autor: Szymon Liebert
Wasteland 2 zostanie sfinansowany na Kickstarterze – gracze wyłożyli już ponad 570 tys. dolarów
Brian Fargo raczej nie będzie miał problemów z zebraniem pieniędzy na grę Wasteland 2. Społeczność graczy przeznaczyła na ten projekt ponad 570 tysięcy dolarów w ciągu zaledwie kilkudziesięciu godzin.
Wygląda na to, że powstanie gry Wasteland 2 jest tylko kwestią czasu – akcja mająca na celu sfinansowanie projektu cieszy się bowiem ogromną popularnością. Przedsięwzięcie ruszyło kilkadziesiąt godzin temu na stronie Kickstarter, a jego twórcy, czyli Brian Fargo i studio inXile Entertainment, otrzymali już ponad 570 tysięcy dolarów od fanów. To kolejny sukces finansowania gier przez społeczność. Dzisiaj informowaliśmy, że studio Double Fine zebrało w ten sposób 3,3 miliona dolarów na nową przygodówkę.
Wasteland 2 będzie postapokaliptyczną grą RPG z widokiem z góry. Autorzy chcą stworzyć produkcję niekoniecznie widowiskową, ale rozbudowaną i wielowątkową.
Twórcy Wasteland 2 nie mają jeszcze co prawda potrzebnych funduszy, ale bardzo szybko zbliżają się do ustalonego pułapu. Brian Fargo ujawnił w tym tygodniu, że na grę potrzeba miliona dolarów. Deweloper, który przed laty założył kultową firmę Interplay, przeznaczył na ten projekt 100 tysięcy dolarów z własnej kieszeni. Graczy poprosił o resztę. Jeśli obecne tempo wpływania funduszy zostanie utrzymane, producent zbierze znacznie więcej niż potrzeba.
Na stronie Kickstartera wyjaśniono co stanie się, gdy deweloper zgromadzi ponadprogramową sumę („minimum” to 900 tysięcy dolarów). W przypadku otrzymania 1,25 miliona dolarów, studio powiększy świat gry, doda kilka map, stworzy więcej wątków fabularnych i poszerzy ścieżkę dźwiękową. Fundusze na poziomie 1,5 miliona to dalszy rozwój produkcji – więcej wyzwań i przygód. W tym przypadku Fargo i spółka przeniosą grę także na komputery Mac.
Wasteland to jedna z najbardziej kultowych gier RPG w historii gatunku. Produkcja rozgrywająca się w postapokaliptycznym świecie zaskakiwała rozbudowanym systemem rozwoju i walki oraz wielowątkową fabułą. Wasteland to także prekursor dla późniejszej, znacznie bardziej znanej marki Fallout, którą zresztą stworzyli ci sami twórcy.
Moda na tak zwane finansowanie społecznościowe jest bardzo ciekawym zjawiskiem. Sami decydujemy o tym, jakie gry mają powstać. Sukces Double Fine i powodzenie projektu Briana Fargo pokazują, że w ten sposób można zebrać fundusze. Prawdziwym sprawdzianem dla Kickstartera i innych podobnych serwisów będą jednak efekty takich akcji. Dopiero gdy otrzymamy pełnoprawne i skończone gry, będziemy mieli pewność, że takie podejście do finansowania ma rację bytu.