Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Seven The Days Long Gone - poradnik do gry

Seven The Days Long Gone - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Jak zdobyć lepsze wizy w Seven w Seven The Days Long Gone? Poradnik Seven The Days Long Gone

Ostatnia aktualizacja: 14 sierpnia 2019

Wizy to unikalne obiekty, które są powiązane z eksploracją wyspy Peh w grze Seven: The Days Long Gone. Dysponowanie nimi nie jest absolutnie wymagane, ale ich brak może oznaczać spore problemy i wiązać się z licznymi utrudnieniami.

Wizy mają postać pigułek, które Teriel może połknąć - Jak zdobyć lepsze wizy w Seven w Seven The Days Long Gone? - Seven The Days Long Gone - poradnik do gry

Wizy mają postać pigułek, które Teriel może połknąć. Każda wiza powiązana jednym z siedmiu poziomów reprezentujących uprawnienia do swobodnego podróżowania po wyspie. Przykładowo pigułka pierwszego poziomu pozwala na bezproblemowe podróżowanie po lokacjach pierwszej strefy (stref jest w sumie siedem), ale już chcąc skorzystać z jednego z głównych przejść do drugiej strefy musisz wejść w posiadanie pigułki drugiego poziomu. Mapę wyspy z zaznaczonymi poziomami prezentuje powyższy obrazek.

Tak jak zostało to już powiedziane pozyskanie stosownej wizy nie jest obowiązkowym krokiem, ALE:

  1. Próba przekroczenia punktu kontrolnego bez stosownej wizy doprowadzi do wszczęcia alarmu i zaatakowania bohatera. Punkty kontrolne (np. ten drugiego poziomu z osady Lewmer) można omijać, ale jest to uciążliwe.
  2. Nawet jeśli pomyślnie ominiesz punkt kontroli wizowej możesz zostać zatrzymany przez patrol, który zażąda weryfikacji uprawnień. Brak wymaganej wizy również doprowadzi do walki (także wtedy gdy rzucisz się od razu do ucieczki).

Wszystko to sprawia, że powinieneś w miarę postępów w grze zdobywać na bieżąco kolejne wizy i ułatwiać sobie dzięki temu podróżowanie po wyspie. Sposoby ich zdobywania opisane zostały ponizej.

Poziom 1

Pigułkę otrzymasz automatycznie po dotarciu do kolonii karnej - Jak zdobyć lepsze wizy w Seven w Seven The Days Long Gone? - Seven The Days Long Gone - poradnik do gry

Pigułkę otrzymasz automatycznie po dotarciu do kolonii karnej. Nie możesz przegapić tego momentu.

Poziom 2

Pigułkę możesz zdobyć na kilka sposobów - Jak zdobyć lepsze wizy w Seven w Seven The Days Long Gone? - Seven The Days Long Gone - poradnik do gry

Pigułkę możesz zdobyć na kilka sposobów:

  1. Skorzystać w osadzie Lewmer z automatu i zakupić ją za 125 aurytu.
  2. Odnaleźć w osadzie Lewmer podejrzanego handlarza (Suspicious Guy - powyższy obrazek) i zakupić ją u niego za 112.5 aurytu. Uwaga - Po jednym z zakupów żołnierze mogą dokonać najazdu na sklep. Musisz uciec i od tego momentu nie możesz odwiedzać szemranego handlarza. Nie kupuj u niego wcześniej żadnych innych rzeczy jeśli zależy ci głównie na wizie.
  3. Przystąpić w osadzie Lewmer do pobocznego zadania "Kto tu ciągnie za sznurki". Musisz zaliczyć jego pierwszą część, która zakłada wykradzenie transportu wiz z magazynu Portu Horyzont. Jako że infiltracja portu może być bardzo trudna bez przebrania nie jest to dobry pomysł na wejście w posiadanie w wizy drugiego poziomu (opis tego questu znajdziesz na osobnej stronie poradnika).

Poziom 3

Pigułkę możesz zakupić z jednego z automatów umieszczonych obok punktów kontrolnych strefy 3 - Jak zdobyć lepsze wizy w Seven w Seven The Days Long Gone? - Seven The Days Long Gone - poradnik do gry

Pigułkę możesz zakupić z jednego z automatów umieszczonych obok punktów kontrolnych strefy 3. Wiza kosztuje 250 aurytu. Jeśli wyruszyłeś główną drogą z osady Lewmer do Mortbane to na automat natrafisz niedługo po minięciu grupy bandytów, którzy przygotowali zasadzkę na bohatera.

