New Vegas 2, niekanoniczność Fallouta 1 i 2 oraz inne rewelacje od Chrisa Avellone'a
Chris Avellone na swoim blogu opublikował post związany z serią Fallout. Poruszył w nim wątki dotyczące kanoniczności pierwszych odsłon cyklu, Fallouta: New Vegas 2 czy konfliktu Bethesdy z Obsidianem.
Sławny deweloper Chris Avellone, mający na koncie udział w tworzeniu wielu kultowych gier RPG, prowadzi własny blog, na którym dzieli się ciekawostkami o tytułach, przy których produkcji brał udział. Ostatnio opublikował post związany z serią Fallout. Poruszył w nim wątki dotyczące m.in. kanoniczności pierwszych odsłon cyklu oraz konfliktu Bethesdy z Obsidianem.
Pierwsze Fallouty niekoniecznie są kanoniczne
Avellone w swoim wpisie nawiązał do stworzonej przez siebie przed laty tzw. „Biblii Fallouta”, będącej obszernym dokumentem opisującym meandry świata i procesu produkcji pierwszych gier z postnuklearnego cyklu, powstałych pod kuratelą firmy Interplay. Stwierdził on wprost, że zebrane tam fakty zdecydowanie nie są kanonem, dodając, że obecnie za kanoniczne możemy uznać jedynie gry Bethesdy, czyli Fallout 3, Fallout 4, Fallout 76 oraz Fallout: New Vegas.
Tym samym projektant podważył kanoniczność Falloutów 1, 2 i Tactics. O ile trzeci z wymienionych tytułów nie stanowi tutaj żadnego zaskoczenia, tak pozostałe pozycje mogą już szokować. W końcu zapoczątkowały one cały cykl i tworzą spójną całość z późniejszymi jego odsłonami.
Co z Fallout: New Vegas 2?
Projektant stwierdził również, że prawdopodobnie nigdy nie otrzymamy gry noszącej nazwę Fallout: New Vegas 2. Pokreślił jednak, że są to tylko jego przemyślenia, ponieważ sam nie wie nic na temat produkcji.
Konflikt Bethesdy z Obsidianem
We wpisie Chris Avellone wspomniał również o sporze toczonym rzekomo przez Bethesdę ze studiem Obsidian Entertainment. Sednem całej sprawy były bonusowe pieniądze, które miał otrzymać Obsidian za odpowiednio wysokie oceny New Vegas (średnia przynajmniej 84% w serwisie Metacritic), oraz zwolnień, jakie nastąpiły krótko po wypuszczeniu tego tytułu.
Według Avellone’a pieniądze te miały być premią, którą Bethesda zaoferowała poza główną umową z Obsidianem. Zwolnienia w studiu nie były natomiast powiązane z tymi funduszami i nastąpiłyby niezależnie od tego, czy dodatkowe pieniądze zostałyby wypłacone.
Dowiedzieliśmy się również, że z 70-osobowej ekipy, która pracowała nad Fallout: New Vegas, w Obsidianie nadal zatrudnionych jest 20 osób. Wśród nich znajduje się wielu deweloperów, którzy mieli decydujący głos w sprawie kierunku artystycznego wspomnianego tytułu.
Jeśli jesteście zainteresowani ciekawostkami od Chrisa Avellone’a, to możecie zapoznać się z innymi wpisami na jego blogu. Znajdziecie tam między innymi post poruszający problemy, które narosły wokół Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2.