[Przeciwnicy] Wojownicy | Prince of Persia Dwa Trony poradnik Prince of Persia: Dwa Trony
Ostatnia aktualizacja: 30 sierpnia 2019
Wojownicy
GUARD (STRAŻNIK) . Najliczniej i najczęściej występujący przeciwnik, uzbrojony w długą, zakrzywioną szablę. Pojedynczo lub w niewielkiej kompanii, stoi na straży strzegąc dosłownie wszystkiego: przejść, uliczek, placów, korytarzy, dachów i komnat pałacowych. To typowy kawał mięśniaka, atakujący w mało wyszukany sposób prostymi cięciami szablą, poprawiając niekiedy kopniakiem. Jest średnio trudny do pokonania, ale łatwo daje się podejść z zaskoczenia (atak speed kill). | |
SAND GUARD (STRAŻNIK PIASKU). Występuje wyłącznie w pobliżu Wrót Piasku, natomiast umiejętnościami i uzbrojeniem nie odbiega od zwykłych Strażników. Jedyne, co go od nich odróżnia w wyglądzie, to czerwony kaftan pod pancerzem. Zaalarmowany, natychmiast podbiega do magicznego stosu i wbija nań szablę, przyzywając posiłki. Z tego powodu powinien być pierwszym celem księcia podczas walki o każde Wrota Piasku. Na szczęście można go zlikwidować błyskawicznie, używając ataku speed kill. | |
THRALL (NIEWOLNIK) . Na późniejszych poziomach gry zajmuje miejsce Strażnika. Ten potężny osiłek odziany jest w pancerz (choć są egzemplarze epatujące nagim torsem), a na głowie nosi żelazny hełm. Uzbrojony w szablę, maczugę lub topór, potrafi zadać znaczne rany. Jest znacznie silniejszy od Strażnika i odporniejszy na ciosy. Z tego też powodu walka z nim trwa dłużej, a atak speed kill wymaga zazwyczaj większej ilości cięć, niż w przypadku jego słabszego kompana. | |
ARCHER (ŁUCZNIK) . Drugi najpopularniejszy przeciwnik w grze, noszący ptasią maskę na twarzy, wyposażony w łuk i nieograniczoną ilość strzał. Mimo iż słabszy od Strażnika, może stanowić realne zagrożenie, szczególnie wtedy, gdy prowadzi ostrzał z trudno dostępnego miejsca. W bezpośrednim starciu jest bez szans, ponadto można go likwidować używając ataku speed kill. | |
HUNTER HOUND (OGAR MYŚLIWSKI) . Występuje najczęściej w grupach po 3-4 sztuki. Stwór ten przypomina nie tyle tradycyjnego ogara, co raczej krwiożerczego brytana. Wielkie bydlę atakuje pazurami i kąsa, nie jest jednak szczególnie groźne. Jego najniebezpieczniejszą cechą jest umiejętność "wysysania" piasków czasu z książęcych slotów, przez co przy dłuższej potyczce może bohatera zdrowo ogołocić. Nie działa na niego atak speed kill. | |
REPTUS . Zmutowany o gadzi pierwiastek człowiek, występujący najczęściej w piwnicach, kanałach, ciemnych korytarzach itd. Uzbrojony w wielki topór potrafi zadać dotkliwe rany, choć sam jest umiarkowanie odporny na ciosy. Nie stosuje wyrafinowanej taktyki walki, jednak nadrabia braki w wyszkoleniu determinacją i sporą liczebnością. Zdarzają się miejsca, w których książę musi walczyć przeciwko kilkunastu Reptusom. Nie jest podatny na atak z zaskoczenia (speed kill). | |
ILLUSIONS (ZJAWA) . Atutem tego przeciwnika jest niewątpliwie walka na odległość. Posiada niewyczerpany zapas noży, którymi rzuca niezwykle celnie. Ponadto po wykonaniu serii rzutów błyskawicznie przemieszcza się w inny rejon lokacji, by ponowić atak z dystansu. Problemem jest samo dopadnięcie Zjawy, kiedy jednak uda się ją trafić, okazuje się niezwykle mało wymagającym rywalem. Nie można jej zgładzić speed killem. | |
ENCHANTRESS (CZARODZIEJKA) . Szybkość i finezja tancerki - tymi słowami można scharakteryzować Czarodziejkę. Używając kombinacji kopnięć i cięć dwoma długimi ostrzami, potrafi zadać wiele ran. Nie jest podatna na ataki speed kill. Należy do wrogów mało wytrzymałych na obrażenia, dlatego kilka celnych ciosów powala ją na ziemię. Niebezpieczne są jej obrotowe kopnięcia, potrafiące wyrzucić bohatera za barierkę balkonu. Również atak w grupie jest jej atutem. Dzięki dużej szybkości zadawania uderzeń kilka Czarodziejek potrafi otoczyć księcia i rozprawić się z nim, zanim zdoła wykonać jakąkolwiek akcję. | |
CHAMELEON (KAMELEON) . W demonicznym hełmie na twarzy, nagim torsem i ostrym jak brzytwa ostrzem w ręku wydaje się być trudnym przeciwnikiem, ale to tylko pozory. W zasadzie jego jedynym atutem jest niewidzialność, którą traci po otrzymaniu pierwszego uderzenia. Preferuje zarówno otwarte przestrzenie, jak i ciemne, ciasne komnaty pałaców i świątyń. Niezbyt licznie i często występujący, na dodatek dość słaby - nie stanowi poważnego zagrożenia. Jest odporny na speed kille. |