Eksploracja świata w Seven The Days Long Gone | Porady Poradnik Seven The Days Long Gone
Ostatnia aktualizacja: 14 sierpnia 2019
Po tym jak zaliczysz prolog w grze Seven: The Days Long Gone trafisz na wyspę Peh, po której główny bohater może (mniej lub bardziej) swobodnie się przemieszczać. Poniżej zamieściliśmy najważniejsze informacje związane z poruszaniem się po świecie gry. Są to sugestie pomocne zarówno w skuteczniejszej eksploracji otoczenia jak i zmniejszaniu ryzyka przypadkowej śmierci.
- Kolonia karna na Peh podzielona jest na siedem głównych stref i do wejścia do każdej z nich uprawnia wiza przyjmowana do połknięcia w formie pigułki. Staraj się od samego początku gry zbierać auryt na potrzeby kupowania kolejnych pigułek-wiz. Każda kolejna wiza jest coraz droższa i w sumie na zakupienie wszystkich wiz przeznacza się ponad 1000 aurytu. Możesz próbować omijać posterunki kontrolne oraz pojedyncze kontrole wizowe, ale znacząco utrudni to komfortowe podróżowanie po świecie gry.
- Staraj się jak najwięcej czasu spędzić w każdej nowo odkrytej lokacji. Staranna eksploracja pozwoli ci przede wszystkim dotrzeć do skrytek i pojemników z wartościowymi przedmiotami i aurytem (w ich odnajdywaniu bardzo pomaga tryb wykrywania). Oprócz tego możesz dzięki temu odnajdywać zleceniodawców questów oraz ulepszenia i schematy wykorzystywane w craftingu.
- Lokacje w Seven są wielopoziomowe. Polegaj na tym gdy chcesz dotrzeć w jakieś pozornie niedostępne miejsce czy bezpiecznie przejść przez lokację okupowaną przez przeciwników. Ze wspinaczką wiążą się też jednak potencjalne kłopoty - unikaj za wszelką cenę upadków z dużych wysokości, bo Teriel może wtedy łatwo zginąć lub odnieść poważne obrażenia.
- W grze obecny jest system szybkiej podróży, ale jest on poczatkowo niedostępny. Postaraj się jak najwcześniej na tyle awansować w głównym wątku fabularnym żeby odblokować quest Azyl. W ramach tego zadania odblokowuje się pierwszą z kilku gałęzi systemu połączeń na wyspie. Odblokowanie kolejnych stacji szybkiej podróży jest już trudniejsze, bo powiązane z nimi terminale systemu nadzorującego są w pilnie strzeżonych bazach.
- Jeśli chcesz szybciej dotrzeć pieszo w jakieś miejsce to wciskaj często przycisk ALT pozwalający Terielowi na wykonywanie przewrotów podczas biegu. Może to znacząco skrócić czas podróżowania między lokacjami. Nie używaj jednak tej opcji w pobliżu przepaści oraz nie łącz przewrotów ze sprintem (SHIFT), bo bohater będzie wtedy wykonywał wślizgi i mogą one zranić (oraz zaalarmować) osoby, z którymi się zderzysz.
- Pamiętaj o tym, że Teriel nie ma wstępu do każdej lokacji nawet jeśli dysponuje wizą upoważniającą do pobytu w danym sektorze. Bazy, posterunki czy budynki mieszkalne w miastach to często lokacje, do których osoby nieupoważniane nie mogą wchodzić. Jeśli mimo wszystko chcesz odwiedzić te miejsca to korzystaj ze skradania się lub zdobądź przebranie (np. ochroniarza, żołnierza czy biomanty w zależności od lokacji).
- Do szybkiego podróżowania pomiędzy niektórymi obszarami możesz też używać rozwieszonych nad przepaściami kabli. Pilnuj się tu jednak, bo możesz chwytać się tylko tych kabli, które nie znajdują się pod napięciem, gdyż w przeciwnym razie Teriel zginie na miejscu lub zostanie poważnie zraniony. Problem ten możesz rozwiązać docierając do terminali wyłączających dostawy prądu.
- W bazach technomagów i innych pilnie strzeżonych lokacjach zamontowane są urządzenia zakłócające, które uniemożliwiają Terielowi wykorzystywanie energii (staminy) do odpalania dostępnych umiejętności. Musisz polegać na standardowych metodach eksploracji i eliminacji przeciwników lub zlokalizować urządzenie zakłócające i sabotować jego pracę.
- Przeciwnicy i potwory w grze mogą odradzać się i mowa tu w głównej mierze o tych wrogach, którzy nie są powiązani z żadnym z questów. Nie próbuj za wszelką cenę "oczyszczać" danej lokacji z przeciwników, bo na ich miejsce mogą dość szybko pojawić się nowi. Możesz też jednak wykorzystać ten mechanizm i powracać wielokrotnie w to samo miejsce żeby pozbywać się tych samych potworów i pozyskiwać pozostawiane przez nie wartościowe przedmioty (np. żywność czy składniki do craftingu).
- W niektórych lokacjach oprócz bandytów czy potworów musisz też uważać na pułapki. Bardzo niebezpieczne są np. wieżyczki, które potrafią śmiertelnie porazić prądem Teriela jeśli ten zatrzyma się w ich pobliżu na dłuższą chwilę. Na szczęście jeśli pułapką jest jakieś urządzenie to możesz użyć trybu wykrywania żeby odkryć jego kabel zasilania i dotrzeć w ten sposób do terminalu, który je wyłącza.
- Zagrożenia w świecie gry mogą też w niektórych lokacjach mieć charakter środowiskowy. Przykładowo w odwiedzanym na początku gry mieście Mortbane możesz zatruć się jeśli nie skorzystasz z maski gazowej. Możesz też np. natrafić na lokacje ze skażonym podłożem i kontakt z nim może oznaczać poważne kłopoty lub nawet natychmiastową śmierć. Wykonuj więcej zapisów stanu gry podczas eksploracji tego typu niebezpiecznych obszarów.
- Każdy nowo zabity potwór to nowy wpis w kodeksie w dzienniku głównego bohatera. Warto regularnie do niego zaglądać, bo możesz dzięki temu poznać mocne i słabe strony potworów, a także przygotować się na lepsze radzenie sobie z ich unikalnymi atakami (np. z pajęczynami spowalniającymi ruchy Teriela).