Ucieczka (Breakout) | Zadania główne | Solucja Seven The Days Long Gone Poradnik Seven The Days Long Gone
Ostatnia aktualizacja: 14 sierpnia 2019
Ucieczka to szósty główny quest gry Seven: The Days Long Gone. Teriel w ramach tego questu musi zinfiltrować główną bazę technomagów - Repozytorium. Ma to na celu zlokalizowanie i uratowanie przetrzymywanego przez nich Savaasha.
Ważna uwaga - Tuż po ukończeniu tego zadania automatycznie rozpocznie się kolejny quest, w ramach którego Teriel będzie musiał stoczyć szereg trudnych walk. Przed wyruszeniem do Repozytorium koniecznie wyposaż bohatera w dobre bronie, elementy pancerza i dużą liczbę medykamentów (najlepiej szybko działających strzykawek).
Główne wejście do repozytorium to most pilnowany przez dwóch technomagów (Technomagi Skirmisher). Najlepiej jest samemu skorzystać z przebrania żołnierza, bo pozwoli ci to bezpiecznie obok nich przejść. Strój strażnika możesz łatwo zdobyć np. wspinając się na dach budynku na lewo od przejścia do Repozytorium i atakując z zaskoczenia jedną z osób patrolujących dach (przykład na obrazku). Zalety posiadania stroju docenisz też jużpo wkroczeniu do Repozytorium. Teriel może wtedy swobodnie po nim podróżować i unikaj jedynie zatrzymywania się na dłużej obok wrogów.
Jeśli nie posiadasz przebrania żołnierza i nie chcesz lub nie możesz (przekroczony limit udźwigu) go pozyskać to wdrap się na budynek na lewo od pilnowanego mostu. Skorzystaj z pokazanych na obrazku szybów wentylacyjnych. Pozwolą ci one przejść nad wartownikami pilnującymi mostu. KONIECZNIE korzystaj też z kolejnych szybów wentylacyjnych już po przedostaniu się do Repozytorium. Nie zeskakuj na dół. W Repozytorium jest mnóstwo przeciwników i unikanie ich byłoby bardzo trudne nawet przy wsparciu ze strony niewidzialności.
Musisz dotrzeć na północny kraniec Repozytorium. Po wkroczeniu do niebieskiego okręgu odszukaj długą drabinę lub skrzynie i inne obiekty pomocne we wspinaczce. Docelowo musisz dotrzeć do szybów wentylacyjnych biegnących przy suficie - pokazuje je obrazek. Zacznij po nich przechodzić, a dotrzesz do miejsca wyświetlenia cut-scenki.
Wyrusz dalej i pozostawaj na szybie wentylacyjnym. Zeskocz z niego dopiero po znalezieniu się nad małym pomieszczeniem z usuniętą kratką w suficie. Jest to cela gdzie Savaash jest podłączony do urządzenia i utrzymywany w stanie śpiączki. Zabierz cenny schemat pułapki (Zap Trap Schematic). Używaj teraz trybu wykrywania. Przeskanuj i sprawdź osobiście obiekty z okolicy - łóżko z Savaashem, monitory z wykresami oraz terminal. W tym ostatnim przypadku Artanak zasugeruje przeniknięcie do wspomnień Savaasha. Potwierdź czy jesteś gotowy (obrazek). Gra przy okazji przydzieli ci nowe ulepszenie (Camouflage) (dla niewidzialności).
Uwaga - Wybranie pierwszej opcji dialogowej przeniesie Cię do umysłu Savaasha i do momentu zaliczenia kolejnego głównego questu nie będziesz mógł "powrócić" na Peh. Przed rozpoczęciem nowej misji koniecznie zapisz swoje postępy, bo podczas zaliczania jej opcja ta zostanie zablokowana.