[37] The Underground Cave (podziemna grota) | Prince of Persia Dwa Trony poradnik Prince of Persia: Dwa Trony
Ostatnia aktualizacja: 30 sierpnia 2019
37. The Underground Cave (podziemna grota)
Rozglądnij się po najbliższym otoczeniu. W tylniej części półki skalnej, na której przebywasz, znajdziesz szkatułę z 10 kredytami piasku (sand credits). Ustaw się następnie przy krawędzi urwiska na prawo od fontanny i przeskocz je, osiągając sąsiednią półkę z zawalonym gruzem przejściem. Użyj królewskiej szabli do rozbicia gruzowiska, po czym przemknij przez wybitą dziurę do podziemnego korytarza. Udaj się w prawo, podejdź do krawędzi rozpadliny. | |
Przed tobą przeszkoda: dwie najeżone ostrzami kolumny, z których prawa jest nieruchoma, lewa natomiast porusza się w poziomie. Tuż za nimi rozciąga się kolejna przepaść. Nie możesz skoczyć na krawędź urwiska tuż przy kolumnach, bo ich ostrza dosięgną cię. Ustaw się więc na środku podłogi przed przepaścią i gdy ruchoma kolumna zacznie się oddalać od nieruchomej, wybij się szybko przed siebie. Po wylądowaniu na półce między kolumnami natychmiast daj susa do przodu nad następną przepaść, a osiągniesz bezpieczną półkę na końcu korytarza. | |
Obróć się w prawo, wbiegnij pionowo na mur i złap występu. Wdrap się na niego, po czym podskocz łapiąc się szczeliny w ścianie. Przejdź na rękach w prawo, dalej za załom i wyjdź na podłogę. Idź korytarzem przed siebie, na jego końcu, po lewej stronie natrafisz na rumowisko. Rozwal je królewską szablą i przejdź przez odsłoniete przejście. Zostaniesz od razu zaatakowany przez sześciu Reptusów, nie daj im oczywiście szans. | |
Po walce ustaw się przy murze na lewo od wejścia. Pobiegnij po ścianie poziomo do miejsca, gdzie tworzy wraz z sąsiednią półką podłużną niszę, w którą wpadniesz. Zaparty rękami i nogami wdrap się na górę i przeskocz na półkę po prawej. Przejdź na jej koniec, a następnie zlokalizuj w ścianie naprzeciw relief. Wybij się na niego sięgając go ostrzem sztyletu. Puść się go po chwili, a opadając złap się drążka tkwiącego kilka metrów pod nim. Rozbujaj się na drążku i skocz przed siebie na przyścienną kładkę. | |
Wdrap się na kładkę, podskocz do góry łapiąc się krawędzi maleńkiej półki. Wejdź na nią, po czym wybij się na lewo na ścianę sąsiedniego bloku, z niej na prawo na mur, z którego przed chwilą skakałeś, znowu na lewo na ścianę itd. aż osiągniesz krawędź bloku skalnego po lewej. Wdrap się na niego, zwróć w prawo i wbiegnij pionowo na ścianę z prostokątnym mechanizmem z rowkiem wbijając nań sztylet. Opadając wprawisz w ruch bloki w murze opodal. | |
Ustaw się przy ścianie tak, by ją mieć po swojej prawej stronie, po czym zacznij obserwować ruchome bloki. Gdy ten bliższy tobie zacznie się wsuwać do muru, błyskawicznie pobiegnij poziomo po ścianie i przed jej końcem wybij się na lewo. Wylądujesz na bliższym bloku, który właśnie zdążył się wysunąć z muru. Przeskocz z niego od razu na drugi blok i dalej na wprost na narożną półkę. Wdrap się na nią i zlikwiduj nieprzyjaciół - sześć Reptusów i dwa Ogary. Wbiegnij pionowo na ścianę z prostokątnym mechanizmem i wbij w niego sztylet. Opadając wywołasz ruch kolejnych bloków skalnych. | |
Wejdź na kładkę wystającą z półki. Daj susa przed siebie w stronę prostokątnego filara, a wylądujesz na kamiennym występie. Idź w lewo za załom kolumny, po czym opuść się dwukrotnie w dół na kolejne występy. Stojąc na najniższym, przesuń się ponownie w lewo za załom filara. Wybij się teraz na lewo osiągając platformę po lewej. Podejdź do gruzowiska przy ścianie i rozwal je królewską szablą. Wsuń się w odblokowane przejście, zabij dwóch Reptusów. Zlokalizuj w murze na wprost dwa reliefy. | |
Wbiegnij pionowo na ścianę z reliefami i wbij sztylet w niższy. Wybij się z tej pozycji do góry zahaczając nożem o wyższy relief. Odbij teraz na lewo, pobiegnij poziomo po ścianie i zatop ostrze w płaskorzeźbie po lewej. Wykonaj skok do tyłu, przeleć nad przepaścią osiągając kolejny relief. Następny relief jest po prawej, przebiegnij do niego poziomo po murze. Z niego z kolei opuść się na egzemplarz poniżej. Pozostaje ci ostatni skok na płaskorzeźbę w przeciwległej ścianie i stąd poziomy bieg na lewo na posadzkę. Pamiętaj, że przy każdorazowym kontakcie z reliefem musisz wbić w niego sztylet. | |
