[Solucja] Ratunek | Złoty kompas poradnik Złoty kompas
Ostatnia aktualizacja: 18 października 2019
Bitwa Iorka
Ten etap rozpoczynamy Iorkiem. Na dobry początek pokonaj stojących tuż obok strzelców.
Ta część rozdziału polega na niszczeniu wież wartowniczych. Ich strzały nie są wyjątkowo bolesna dla panserbjorna, ale za to potrafią go nieźle spowolnić. By móc szybko i sprawnie je niszczyć, chowaj się za murami rozmieszczonymi na planszy. Znajdziesz zresztą koło nich trochę Krwawego Mchu , niebiańskiego żelaza i kul gniewu . Wieże są twarde, więc trzeba zadać im wiele ciosów, ale z to nie są one w stanie strzelać w cele znajdujące się zbyt blisko.
Dwie wieże spośród wszystkich tu obecnych trzeba zniszczyć w troszkę inny sposób niż tradycyjny. Pierwszą z nich, znajdującą się na wysokiej skale, da się zniszczyć poprzez wskoczenie w nią (stań tuż obok niej i naciśnij klawisz akcji).
Druga, stojąca koło pękniętej skały, zawali się pod ciężarem lawiny, którą możesz wywołać. Po prostu stań w okolicy pęknięcia i naciśnij klawisz akcji.
Gdy wszystkie wieże legną w gruzach, do zniszczenia pozostaną jeszcze dwa miotacze płomieni.
Lewy miotacz atakuj od lewej strony, natomiast prawy miotacz od prawej. Atakuj je na przemian. Dzięki takiemu systemowi odniesiesz najmniej obrażeń.
Za murami
Teraz na chwilę wcielisz się w Lyrę. Podejdź do sterty śniegu po prawej i zacznij rzucać śnieżkami w nadchodzących żołnierzy. Grunt w tym, by spowolnić ich tak, jak to tylko możliwe.
Wkrótce wpadnie tu Iorek i znowu przejmiesz nad nim kontrolę. Pokonaj wszystkich żołnierzy, zwracając przy tym baczną uwagę na tych strzelców, którzy mierzą do dzieci. Zauważ także, że kolo latarni możesz znaleźć Krwawy Mech i niebiańskie żelazo .
Po ich pokonaniu, ze sterowca wysiądzie poważny przeciwnik - żołnierz uzbrojony w miotacz ognia, wraz z obstawą.
Walka z nim jest łatwa, lecz troszkę długa. Przede wszystkim pamiętaj o tym, by unikać jego płomieni. Atakuj tylko tych strzelców z jego obstawy, którzy są poza zasięgiem miotacza.
Lyra będzie Ciebie lepiła kule śnieżne, którymi można na chwilę wyłączyć miotacz. Zegarek u góry ekranu odmierza czas do ulepienia kuli. Gdy jest gotowa, przeskocz płomienie po środku dziedzińca i naciśnij klawisz akcji obok ulepionej przez Lyrę śnieżki (nie musisz celować).
Zaraz po tym, jak żołnierz dostanie śniegiem i nie będzie mógł odpalić miotacza, zaatakuj go i wyprowadź tyle ciosów, ile tylko zdołasz. Wojak w końcu uruchomi swą broń i trzeba będzie zaczekać, aż Lyra ulepi kolejną kulę. By wygrać walkę, musisz wyprowadzić cztery serie ciosów (a więc rzucić minimum czterema śnieżkami).