Jaki loot jest najważniejszy w Seven The Days Long Gone? Poradnik Seven The Days Long Gone
Ostatnia aktualizacja: 14 sierpnia 2019
W rozdziale Porady na start zamieściliśmy już ostrzeżenie o tym, że w grze Seven: The Days Long Gone obowiązuje limit udźwigu (domyślnie 75 jednostek) i że przekroczenie go znacząco ogranicza zwinność głównego bohatera. Problem ten możesz w mniejszym bądź większym stopniu rozwiązywać sprzedając u handlarzy niepotrzebne przedmioty lub "poświęcając je" na potrzeby craftingu. Nie zawsze musisz mieć jednak na to czas i ochotę i z pomocą powinny przyjść zamieszczone poniżej wskazówki. Zawierają one rekomendacje jakie przedmioty z otoczenia warto zabierać ze sobą w pierwszej kolejności, a jakie lepiej jest pozostawić i rozejrzeć się za czymś innym.
- Zauważ, że po zaznaczeniu jakiegoś przedmiotu wyświetlane są informacje na temat jego wagi oraz wartości. Staraj się wyszukiwać takie obiekty, których wartość kilkukrotnie przekracza ich wagę. Dobrym przykładem jest maska gazowa z powyższego obrazka - waży zaledwie 2 jednostki i jest warta ponad 13 aurytu. Nie zawsze oczywiście możesz znaleźć tego typu "atrakcyjne" skarby, ale np. przedmiot ważący 0.2-0.3 jednostki o wartości 1 aurytu też jest dobrym (małym) znaleziskiem.
- Zawsze dodawaj do inwentarza te obiekty, które nic nie ważą w inwentarzu, a mają realną wartość. Oprócz kryształków aurytu są to m.in. wytrychy czy książki i dokumenty nadające się do przeczytania.
- Do najbardziej wartościowych odnajdywanych przedmiotów można zaliczyć bronie oraz elementy pancerza, ale z drugiej strony najwięcej one też ważą. Wybieraj w rezultacie te przedmioty, które najbardziej ci się przydadzą lub te, które będziesz mógł sprzedać za dużą ilość aurytu. Napierśnik o wadze 10 jednostek i o wartości zaledwie 10 aurytu z pewnością nie jest dobrym wyborem, ale już np. broń o wadze kilku jednostek i wartości kilkudziesięciu sztuk aurytu zdecydowanie tak.
- Nigdy nie rezygnuj z możliwości zabrania ze sobą żywności oraz innych przedmiotów jednorazowego użytku. Większość ich zużywa się na bieżąco np. w celu podleczenia głównego bohatera po obrażeniach odniesionych w walce. Te rzeczy, których aktualnie nie potrzebujesz, możesz z kolei sprzedać u handlarzy po niezłej cenie lub zostawić sobie w inwentarzu na przyszłość (np. strzykawkę odnawiającą pasek energii do momentu zdobycia broni palnej zużywającej mocniej pasek staminy).
- Zapychanie inwentarza bohatera złomem nie jest wskazane o ile nie zamierzasz go od razu pozbyć się (sprzedaż/rozmontowanie). Najlepiej jest regularnie sprawdzać jakimi schematami Teriel dysponuje i jakie składniki są mu potrzebne do wyprodukowania najlepszych przedmiotów. Odszukuj wtedy tylko te składniki, które będą ci potrzebne (za zdecydowaną większością z nich nie trzeba się daleko rozglądać).
Dodatkowa uwaga - Niektóre bronie i pancerze mają bardzo dużą wartość. Dla przykład karabiny energetyczne używane przez żołnierzy technomagów są warte aż 210 aurytu za sztukę. Niestety w początkowej fazie gry żadnej z tych broni nie sprzedasz za pełną cenę, gdyż napotykani handlarze mają w zapasie po zaledwie 30-40 aurytu. Mógłbyś oczywiście zadowolić się taką ofertą, ale "stracisz" w ten sposób 170-180 aurytu.