Poradnik do gry - [01] The Ramparts (wały obronne) | Prince of Persia Dwa Trony poradnik Prince of Persia: Dwa Trony
Ostatnia aktualizacja: 30 sierpnia 2019
1. The Ramparts (wały obronne)
Rozpoczynasz przed częściowo rozbitą bramą wejściową. Rozpędź się i przetocz przez dziurę w dolnej części wrót. Jesteś na niewielkim dziedzińcu. Wokół walają się trupy, a na murach walczą zaciekle wojownicy. W pobliżu płoną drewniane konstrukcje i pociski z katapult (nie dotykaj ich, bo stracisz energię). Pobiegnij na lewo, lecz kawałek dalej i tak drogę zastąpi ci pionowa ściana. Nie ma stąd wyjścia? Eeeee, jest! | |
Rozejrzyj się wokół. Wzdłuż wału obronnego, po lewej stronie, znajduje się drewniana konstrukcja. Wskocz na nią i pobiegnij wzdłuż muru, skacząc z platformy na platformę. Po przeskoczeniu nad bramą skieruj się w lewo. Zauważ, że między następnymi platformami jest zbyt duża odległość, której nie dasz rady pokonać skokiem. Wykorzystaj swoje akrobatyczne zdolności i pokonaj tą odległość biegnąc poziomo po murze. | |
Parę kroków dalej natrafisz na płonącą ścianę. Odwróć się twarzą do muru po prawej i wbiegnij pionowo na jego szczyt. Złap się krawędzi, tak zwisając przesuń się w lewo. Omiń walczących nad twoją głową, za załomem puść się krawędzi muru i zeskocz na bezpieczny wyłom w ścianie. Poniżej znajduje się drabina. Zsuń się po niej, pobiegnij na prawo. Po chwili znajdziesz się na kolejnym, zrujnowanym dziedzińcu. Pozornie nie ma z niego wyjścia, ale zwróć uwagę na dwie smukłe, tkwiące na nim kolumny. | |
Wskocz na środkową kolumnę i wdrap się po niej do góry. Wkrótce nad głową natrafisz na przeszkodę. Odwróć się tak, by mieć drugą kolumnę (tą bliżej ściany) za plecami i przeskocz na nią. Po chwili będziesz musiał w podobnym stylu powrócić na poprzedniczkę. Tym sposobem dotrzesz na szczyt kolumny. Z boku znajduje się biegnąca wzdłuż ściany platforma, skocz na nią. | |
Po przejściu paru kroków wskocz na stojący wyżej, obarierowany podest. Przesadź barierkę i zawiśnij na poręczy. Przesuń się na rękach tak, by mieć znaną ci już środkową kolumnę za plecami. Jeden sus i już ją obejmujesz. Zauważ w murze pasek wystającego niby parapetu, wykonaj skok w jego stronę i chwyć się go rękami. | |
Przejdź w prawo, przy załomie opadnij na platformę pod tobą. Teraz rozpędź się i biegnąc poziomo po ścianie, osiągnij przeciwległy kraniec podwórza. Wyskocz do góry, chwyć się występu i przesuń na rękach w lewo. Gdy zobaczysz nad sobą przerwę, podciągnij się na rękach i przeskocz na drugą stronę muru. Podejdź do fontanny. Ugaś pragnienie i zregeneruj siły. | |
Zbiegnij w dół schodami na balkon wychodzący na kolejny dziedziniec. Włącz widok panoramiczny (ikonka oka w lewym dolnym rogu), by rozeznać położenie kolejnych platform i występów w murze. Gdy sobie już popatrzysz, wdrap się do góry po stojącej opodal drabinie. | |
Znajdujesz się na wałach. Skieruj się na prawo, przemknij obok śpiących snem wiecznym wojowników i wejdź do strażnicy. Oko twoje przyciągnie wbity w stół sztylet. Zabierz go, nareszcie jesteś uzbrojony! Wartość bojową oręża ocenisz parę metrów dalej. Przed tobą pierwszy, nie spodziewający się niczego Strażnik. Zajdź go od tyłu i gdy sztylet zacznie błyszczeć, wykonaj dwa śmiercionośne cięcia. | |
