[31] The King's Road (królewska droga) | Prince of Persia Dwa Trony poradnik Prince of Persia: Dwa Trony
Ostatnia aktualizacja: 30 sierpnia 2019
31. The King's Road (królewska droga)
Po raz drugi kierujesz rydwanem, na zasadach identycznych (tylko lewo/prawo) jak w misji 12. The Fortress. Początkowo pędzisz miejskimi uliczkami, unikając kontaktu ze ścianami budynków i grubszymi elementami otoczenia (kolumny, stragany, wozy itd.). Co pewien czas na twojej drodze stają piesi Strażnicy. Taranuj ich lub dźgaj sztyletem (jeśli wskoczą do twego rydwanu), bo inaczej wyrzucą cię z zaprzęgu. W razie zgonu użyj Mocy Piasków Czasu Cofanie i przewiń czas wstecz do momentu, gdy jesteś jeszcze cały i zdrowy. | |
Z miejskiego traktu zjeżdżasz do ciemnych jaskiń. Do naturalnych przeszkód należą nacieki skalne oraz ograniczające drogę urwiska. Zagrożeniem jest również wrogi rydwan, spychający cię na ściany. Nie ma lekko - albo ty, albo on, dlatego pchaj się na niego równie kulturalnie. Uważaj tylko na bezwładność swego rydwanu, po odbiciu się od wroga szybko kontruj w drugą stronę, bo wpadniesz na ścianę. Na szczęście na tym podziemnym odcinku napotykasz tylko tego jednego nieprzyjaciela. | |
Z jaskiń powracasz ponownie do miasta. Uliczki są ciaśniejsze niż ostatnio, na dodatek pełne dziur i przepaści. Co chwilę musisz wykonywać długie skoki powozem, po czym z ledwością mieścisz się w wąskich bramach. Atakowany jesteś przez wrogi rydwan, jednak nie jest ci go dane zezłomować, ponieważ skręcacie w pewnym momencie w dwie różne ulice. Zresztą miasto wkrótce się kończy. | |
Ponowny wyjazd z miasta zaprowadza cię na królewski trakt. Trasa wiedzie wśród skał i drzew. Na drodze ustawione są pułapki w postaci wielkich kul do katapult i nastroszonych dzid. Zagrożeniem są również piesi Strażnicy, którzy chętnie zamieniliby się z tobą miejscem w zaprzęgu. Sposób na nich znasz. | |
Po raz trzeci wjeżdżasz do miasta. Uliczki są tak wąskie że gdyby nie fakt, że łuki nie są zbyt ostre, to na pewno byś się nie wyrobił na zakrętach. Zmorą są ponownie wąskie bramy, kolumny na środku drogi i kręcący się piesi Strażnicy. Gdy ci się uda to wszystko przejechać, zaatakuje cię wrogi rydwan z potężnym wojownikiem, którego ścigasz od warsztatu królewskiego. Przez chwilę mocujecie się obok siebie. A następnie, złączeni w mocnym uścisku spadacie z rydwanów. Przebijacie mur i lądujecie na kamiennym placyku. | |
Stajecie naprzeciw siebie. Twój rywal uzbrojony jest w ogromny topór, ty masz jedynie sztylet czasu. W chwilę potem układ sił zmienia się jeszcze bardziej na twoją niekorzyść, bowiem na arenie walki pojawia się brat twojego przeciwnika, dzierżący w dłoniach długą szablę. Zanim zaczniesz starcie z bossami - Twins (Bliźniacy) podpalą teren wokół areny dając ci do zrozumienia, że opcja ucieczki z pola walki nie wchodzi w rachubę. Każdy kontakt z ogniem kończy się sporym ubytkiem energii, więc staraj się do niego nie zbliżać. Skup się. | |
Bracia zawsze atakują cię z dwóch stron, dlatego ruchliwość powinna być twoim głównym orężem. O tradycyjnej wymianie ciosów zapomnij, gdyż skończy się dla ciebie błyskawiczną śmiercią, nieprzyjacielskie paski energii nie zmniejszą się nawet o milimetr. Dlaczego? Bo Bliźniacy to bardzo trudni przeciwnicy, których nie możesz pokonać w sposób tradycyjnie, ale jedynie sposobem. Poniższy przepis ci wystarczy. | |
