Akt I Misja 4 - Szturm na twierdzę | Imperium | Warhammer Mark of Chaos poradnik Warhammer: Mark of Chaos
Ostatnia aktualizacja: 3 października 2019
Imperium Akt I, Misja 4 - Szturm na twierdzę
Zanim przejdę do opisywania ataku na twierdzę wspomnę o małym zadanku, które możemy przedtem wykonać. Po dotarciu do skrzyżowania dróg można na chwilkę odejść na wschód, gdzie znajduje się blokada urządzona przez Orki (pewnie plony były za małe). Tym razem nie trzeba jednak wybijać wszystkich zielonoskórych, wystarczy jedynie pokonać ichniego bossa. W tym celu, jeszcze przed udaniem się na pojedynek, warto Stefana zaopatrzyć w konia i go na nim usadowić (trzeba, będąc w obozie, wcisnąć odpowiedni przycisk w jego plecaku). Walka nie jest trudna, a dzięki niej mój bohater otrzymał 12 poziom. Zdobyty punkt przeznaczyłem na dalszy rozwój śmiertelnego uderzenia.
Po zwycięskim pojedynku ruszyłem na północ. Przed właściwą bitwą gra prosi nas o wybranie wojsk, które wezmą udział w bitwie. Najlepiej zdać się na jej rekomendację i zostawić kawalerię w obozie, nie bardzo nadaje się do szturmu twierdzy. A skoro mowa o obozie, to warto też zaopatrzyć się w beczułki prochu i drabiny do wspinania się na mury. Gdy już jesteśmy gotowi, można rozstawić wojska.
Po przyjrzeniu się widocznej części pola bitwy można zauważyć dwie drogi wiodące do zamku, wschodnią i zachodnią. Przy tej pierwszej stoją armaty oraz regiment ciężkich mieczników. W ich pobliżu ustawiamy łuczników, zaś resztę oddziałów ustawiamy najbardziej na lewo jak się da, zgodnie z zasadą piechota z przodu, strzelcy z tyłu. Koniec fazy rozstawiania wojsk.
Głównymi siłami ruszamy ostro do przodu, prosto na bramę wrogiego zamczyska, bo drodze niszczymy kilka oddziałów chaosytów, aż dojdziemy do punktu kontrolnego (trzeba przy nim chwilkę postać, aby go przejąć). W międzyczasie na sojusznicze armaty ruszy oddział maruderów. Na ich widok regiment ciężkich mieczników ruszy do walki, warto wtedy ich wspomóc naszymi łucznikami i razem z nimi gonić niedobitki wroga. Gdy już obie grupy będą w pobliżu bramy czas na jej szturm. Wystarczy kazać oddziałom ją zaatakować, a one postarają się ją zniszczyć. Zadanie ułatwi nam przeciwnik, otwierając ją w celu wykonania kontrataku. Wtedy pozostaje nam już tylko zając drugi punkt kontrolny, znajdujący się za murami fortecy i bitwa wygrana.
W trakcie szturmu mój mag zdobył dziesiąty poziom, ostatecznie kończąc naukę w dziedzinie mistrza Agshy. Po przerywniku filmowym kończy się pierwszy akt, a my zostajemy przeniesieni, wraz z ofiarowaną nam armatą, do nowej krainy. Niestety w tym miejscu mamy do dyspozycji tylko obóz polowy, gdzie można jedynie uzupełnić straty. Świerzy i wypoczęci możemy dalej stąpać po ścieżce glorii i chwały.