Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 9 sierpnia 2024, 09:17

autor: Adrian Werner

Demo remake'u Fallouta 1 już dostępne do pobrania. Twórcy przybliżyli zawartość, wymagania i proces instalacji

Twórcy fanowskiego remake'u Fallouta 1 udostępnili obszerne demo projektu. Odtwarza on zawartość gry na silniku Fallouta 4.

Źródło fot. Bethesda
i

Zgodnie z zapowiedziami dzisiaj w nocy zadebiutowało demo Fallout: Vault 13, czyli projektu, którego celem jest odtworzenie na silniku Fallouta 4 zawartości pierwszej odsłony serii. Wersję demonstracyjną możecie pobrać z serwisów NexusMods i ModDB lub z oficjalnego Discorda projektu.

  1. Demo „waży” 5,2 GB.
  2. Do zabawy będziecie potrzebowali nie tylko podstawowej wersji Fallouta 4, ale również wszystkich dodatków DLC.
  3. Musicie mieć także FO4 w wersji 1.10.163, czyli ostatniej sprzed next-genowego patcha. Ta oficjalna łatka popsuła bowiem kompatybilność wielu modów. Do tego celu wykorzystajcie projekty Fallout 4 Downgrader lub Simple Fallout 4 Downgrader. Nie korzystajcie natomiast z downgradera dołączanego do Fallout: London, gdyż nie jest on kompatybilny z Fallout Vault 13.
  4. Ponadto konieczne jest zainstalowanie Fallout 4 Script Extender (F4SE).

Demo musicie zainstalować za pomocą wybranego managera modów. Jeśli macie Vortexa (oficjalny program serwisu NexusMods), to wystarczy, że na karcie projektu skorzystacie z opcji „Download: Vortex” po prawej stronie ekranu. Alternatywnie możecie pobrać pliki moda i zainstalować je za pomocą programu Mod Organizer 2.

Różnice między demem i pełną wersją

Demo pozwala sprawdzić obszerny fragment modyfikacji. Autorzy postarali się, aby dobrze oddawał on to, co zaoferuje pełna wersja, ale ostrzegają także o kilku ważnych różnicach i niedoróbkach.

  1. Wersja demonstracyjna nie oferuje dubbingu, dlatego kluczowe jest abyście w opcjach gry mieli włączone napisy. Pełne wydanie moda uwzględni dialogi z udziałem aktorów głosowych.
  2. Demo ma błąd, który powoduje, że w menu kreacji postaci po zmodyfikowaniu kształtu ciała postać znika z ekranu. Dlatego wpierw ukończcie konfigurację innych elementów wyglądu, a kształt ciała zostawcie sobie na sam koniec. W pełnej wersji moda ten błąd zostanie naprawiony.
  3. Wersja demonstracyjna ma uproszony system umiejętności. Autorzy w ostatniej chwili wykryli bowiem błąd, który powodował brak automatycznej zmiany poziomu umiejętności przy modyfikacji statystyk SPECIAL. Twórcy wiedzą, jak to naprawić, ale zajmie to trochę czasu i nie chcieli z tego powodu opóźniać dema.
  4. Demo zawiera jeden grywalny region, a pełna wersja moda zaoferuje ich łącznie pięć.

Ogólnie demo robi duże wrażenie. Przed autorami jeszcze masa pracy, ale to, co osiągnęli imponuje już teraz. To nie jest mały teaser – wersja demonstracyjna zapewnia długie godziny zabawy, a autorom udało się całkiem sprawnie odtworzyć klimat pierwowzoru.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej