to codzienna porcja krótkich wiadomości. W dzisiejszym wydaniu mówimy o DLC do BioShocka 2, kolejnym odcinku przygód Sama i Max’a, odświeżonej ścieżce dźwiękowej z Fallouta oraz premierze gry kooperacyjnej Lost Planet 2.
Bethesda i Interplay nadal na wojennej ścieżce
Remigiusz Maciaszek, 23 kwietnia 2010, 09:05
Pierwsze wiadomości o Fallout MMO pojawiały się już w 2008 roku. Od tego czasu sporo się mówi o projekcie, niestety nie w odniesieniu do samej gry ale pozwu jaki wytoczyła deweloperowi Interplay firma Bethesda.
Pierwszy rezultat starcia Bethesdy z Interplay’em
Szymon Liebert, 13 grudnia 2009, 12:58
Amerykański sąd federalny odrzucił wniosek Bethesdy dotyczący wstrzymania sprzedaży trzech starszych odsłon serii Fallout przez firmę Interplay. Oznacza to, że drugie z wymienionych przedsiębiorstw może kontynuować prace nad sieciową wersją marki. Są to jedynie wstępne ustalenia, które nie zamykają całej sprawy – wojna o Fallouta potrwa znacznie dłużej.
Ron Perlman mówi o filmowej wersji Fallouta?
Szymon Liebert, 9 grudnia 2009, 19:18
Na łamach sieciowej encyklopedii Fallouta (The Vault) pojawiła się informacja na temat rzekomych planów odnośnie nakręcenia filmu na podstawie tego uniwersum. Według użytkownika Ausir, o obrazie kinowym wspominał podobno sam Ron Perlman, czyli charakterystyczny narrator wypowiadający słynne słowa („War never changes”) w każdej odsłonie produkcji.
Materiały z Project V13 - as w rękawie Interplay?
Michał Zieliński, 29 października 2009, 12:45
Bitwa pomiędzy Interplay Entertainment, a Bethesda Softworks nabiera coraz większego impetu. Niespełna tydzień temu pierwszy z koncernów sporządził kontr-pozew mający odeprzeć ataki twórców Fallouta 3. Dziś do sieci trafiły materiały potwierdzające słowa przedstawicieli Interplaya. Czy prace ukrywające się pod kryptonimem Project V13 faktycznie ugrzęzły w pierwszej fazie?
Dalszy ciąg starcia o prawa do serii Fallout
Grzegorz Bobrek, 22 października 2009, 11:39
W odpowiedzi na pozew przeciwko firmie Interplay, skierowany do sądu przez Bethesda Softworks, oryginalni twórcy serii Fallout sami wysunęli zarzuty.
Szczegóły pozwu Bethesdy przeciwko firmie Interplay
Szymon Liebert, 12 września 2009, 15:32
Znamy szczegóły pozwu sądowego przeciwko firmie Interplay, który wystosowała dobrze znana fanom cRPG-ów Bethesda. Twórcy kultowej sagi The Elder Scrolls, posiadający obecnie prawa do Fallouta, twierdzą, że Interplay nie wywiązał się z umowy związanej z sieciową wersją gry oraz wypuścił reedycje poprzednich odsłon serii (również w dystrybucji elektronicznej) bez ich zgody.
Powstaje kolejny Fallout, premiera w 2010 roku!
Piotr Doroń, 20 kwietnia 2009, 15:40
Podczas londyńskiej konferencji firmy Bethesda Softworks, Pete Hines ujawnił informację o nowej odsłonie cyklu Fallout! Nad dewelopingiem Fallout: New Vegas pieczę sprawuje studio Obsidian Entertainment, założone w 2003 roku przez byłych członków Black Isle Studios, twórców oryginalnych Falloutów.
Bethesda planuje telewizyjną i filmową adaptację Fallouta?
Szymon Liebert, 18 kwietnia 2009, 14:52
Firmy Bethesda i Zenimax zarejestrowały nowe marki związane z Falloutem. Tak przynajmniej wynika z informacji pozyskanych przez autora jednego z blogów. Wygląda na to, że twórcy serii The Elder Scrolls oraz trzeciej odsłony wspomnianej gry, zamierzają spełnić składane wcześniej deklaracje i rozszerzyć wachlarz produktów opowiadających o prawdopodobnie najbardziej znanym post-nuklearnym uniwersum.
