[Solucja] Svalbard - dziedziniec cz.2 | Złoty kompas poradnik Złoty kompas
Ostatnia aktualizacja: 18 października 2019
Korytarz
Teraz musisz się poruszać tuż obok niedźwiedziego strażnika. Zwróć uwagę na żółty okrąg, którym jest otoczony - jeśli wyjdziesz poza ten okrąg, włączy się licznik czasu odmierzający sekundy, jakie pozostały Ci do powrotu w okolicę niedźwiedzia. Jeśli zechcesz zebrać jakiś przedmiot leżący obok śpiącego panserbjorna, pamiętaj o wykonywaniu uników (klawisz akcji).
Jeśli planujesz zbierać informacje o znaczeniach symboli rozmieszczonych w odnogach głównego korytarza, musisz iść przed swoim strażnikiem, praktycznie na krawędzi żółtego kręgu.
Na końcu korytarza znajdziesz strażnika sali tronowej, z którym trzeba będzie wygrać grę w podpuchy. To samo trzeba będzie zrobić w rozmowie z królem Ragnarem, którego znajdziesz za drzwiami.
Po rozmowie nadejdzie pora na zadanie Alethiometrowi pytania Kim była pierwsza istota, którą zabił król Ragnar?.
Po odkryciu prawdy, przyjdzie pora na kolejną grę w podpuchy z królem. A po niej kolejne pytanie!
Po otrzymaniu odpowiedzi przygotuj się na trzecią i ostatnią grę w podpuchy.
Walka z Ragnarem
Teraz kierujesz Iorkiem Byrnisonem. Musisz pokonać króla Ragnara. Na dobry początek naciskaj klawisze kierunkowe wyświetlane na ekranie, tak jak podczas gry w uniki.
Po kilku razach pokaże się okienko z ciosami dostępnymi w tej walce. Zapamiętaj je.
Jeśli będziesz wyprowadzać cios za ciosem, walka nie powinna stanowić większego problemu.
Gdy Ragnar straci jedną trzecią energii, historia się powtórzy - trzeba będzie klikać klawisze kierunkowe, a potem walczyć z wykorzystaniem czterech ciosów wymienionych w okienku.
Po utracie dwóch trzecich energii, walka z Ragnarem znowu będzie polegać na naciskaniu klawiszy [W], [A], [S] i [D]. Jeśli wszystkie ciosy zostaną teraz wyprowadzone poprawnie, król panserbjornów już się nie podniesie.