[Solucja] Trollesund cz.1 | Złoty kompas poradnik Złoty kompas
Ostatnia aktualizacja: 18 października 2019
Iorek Byrnison
Ten rozdział rozpoczyna walka Iorka Byrnisona z żołnierzami. Doświadczenia wyniesione z prologu pozwolą Ci bez trudu ich zwalczyć. Proste cięcia wystarczą do pokonania strzelców i psów. Dopiero, gdy do akcji wkroczą machiny bojowe, starcie zostanie zakończone, a Ty powrócisz do kontrolowania Lyry i Pana.
Ulice miasta
Teren jest tutaj dość rozległy, ale mimo to jest do ogarnięcia. Na początek skieruj się w prawo i pogadaj z aeronautą o imieniu Lee Scoresby.
Potem możesz sprawdzić, co znajduje się na skrzyniach w mieście. Znajdziesz tutaj trochę kul odwagi i kilka przedmiotów przydatnych podczas gry w uniki lub podpuchy. Poruszanie się po skrzyniach jest możliwe wyłącznie dzięki formom Pana. W Trollesund będziesz wykorzystywać je wszystkie.
Zwracaj również uwagę na trzyosobowe grupki mężczyzn. Jeśli wygrasz z nimi gry w uniki, otrzymasz dodatkowe przedmioty, takie jak np. żółty olej .
W trakcie eksploracji miasta zaatakuje Cię również szpiegomucha. Jeśli nie znajdziesz żadnej kryjówki, konieczne będzie wygranie gry w uniki.
Podejdź jeszcze w okolicę balkonu, koło budynku Magistratury. Znajdziesz tam skrzynię owiniętą siatką. Z pomocą Pana-kota wejdź na jej szczyt, a potem uaktywnij Formę leniwca, by wskoczyć na belkę sterczącą tuż koło tej skrzyni.
Zauważ, że trochę dalej znajduje się kolejna belka i skrzynia z informacją o jednym z symboli. By się dostać na ową drugą belkę, musisz - po wyskoczeniu z pierwszej - podlecieć do niej z pomocą Pana-jastrzębia, szybko uaktywnić Formę leniwca i chwycić się jej. Z niej bez problemu doskoczysz do znaczenia symbolu.
Jeśli wszystkich już przepytasz i zajrzysz na każdą skrzynię, to udaj się do konsula czarownic. By dojść do jego siedziby zaczynając od miejsca startu, musisz cały czas iść ulicą prosto, a na skrzyżowaniu skręcić w prawo.