[07] The Trapped Hallway (korytarz pułapek) | Prince of Persia Dwa Trony poradnik Prince of Persia: Dwa Trony
Ostatnia aktualizacja: 30 sierpnia 2019
7. The Trapped Hallway (korytarz pułapek)
Udaj się na prawo, w głąb korytarza. Za lewym załomem, w podłodze obracają się dwa kolczaste kloce. Dzieli je na tyle spora odległość, że możesz je przechodzić pojedynczo. Wyczekaj momentu, w którym obrócą się na wierzch gładką stroną. Po ominięciu pułapek skręć w lewo. Przed tobą wyrosną dwie ruchome, naszpikowane ostrzami kolumny. Przejdź je blisko którejś ze ścian, tak jest najłatwiej. | |
Kawałek dalej znowu przeszkoda, tym razem potrójna: dwa poziome kloce i krążąca pomiędzy nimi kolumna. Nie jest to trudna zawada, jeśli zaatakujesz ją sunąc przy ścianie. Po ominięciu wbiegnij po schodach i wyhamuj przed kolejną, potrójną pułapką. Tym razem masz przed sobą jeden poziomy kloc i dwie pionowe, ruchome kolumny. Przechodź je tradycyjnie przy ścianie, przy czym moment przejścia uwarunkuj położeniem poziomego kloca (żeby był odwrócony na wierzch gładką powierzchnią). | |
Na razie dość pułapek. Zejdź po schodach, po prawej stronie w ścianie wmurowany jest ozdobny kafel. Wbiegnij w tym miejscu na ścianę i nadepnij na kafel, po czym szybko podąż do otwierających się za plecami drzwi. Znalazłeś się wielkiej sali z dwoma rzędami kolumn. Mury drżą, z góry sypie się gruz i wszystko sprawia wrażenie, jakby lada moment miało zawalić ci się na głowę. | |
Skieruj się w lewo i pobiegnij na przeciwległa stronę sali lewą nawą. Po dotarciu do pięknie ozdobionych wrót nie próbuj ich otwierać, tylko wskocz na kolumnę tkwiącą na prawo od nich. Wdrap się tak wysoko, jak ci pozwoli głowica kolumny i daj susa na filar bliższy środka sali. Ponownie wespnij się do góry, po czym przeskocz kolejną kolumnę, pierwszą od strony drzwi, którymi tu wszedłeś. | |
Zlokalizuj z boku wąski kamienny parapet, ciągnący się wzdłuż ściany nad najbliższym oknem. Odbij się od kolumny i osiągnij ten występ. Teraz błyskawicznie przemieść się w prawo, ponieważ parapet jest kruchy i po chwili odpada od muru. Za załomem nad głową ujrzysz taki sam występ, skocz na niego. Przejdź na prawo do końca i przeskocz na najbliższą kolumnę. | |
Musisz działać szybko, bo kolumny nie utrzymują zbyt długo twego ciężaru i podobnie jak występy, obracają się po chwili w gruzy. Po osiągnięciu filaru zlokalizuj relief na ścianie po lewej. Skocz w jego stronę wbijając nań sztylet. Z tej pozycji wybij się na prawo, pobiegnij poziomo po ścianie i przelatując nad sąsiednim reliefem zatop w nim ostrze. Podobnie uczyń z trzecią płaskorzeźbą, umiejscowioną analogicznie na prawo od poprzedniej. | |
Uczepiony ostatniego reliefu odbij się do tyłu i złap najbliższej kolumny. Bez zbędnych ceregieli (bo wszystko wokół się wali) szybciutko skocz na kolejną kolumnę, umiejscowioną za tobą. Obróć się teraz plecami do ściany i daj susa na mur po lewej, po nim zsuniesz się na sterczącą poziomo belkę. Z tego miejsca skocz znajdującego się na wprost otworu w ścianie. Uff, udało się! Właśnie opuściłeś zdradliwą salę. Przed tobą urwisko zamiast podłogi i zwisający opodal kawał czerwonego sukna. | |
Przeskocz na materiał i zjedź po nim w dół. Po wypuszczeniu z rąk sukna zawiśniesz na kamiennym parapecie. Wybij się z tej pozycji do tyłu i wpadnij w ciasną niszę między dwiema ścianami. Zaparty kończynami zsuń się ostrożnie na dół, zeskocz na ziemię. Zlokalizuj fontannę i pij, woda ożywi twe zmęczone ciało. |