Gdy znajdziesz się na podłodze, czeka cię potyczka z trzema Reptusami i dwoma Ogarami. Po walce rozwal gruzowisko w ścianie, przejdź przez odblokowane wejście, po czym skieruj się na prawo. Gdy dojdziesz do ściany, wbiegnij na nią pionowo i daj susa na prawy mur, z niego ponownie na ścianę po lewej, znów na prawo itd. aż sięgniesz krawędzi podłogi powyżej. Wdrap się na podłogę, wskocz na wyższy poziom półki. Podejdź do krawędzi półki i pobiegnij poziomo po lewej ścianie, osiągając drążek na wprost. | |
Rozbujaj się i przeskocz na kolejny drążek, wejdź na niego. Wybij się teraz przed siebie wprost w podłużną niszę między równoległymi ścianami. Zaparty kończynami zsuń się w dół, zeskocz na ziemię. Wejdź do komnaty przed tobą, uśmierć dziewięciu Reptusów. Ustaw się obok ściany, na lewo od strumyka. Skocz na widniejący w ścianie naprzeciwko relief wbijając nań nóż. Podskocz, złap się występu nad twoją głową i wejdź na niego. Przejdź w lewo za załom. Daj susa do góry na relief nad tobą wbijając w niego ostrze. Wybij się znowu do góry zahaczając o sąsiada powyżej. | |
Wisząc na płaskorzeźbie ponownie wybij się do góry i złap występu powyżej. Przejdź na rękach w prawo, za załomem wdrap się na półkę. Wejdź na kładkę po prawej stronie i z jej końca daj susa na cienki słup przed tobą. Przeskocz z niego na identyczny słup po lewej i dalej na półkę z nieprzyjaciółmi. Zatłucz dwójkę Ogarów i dziesiątkę Reptusów, po czym skieruj się do skalnego korytarza. Po chwili skręć w prawo i dojdź do zasypanego przejścia. Rozwal gruzowisko, przejdź do następnej komnaty. | |
Stań na skraju przepaści przy prawej ścianie. Pobiegnij po niej poziomo i na wysokości reliefu wbij w niego sztylet. Z tej pozycji odbij na lewo, przebiegnij kawałek poziomo po ścianie, po czym wybij się na przeciwną ścianę sięgając podłużnej szczeliny w skale. Przejdź na rękach w prawo. Za załomem szczelina przechodzi w występ, na który możesz się wdrapać. Podskocz teraz do góry osiągając kolejne dwa występy nad tobą. Z najwyższego wykonaj karkołomny skok do tyłu na kładkę, wystającą ze sporej kolumny. Wybij się z niej do góry osiągając kładkę powyżej. | |
Chwiejąc się na końcu deski, daj susa na wprost między dwie zbiegające się, równoległe ściany, po których ścieka woda. Zaparty rękami i nogami wdrap się do góry i wyjdź na podłogę. Włącz widok panoramiczny, by odnaleźć drogę na górę. Wejdź we wnękę na wprost i ustaw się twarzą do lewej ściany. Wbiegnij pionowo na nią, odbij się na prawy mur, z niego znów na lewą ścianę, ponownie na prawo itd. aż osiągniesz krawędź podłogi na górze. Wejdź na nią, po czym spójrz w korytarz. | |
Przed tobą dość długa prosta nafaszerowana poziomymi, ostrymi jak brzytwa słupami. Słupy poruszają się dość szybko w płaszczyźnie pionowej (góra/dół), tworząc trudną do przebycia zaporę. Wejdź do ścieku po prawej stronie (jest tu trochę niżej) i ustaw się przed pierwszym słupem. Gdy pójdzie do góry, puść się biegiem przed siebie i pod każdym słupem przeturlaj się. Przebycie pułapki powinno się udać bez draśnięcia, a nawet jeśli dostaniesz którymś nożem po plecach, rany nie powinny być duże. | |
Za pułapką ze słupami skręć w lewo, a dojdziesz do następnej przeszkody. Tworzą ją dwie poruszające się w poziomie tarcze, wysuwający się z prawej ściany blok i drugi komplet tarcz, przesuwających się tuż za blokiem. Tarcze przemieszczają się w chaotyczny, niezsynchronizowany sposób. Dzięki temu co jakiś czas suną parami, blisko siebie. Wyczekaj na ten moment i gdy tarcze ruszą do prawej ściany, omiń je lewą stroną. Zatrzymaj się przed blokiem. Poczekaj, aż zacznie wsuwać się do muru i przemknij mimo. Drugi komplet tarcz przebądź analogicznie jak pierwszy. | |
Skręć korytarzem w lewo, wbiegnij po schodach. Na wprost masz ścianę z reliefami. Wbiegnij na nią pionowo i wbij sztylet w niższy relief. Wybij się z tej pozycji do góry zahaczając nożem o wyżej położonego sąsiada. Odbij się teraz na lewo i pobiegnij poziomo po ścianie. Wylądujesz na podłodze przy schodach. Wejdź po nich na piętro, na wprost masz fontannę. Zregeneruj wodą siły. |