[13] The Lower City (dolne miasto) | Prince of Persia Dwa Trony poradnik Prince of Persia: Dwa Trony
Ostatnia aktualizacja: 30 sierpnia 2019
13. The Lower City (dolne miasto)
Udaj się drogą na prawo od fontanny. Podejdź do przerwy w barierce, wejdź na wystającą kładkę. Wybij się przed siebie na drugą kładkę i skręć w jej prawą odnogę. Przeskocz teraz na drewniany występ przy ścianie domu. Przesuń się na prawo za załom budynku. Ustaw się w miejscu, gdzie pod tobą brakuje kawałka daszku i puść się występu. Spadając w dół złapiesz się krawędzi małego okienka. Zsuń się niżej i opadnij na przyległą do ściany belkę. Przejdź w prawo obok okna ze Strażnikiem, skręć w prawo na belkę. | |
Wybij się z belki na wprost, przeleć nad podwórkiem i wyląduj na kładce drugiej stronie. Przejdź na piętro, idź na lewo. Dojdź do muru i zwróć się w stronę, z której przyszedłeś. Pobiegnij poziomo po ścianie, a po nadepnięciu na odskocznię wybij się z niej w lewo. Wylądujesz na małym tarasie. Zabij Strażnika oraz jego kompana, który wybiegnie z pomieszczenia obok. Wejdź do środka, wyeksploruj komnatę, po czym wróć na taras. Obróć się na lewo, przeskocz barierkę i zwisając na rękach, zlokalizuj pod sobą relief (włącz widok panoramiczny). | |
Opadnij na relief i wbij nań ostrze sztyletu, a następnie zeskocz na galerię poniżej. Uśmierć dwóch Strażników (zalecany speed kill) - jednego spacerującego pod reliefem, drugiego stojącego w głębi galerii. | |
Po walce skręć w prawo za załom budynku i podejdź na lewo do przerwy w barierce. Wejdź na kładkę, skocz przed siebie i złap się drążka. Rozbujaj się na nim i skocz na wprost w niszę, utworzoną przez dwie sąsiadujące z sobą ściany. Zaparty kończynami zsuń się w dół. Zeskocz na podwórze i zaskocz trzech Strażników, (w tym Strażnika Piasku)pilnujących Wrót Piasku. Jeśli wykażesz się refleksem, możesz zabić ich potrójnym speed killem, jeśli nie, to czeka cię bijatyka z całym plutonem. Po walce podejdź do magicznego stosu i wbij w niego sztylet - otrzymasz 100 kredytów piasku (sand credits). | |
Wbiegnij teraz do budynku wejściem pod niszą, w której zsunąłeś się wcześniej na dół. Udaj się na lewo i uśmierć dwóch Strażników. Wejdź na pokrytą matą platformę, zlokalizuj relief nad głową. Wbiegnij na ścianę wbijając w płaskorzeźbę sztylet. Wybij się z tej pozycji w prawo, pobiegnij poziomo po ścianie i złap krawędzi dziury w murze. Podciągnij się, wejdź w otwór, zsuń się po ścianie na podwórko po drugiej stronie. | |
Zostaniesz zaatakowany przez nowy rodzaj nieprzyjaciół - Ogary Łowcze. Nie są zbyt mocne, ale posiadają nieprzyjemną zdolność "wykradania" piasków czasu z twoich slotów. Rozpraw się z nimi szybko, po czym udaj do bramy z płonącymi kotarami. Po drodze wejdź do niszy w murze po prawej i rozbij ozdobną szkatułę z 10 kredytami piasku (sand credits). Kontynuuj wędrówkę do momentu, aż droga urwie się nad urwiskiem. Przebądź przepaść biegnąc poziomo po prawej ścianie. | |
Przy płonących wrotach skręć w lewo za załom muru. Przeskocz kolejną dziurę na twojej drodze lądując na drewnianym podeście. Na wprost masz zamknięte drewniane wierzeje, wbiegnij po nich pionowo na ścianę i złap się barierki powyżej. Przesadź ją, skręć w prawo, przeskocz kolejną przepaść. Wylądujesz w komnacie z płonącą podłogą. | |
Przejdziesz teraz metamorfozę w Mrocznego Księcia. Akurat w samą porę, bo ułamek sekundy później dopadną cię trzy Ogary. Twoje ostrze na łańcuchu nie z takich opresji już cię ratowało. Po walce wybiegnij z pomieszczenia na zewnątrz i wykonaj skok w wielką dziurę w ścianie naprzeciwległego domu, przedłużając lot daggertailem. | |
Nie ma co ukrywać, że budynek, w którym właśnie zawitałeś to kompletna ruina. Wokół pożary, sypiący się gruz i popękane, niestabilne podłoże. Nie zatrzymując się ani na chwilę (posadzka zapada się pod twoim ciężarem) popędź przed siebie i gdy podłoga się skończy, skocz na wprost na poziomą belkę. | |
Wejdź na belkę, podskocz do góry chwytając się krawędzi platformy nad twoją głową. Wdrap się na nią i zabij Łucznika. Idź na koniec platformy, a następnie puść się poziomo biegiem po lewej ścianie. Gdy stracisz tempo, strzel daggertailem w stronę płonącej pod sufitem pochodni i przedłuż sobie drogę. Wylądujesz na wątłych, zapadających się platformach. | |
Biegnij bez tchu przed siebie, za załomem skieruj się na lewo. Na końcu platformy wybij się przed siebie, złap daggertailem drążek przed tobą, przedłuż skok i wyląduj na drabinie na ścianie. Wdrap się do góry, po czym wyjdź na dach budynku. W chwilę potem powrócisz do normalnej postaci. Zbiegnij po schodach w dół, na lewo jest fontanna z tryskającym źródłem. |