Przyszłość sieciowego Fallouta pod znakiem zapytania
Szymon Liebert, 16 kwietnia 2009, 09:35
Na forum skupiającym miłośników serii Fallout pojawiła się informacja, że Bethesda zmierza do anulowania umowy w sprawie licencji na ten produkt. Jak pisaliśmy wcześniej, studio nabyło pełne prawa do tworzenia kolejnych części gry. W rękach oryginalnych właścicieli marki, czyli firmy Interplay, pozostał projekt sieciowego Fallouta, znany jako V13. Według nowych doniesień może on być zagrożony.
Bułgarskie studio wspomoże Fallout MMO
Piotr Doroń, 3 kwietnia 2009, 10:40
W powodzenie projektu Fallout MMO wierzyło swego czasu ledwie kilka osób. Produkcja tego arcyciekawego tytułu, nad którym pieczę sprawuje ciągle legendarne Interplay, nabiera – wbrew wszelkiemu rozsądkowi – nieustannego rozpędu. O postępie dewelopingu świadczy chociażby wiadomość o podpisaniu porozumienia z firmą Masthead Studios.
Project V13, aka Fallout MMO, ciągle w produkcji
Piotr Doroń, 25 marca 2009, 09:45
Project V13, najnowsza produkcja firmy Interplay i studia Orange County, określana również mianem Fallout MMO, potrafi rozbudzić sporo emocji. Nie przeszkadza w tym nawet fakt, że od pewnego czasu nie uraczono nas żadnymi nowymi informacjami na jej temat. Możemy być jednak niemal w 100% pewni, że deweloping dzieła postępuje. Temat został podjęty przez jedną z osób zajmujących się jej produkcją.
Współtwórca Fallouta i Arcanum pracuje nad nową grą RPG
Szymon Liebert, 19 marca 2009, 08:54
Jason Anderson pracuje nad nową produkcją RPG dla firmy inXile. Osobnik ten odpowiedzialny jest między innymi za współtworzenie pierwszego Fallouta, jeszcze w szeregach studia Interplay. Chociaż na razie nie otrzymaliśmy wielu precyzyjnych informacji co do charakteru tego projektu, to pojawiają się pewne sugestie, że być może będzie on swoistą kontynuacją Wastelands, czyli pierwowzoru Fallouta.
Wieści ze świata w telegraficznym skrócie (26 września 2008)
Piotr Doroń, 26 września 2008, 10:32
„Wieści ze świata w telegraficznym skrócie” to codzienna porcja krótkich doniesień z rynku elektronicznej rozrywki. Dzisiaj w menu: odświeżamy klasyczne platformówki, zdobywamy Trofea w Burnout Paradise na PS3, pobieramy darmowego Fallouta, czekamy na demonstrację Mirror’s Edge, gramy w demo NBA Live 09. Zapraszamy do lektury.
Fallout MMO coraz bardziej realny
Piotr Doroń, 24 września 2008, 07:52
Legendarny Interplay, borykający się przez cały 2007 rok z problemami różnych maści, nie zamierza rezygnować z prac nad MMORPG, osadzoną w uniwersum kultowego Fallout. Świadczy o tym choćby publikacja nowej wersji oficjalnej strony internetowej, na łamach której ujawniono kodową nazwę owej produkcji.
Legendarny Interplay sprzedany
Bartek Sarna, 28 marca 2008, 14:54
Jak donoszą serwisy na całym świecie jeden z niegdyś najbardziej znanych wydawców na całym świecie, czyli Interplay został wykupiony z rąk znajdującej się w fazie bankructwa firmy Titus przez tajemniczą grupę z Luksemburga o nazwie Financial Planning and Development.
Autor fabuły Fallouta wraca do gry
Jakub Kralka, 6 marca 2008, 08:25
Nazwisko Scotta Campbella wypowiadajcie z szacunkiem, bowiem ten człowiek stworzył fabułę samego Fallouta, która przecież w olbrzymiej mierze przesądziła o „kultowości” i ponadczasowości tej gry.
Poradnik: Fallout
Redakcja GRYOnline.pl, 12 grudnia 2007, 17:38
Przy okazji wydania Fallouta przez Gazetę Wyborczą przygotowaliśmy dla Was poradnik do tej kultowej gry. Wierzymy, że przyda się on wielu graczom, którzy 10 lat temu byli zwyczajnie zbyt młodzi, by się dobrze przy Falloucie bawić - a być może i starzy wyjadacze znajdą w nim to i owo godne uwagi.