Bliźniak z szablą atakuje zazwyczaj serią ciosów, po których ma chwilę przestoju. Wykorzystaj ją do zadania mu kilka mocnych uderzeń sztyletem, po których się zachwieje. W tym momencie pośpieszy mu z pomocą brat, zrobi potężny zamach toporem i będzie chciał cię przeciąć na pół. Zrób skuteczny unik (najlepiej przeturlaj się), a wtedy napastnik chybi i przygrzeje toporem w ziemię. Przez kilka sekund będzie się siłował, by wyrwać ostrze z podłoża, to jest szansa dla ciebie. Dźgaj go sztyletem ile wlezie, a uszczkniesz mu całkiem sporo energii. | |
W trakcie obrabiania boków topornikowi musisz uważać na jego brata, bo w tym czasie już się pozbiera i zaciekle cię zaatakuje, zadając dotkliwe rany. Staraj się przegrodzić od niego topornikiem, wtedy nie będzie mógł cię zaatakować bezpośrednio. Kiedy wróg wyrwie oręż z podłoża, natychmiast uciekaj w bezpieczną część areny i poczekaj, aż Bliźniacy znów cię okrążą. Powtórz manewr z atakiem najpierw na wroga z szablą, a po uniknięciu ciosu toporem jego brata na eksterminacji topornika. | |
Gdy zabierzesz ok. 1 energii topornikowi, będziesz mógł wykonać atak speed kill na obu braciach. Jeśli się powiedzie (zdążysz błyskawicznie wcisnąć przycisk ataku po błysku sztyletu), szabloręcznemu zredukujesz od razu połowę paska życia. Kontynuuj walkę powyższym sposobem. Po zabraniu topornikowi ok. 3 energii dostaniesz szansę wykonania drugiego, finalnego speed killla na Bliźniakach . Gdy się uda, walka się zakończy. Dwa do zera dla ciebie. | |
Po walce odnajdzie cię Farah. Twoja odwaga oraz trupy wrogów przekonały ją, że twoja mroczna natura nie zmieniła cię, nadal jesteś po jej stronie. Postanawiacie kontynuować wspólnie wędrówkę. Wchodzicie na dziedziniec pałacowy, wokół cisza. Po chwili jednak do waszych uszu dobiegnie niepokojący dźwięk który sprawi, że rzucicie się do ucieczki. Niestety, za późno. Plac zapełni się setkami wrogich wojowników wszelkiej maści, z którymi nie macie szans. | |
Przed śmiercią ocali was czerwono ubrany starzec, którego uratowałeś w warsztatach królewskich i który rozpoznał w tobie księcia Persji. Starzec sprowadzi na pomoc setki ocalonych przez ciebie mieszkańców Babilonu, którzy teraz z poświęceniem spłacą swój dług wdzięczności względem ciebie. Rozpoczyna się gwałtowna bitwa, w której tylko przez chwilę bierzecie udział. Starzec każe wam opuścić pole walki, znaleźć i zniszczyć Wezyra. Ewakuujecie się do wielkiej bramy pałacowej, za którą jesteście bezpieczni. | |
Przypadkowo zostajesz rozdzielony z Farah. Może to i dobrze, bo po chwili zmieniasz się w Mrocznego Księcia. Czeka cię teraz walka z dziesiątką Niewolników i czterema Czarodziejkami, twój łańcuchowy daggertail na pewno nie zardzewieje. Po walce wejdź przez otwarte wrota na sąsiedni dziedziniec. Wrota zatrzasną się za tobą z hukiem. | |
Wejdź w zarośla na wprost wejścia, zniszcz sterczące przy murze z siatką skrzynie. Wbiegnij pionowo na ścianę z lewej strony siatki, złap się balustrady. Przejdź na rękach w prawo do miejsca, gdzie jest dziura w siatce, przesadź balustradę i wskocz na taras z posłaniem. Udaj się przez zwiewną zasłonę do następnej komnaty. | |
Po chwili powrócisz do swojej normalnej książęcej postaci. Podskocz i złap się barierki ogrodzenia nad obrazem z dwoma gryfami. Przesadź barierkę, znalazłeś się na półpiętrze z fontanną. Napij się wody. |