[06] The Throne Room (sala tronowa) | Prince of Persia Dwa Trony poradnik Prince of Persia: Dwa Trony
Ostatnia aktualizacja: 30 sierpnia 2019
6. The Throne Room (sala tronowa)
Rozglądnij się wokół. W sali tronowej znajdują cztery monumentalne posągi. Zlokalizuj monolit, nad którym znajduje się rzeźbiony relief (na prawo od fontanny) i wskocz na jego tylną, płaską część. Wbiegnij pionowo na ścianę na wysokości reliefu, wbij w niego sztylet. Wybij się z tej pozycji w prawo, przebiegnij poziomo po ścianie i wyląduj na przylegającej do muru platformie. | |
Z platformy kontynuuj wędrówkę w prawo biegnąc poziomo po ścianie. Gdy nastąpisz na rzeźbioną, odstającą ze ściany odskocznię, wybij się z niej mocno, a wylądujesz na narożnym półpiętrze. Aby osiągnąć następną platformę po prawej, pobiegnij poziomo po ścianie. Wbiegnij pionowo na mur przyległego do platformy podwyższenia. | |
Kontynuuj okrążanie sali. Zwróć się ponownie w prawo. Pobiegnij poziomo po ścianie i po nadepnięciu na rzeźbioną odskocznię wybij się z niej nogami dosięgając kamiennego parapetu naprzeciwległej kolumny. Wejdź na niego i podskocz, wbijając sztylet w rzeźbiony relief powyżej. Z tej pozycji wybij się do tyłu. Przelecisz pewien odcinek w powietrzu osiągając drewnianą belkę, biegnącą przy ścianie. Przesuń się na rękach w prawo, wdrap na kładkę i wejdź na wystający z niej prostopadle kawałek. | |
Skocz z kładki w niszę między dwiema blisko położonymi siebie ścianami. Zaparty rękami i nogami zsuń się w dół, zeskocz na taras i zabij Łucznika. Wbiegnij na ścianę po prawej, złap się kamiennego występu, wejdź na niego. Powędruj za załom, ustaw się pod ozdobnym reliefem. Podskocz i wbij w niego sztylet. Z tej pozycji wybij się w prawo, przebiegnij kawałek poziomo po ścianie. Przelecisz wysoko nad posadzką i wylądujesz na piętrze sali tronowej. Pobiegnij po schodach do góry, w stronę tronu. Wykończ czającego się Łucznika. | |
Okolica samego tronu nie stanowi żadnej atrakcji, więc zbiegnij z powrotem na dół i skieruj się w lewo. Zaatakuje cię dwójka Strażników, posiekaj ich na plasterki. Udaj się w stronę oświetlonego lampami wyjścia. W chwilę potem wydarzenia nabiorą zawrotnego tempa. | |
Zostaniesz pojmany przez Strażników i skuty łańcuchami. Niedługo potem staniesz się świadkiem śmierci Kaileeny. Wezyr - jej oprawca po chwili sam wbije sztylet we własne serce, zamieniając się w mrocznego demona, czerpiącego moc z piasków czasu. Ten fakt wywołuje trzęsienie ziemi, podłoga się trzęsie, a mury pałacu rozpadają. Przypadkowo rozkuty, osuwasz się w przepaść. Niespodziewanie udaje ci się przejąć sztylet czasu. Uchodzisz również z życiem, lądując na zrujnowanym tarasie. Czujesz się dziwnie, jakby moc piasków czasu zainfekowała twój organizm. | |
Od tego momentu otrzymujesz trzy sloty na piasek i możesz używać Mocy Piasków Czasu - Cofanie (Recall), umożliwiającej zgodnie z nazwą cofanie czasu (domyślnie naciśnięcie i przytrzymanie przycisku "R"). Tymczasem jednak opuść taras i wbiegnij do wnętrza pałacu. Udaj się na prawo, klucząc pośród płonących, zrujnowanych ścian. Biegnij szybko oraz skręcaj zgodnie z układem korytarza nie zatrzymując się, bo podłoga się zawala w chwilę po nastąpieniu na nią. | |
Po dotarciu do zamkniętych drzwi zlokalizuj ozdobny kafel w ścianie. Wbiegnij na ścianę w tym miejscu i nadepnij na kafel. Tym sposobem zamknięte drzwi staną przed tobą otworem, ale tylko na chwilę, dlatego jak najszybciej do nich dotrzyj. Teraz sprintem przemierz odcinek na wprost (najlepiej poziomo po prawej ścianie), bo posadzka błyskawicznie się pod tobą zapada. Dopiero na samym końcu piętra znajdziesz bezpieczny, trwały kawałek podłogi. | |
Spójrz do góry i zlokalizuj nad sobą rzeźbiony relief. Wbiegnij pionowo na ścianę i wbij w płaskorzeźbę sztylet. Wybij się z tej pozycji w lewo, przebiegnij poziomo kawałek po murze i zatop ostrze noża w analogicznym reliefie. Kolejny skok w lewo i wylądujesz na przyściennej platformie. Stamtąd pobiegnij poziomo po ścianie i złap się pasma czerwonego sukna. Zjedź po nim w dół, znajdziesz się w pomieszczeniu z fontanną. Zregeneruj siły. |