Poradnik do gry - [Solucja] Wstęp cz.1 | Złoty kompas poradnik Złoty kompas
Ostatnia aktualizacja: 18 października 2019
Pierwsze kroki
Po przerywniku filmowym obejmiesz kontrolę nad Iorkiem - polarnym niedźwiedziem bojowym. Musisz nauczyć się nim skakać. Podejdź do rozpadliny na tyle blisko, by pojawiła się na ekranie zielona ikona z podpisem "Działanie". Gdy to nastąpi, naciśnij przycisk odpowiedzialny za wykonywanie akcji (domyślnie [E]). Iorek przeskoczy przepaść i będzie można kontynuować podróż.
Skieruj się w prawo (mam tu na myśli Twoje prawo, a zatem jest to jednocześnie lewo Iorka) i przeskocz znajdujący się tutaj statek. Gdy już to zrobisz, skieruj się ścieżką w prawo, w stronę sterczących nieopodal stalagmitów.
Walki z wilkami
W następnej kolejności musisz przeskoczyć kolejną rozpadlinę, po czym pokonać trzy wilki. Pamiętaj - lewy przycisk myszy służy do atakowania, a prawy do blokowania. Możesz zwyczajnie atakować podchodząc do wrogów i wykonując tzw. cięcie, ale możliwe jest również wykonywanie ataków z biegu. By atakować w ten sposób, musisz biec w stronę wilka i tuż przed nim nacisnąć lewy przycisk myszy.
Po wygranej podejdź do zablokowanej skałami ścieżki. Dowolnymi uderzeniami rozwal stojące Ci na drodze głazy (dzielą się one na dwie warstwy, tak więc musisz uderzyć dwa razy). Zaraz za nimi napotkasz kolejne wilki, którym trzeba stawić czoła. Jest ich na tyle dużo, że można w trakcie walki z nimi naładować pasek gniewu wyświetlany w lewym górnym rogu. Gdy wypełni się w całości, kolejny cios zadany przeciwnikom będzie mocniejszy. Co więcej, naciskając klawisz [Spacja] możesz uwolnić falę uderzeniową, która narazi na uszczerbek na zdrowiu wszystkich otaczających Cię wrogów.
Po pokonaniu wilków, udaj się kamienną ścieżką w stronę urwiska. Włączy się przerywnik filmowy.
Po filmiku skieruj się w lewo. Uruchomisz w ten sposób kolejny przerywnik, tym razem mówiący o działaniu Krwawego Mchu . Ma właściwości lecznicze, tak więc warto go zbierać.
Olbrzymie schody
Ruszaj dalej. Dojdziesz do półek skalnych, które - jak zauważy Lyra - przypominają olbrzymie schody. By zejść po nich, musisz podchodzić do krawędzi każdego kolejnego stopnia. Iorek zsunie się z półki skalnej i szczęśliwie wyląduje na platformie znajdującej się niżej. Zadbaj o to, by podchodzić do tych krawędzi, pod którymi znajduje się kolejny stopień!
Gdy już znajdziesz się na dole, rusz przed siebie i przeskocz kolejną rozpadlinę. Zaraz po niej natkniesz się na sidła zastawione na niedźwiedzie. Możesz albo je omijać, albo niszczyć uderzeniami łapą. Wybór należy do Ciebie. Przeskocz następną rozpadlinę i ruszaj dalej.
Dopiero teraz dostaniesz oficjalne informacje o wykonywaniu ataków z biegu. Zaatakuje Cię zgraja wilków, więc jeśli chcesz, możesz po raz kolejny przetestować ten rodzaj atakowania.
Po pokonaniu wrogów uzupełnij poziom zdrowia i rusz w kierunku stalagmitów blokujących drogę. Zniszcz je jednym uderzeniem i idź dalej. Wpadniesz do jaskini.