Poziom 4

Pigułkę możesz zakupić z jednego z automatów umieszczonych obok punktów kontrolnych strefy 4 - Jak zdobyć lepsze wizy w Seven w Seven The Days Long Gone? - Seven The Days Long Gone - poradnik do gry

Pigułkę możesz zakupić z jednego z automatów umieszczonych obok punktów kontrolnych strefy 4. Najbardziej prawdopodobne jest dotarcie do posterunku 04 broniącego dostępu do Twierdzy Strażnika. Wiza kosztuje 350 aurytu.

Poziom 5

Pigułkę możesz zakupić z automatu postawionego przy posterunku 05 oddzielającym resztę wyspy od strefy 5 - Jak zdobyć lepsze wizy w Seven w Seven The Days Long Gone? - Seven The Days Long Gone - poradnik do gry

Pigułkę możesz zakupić z automatu postawionego przy posterunku 05 oddzielającym resztę wyspy od strefy 5. Wiza kosztuje 500 aurytu.

Poziom 6

Pigułkę możesz zakupić z automatu postawionego przy posterunku 06 - Jak zdobyć lepsze wizy w Seven w Seven The Days Long Gone? - Seven The Days Long Gone - poradnik do gry

Pigułkę możesz zakupić z automatu postawionego przy posterunku 06. Do strefy 6 dociera się z południowego-zachodu. Wiza kosztuje 600 aurytu.

Poziom 7

W przypadku strefy 7 nie kupuje się pigułki z żadnego z automatów - Jak zdobyć lepsze wizy w Seven w Seven The Days Long Gone? - Seven The Days Long Gone - poradnik do gry

W przypadku strefy 7 nie kupuje się pigułki z żadnego z automatów. Strefa ta obejmuje przede wszystkim wykopaliska. Do części przeznaczonej dla robotników możesz wkroczyć od zachodu. Dotrzyj do pokazanego na obrazku kramiku i zakup strój robotnika za 600 aurytu (alternatywnie możesz go też ukraść). W przypadku używania przebrania żołnierza technomagów dotrzyj do strefy 7 np. ze wschodu i po dotarciu do zapory laserowej za mostem zacznij skakać po małych skalnych półkach, które pozwolą ci przedostać się na teren posterunku 07.

Alternatywna metoda zdobywania wiz

Wizy wyższych poziomów możesz także zdobyać w alternatywny sposób, a mianowicie klonować je od innych postaci przebywających na Peh - Jak zdobyć lepsze wizy w Seven w Seven The Days Long Gone? - Seven The Days Long Gone - poradnik do gry

Wizy wyższych poziomów możesz także zdobyać w alternatywny sposób, a mianowicie klonować je od innych postaci przebywających na Peh. Metoda ta jest niestety dość ryzykowna, gdyż działa jedynie po ogłuszeniu jakiegoś przeciwnika. Zacznij zawsze od użycia trybu wykrywania. Po najechaniu kursorem na jakąś osobę wyświetlane są m.in. informacje jakimi wizami dysponuje (przykład na obrazku - technomag na wizy 05, 06 i 07). W miarę możliwości jako cele ataku wybieraj technomagów i biomantów, gdyż to oni zazwyczaj dysponują wizami wyższych poziomów.

Osobę, której wizy zamierzasz sklonować, musisz po cichu ogłuszyć - Jak zdobyć lepsze wizy w Seven w Seven The Days Long Gone? - Seven The Days Long Gone - poradnik do gry

Osobę, której wizy zamierzasz sklonować, musisz po cichu ogłuszyć. Z rozwijanego menu wybierz pięści, dzięki czemu Teriel przestanie korzystać z broni do walki wręcz czy broni dystansowej. Zajdź upatrzoną osobę od tyłu i wykonaj nokaut. Akcja ta zakończy się sukcesem tylko jeśli przeciwnik nie był wyraźnie silniejszy od głównego bohatera. Możesz już stojąc przy nieprzytomnym przciwniku przytrzymać klawisz interakcji i wybrać opcję sklonowania wiz (powyższy obrazek). Szybko się oddal po wykonaniu tej akcji zanim ogłuszona osoba obudzi się.