[11] The Tunnels (tunele) | Prince of Persia Dwa Trony poradnik Prince of Persia: Dwa Trony
Ostatnia aktualizacja: 30 sierpnia 2019
11. The Tunnels (tunele)
Wejdź w bramę i idź kawałek w prawo, a następnie w lewo. Gdy dojdziesz do rozpadliny, ustaw się przy lewej ścianie. Pobiegnij po niej poziomo i gdy już prawie będziesz spadał, odbij się mocno nogami na prawo. Wylądujesz na półce skalnej. Zlokalizuj przytwierdzoną do skały drabinę i skocz na nią. Wdrap się do góry, u jej szczytu wybij się do tyłu, lądując na występie skalnym. | |
Czeka cię teraz mozolna wspinaczka w górę. Nie jest łatwo - nie dość, że trzeba przeskakiwać z występu na występ (a wysokość duża), to jeszcze z otworów w ścianach wylatują śmiercionośne strzały. Na szczęście, podobnie jak w kanałach, między poszczególnymi seriami zdarzają się przerwy, które wykorzystuj na pięcie się w górę. Z występu skalnego, na który dostałeś się z drabiny, wyskocz do góry na wyższy parapet. Stąd daj susa na przeciwległy parapet i ostatniego, po którym złapiesz się krawędzi powierzchni gruntu. Jeszcze jeden wysiłek i oto znalazłeś się na świeżym powietrzu. | |
Pobiegnij ostrożnie skalnym tunelem, obserwując dwóch Łuczników, wartujących w oddali. Przeskocz pierwsze urwisko i zaraz potem drugie, tuż obok małej kaskady, sączącej się ze skały po lewej. Załatw Łuczników, zanim naszpikują cię pociskami. Wysoko na skale zlokalizowana jest wieża strażnicza, którą musisz osiągnąć. Przed sobą widzisz wąski występ skalny, wbiegnij na niego. Podskocz do góry i wdrap się na półkę nad twoją głową. Jeszcze jeden podskok i trzymasz się krawędzi długiej szczeliny. | |
Przemieszczając się krótkimi skokami, przejdź na prawo do końca szczeliny. Opuść się na występ pod tobą. Grunt jest niestabilny i zaraz się zawali, więc szybko wybij się do tyłu, na wąską półeczkę skalną zlokalizowaną na przeciwległej ścianie. Podskocz do góry łapiąc się krawędzi następnej, podłużnej szczeliny skalnej. Przesuń się skokami na prawą stronę, opuść się na występ poniżej. Podłoże również jest nietrwałe, dlatego przejdź błyskawicznie na prawo i daj susa do tyłu na platformę za plecami. | |
Przejdź po platformie na prawo, skocz na wyższą półkę. Z niej już dosięgniesz dwa drewniane parapety u podnóża wieży. Uważaj, pod półkami są otwory, z których wylatują zabójcze strzały. Skocz na niższy parapet, wdrap się na niego, potem na wyższy i jak najszybciej przejdź na rękach na jego prawy kraniec tam, gdzie nie ma otworów z wylatującymi strzałami. | |
Wdrap się na kładkę, spójrz do góry. Nad głową masz dwie kolejne kładki, równocześnie wysuwające i chowające się w ścianę. Wyczuj moment, gdy obie zaczną się wysuwać i błyskawicznie wskocz na niższą. Z niej daj susa od razu na wyższą sąsiadkę. Bez choćby chwili przestoju wykonaj ostatni podskok i oto znalazłeś się na szczycie wieży obronnej. | |
Przejdź na drugą stronę wieży i zerknij na dziedziniec. Ujrzysz dziwną scenę, w czasie której jeden ze Strażników wbije miecz w magiczny stos - Wrota Piasku. Ze stosu tryśnie w górę jasna smuga, a wśród blasku rozróżnisz zarysy świetlistej postaci. To zmorfowany Wezyr - zapamiętaj go dobrze, bo spotkacie się jeszcze nie raz. Na wieży jest fontanna, przed kontynuacją wędrówki skorzystaj z jej dobrodziejskiej mocy. |