Przejdź obok zabitego, wyjdź na balkon. Przeskocz obarierowanie i zwisając z poręczy, ustaw się tyłem do stojącej niedaleko kolumny. Przeskocz na nią, zjedź na dół i załatw w identyczny jak uprzednio sposób kolejnego Strażnika. Możesz mu zabrać szablę! Biegnąc poziomo po murze, dostań się na platformę w narożu dziedzińca. Teraz podskocz, złap się występu w ścianie i przesuń się w prawo. Osiągając kolejne występy, dotrzyj do przeciwległej półki. | |
Przeskocz na platformę za tobą, zejdź po drabinie. Uważaj na spacerującego pod tobą Strażnika. Jeśli zaskoczysz go od tyłu (speed kill), starcie będzie krótkie, w przeciwnym wypadku trochu się z nim pomęczysz. Po walce zbiegnij po schodkach i skieruj się do bramy na prawo. Zabij kolejnego wroga. | |
Wymiń ciało. Za załomem, po prawej stronie, zauważysz podtopiony korytarz i tryskające ze ścian kaskady wody. Rozpędź się i pobiegnij poziomo po lewej ścianie nad topieliskiem. Gdy droga się skończy, odbij się i przeskocz na przeciwległą ścianę. Złap się drewnianego występu, wdrap na niego, a następnie wskocz na kolejny, znajdujący się wyżej. Obiegnij rumowisko, kawałek dalej stoi drabina. Wejdź po niej na ciasny stryszek. Dość wysoko nad tobą tkwi zbawcze okno, wbiegnij pionowo na ścianę i złap się framugi. | |
Po wydostaniu się przez okno na zewnątrz budynku ujrzysz Strażników, wlekących Kaileenę przez podwórze do jednych z wrót. Zwróć się w lewo. Niestety, podest, na którym stoisz gwałtownie się urywa. Zwróć uwagę na pasmo czerwonego sukna, zwisającego opodal z muru. Weź rozpęd i pobiegnij poziomo po murze do sukna, chwyć je i zjedź po nim na dół. | |
Drzwi, do których wciągnięto twoją towarzyszkę są zamknięte. Musisz spróbować innej drogi. Z głębi podwórza nadbiegnie trójka Strażników. Podejmij walkę ale uważaj, to twoja pierwsza potyczka z więcej niż jednym wrogiem. Nie daj się otoczyć i pamiętaj o bloku. Jeśli wyjdziesz zwycięsko z awantury, wbiegnij do strażnicy, z której wypadli wcześniej adwersarze. Wejdź na drabinę i wdrap się na jej szczyt. | |
Odbij się mocno od szczebli i złap się drugiej drabiny, zlokalizowanej na przeciwległej ścianie. Wyjdź na półpiętro. Nie ma lekko, czekają cię kolejne akrobacje. Ustaw się na wprost drabiny, wbiegnij na ścianę, wybij się z niej i dosięgnij występu naprzeciwko. Z tego miejsca musisz oddać skok znowu na przeciwległą ścianę, gdzie znajduje się drabina. Wyjdź po niej na poddasze strażnicy. | |
Udaj się w stronę otwartej platformy, na której urzędują gołębie. Masz przed sobą panoramę ogarniętego bitwą, płonącego miasta. Zeskocz z platformy na galerię wzdłuż murów i pobiegnij na lewo. Drogę zastąpi ci niewysoki budyneczek z zamkniętymi drzwiami. Wdrap się na dach i przejdź na jego drugą stronę. | |
Zanim zsuniesz się na ziemię, uważaj - czatuje tam nieprzyjacielski Łucznik. Musisz go dosięgnąć tuż po zeskoku z dachu, inaczej naszpikuje cię strzałami. Okazuje się, że do budyneczku można dostać się z drugiej strony bez problemu. Przeciśnij się przez wnękę i zejdź po drabinie. | |
Czeka cię rozprawa z uzbrojonym w szablę, umięśnionym Strażnikiem. Nie zwlekaj z walką i staraj się go jak najszybciej ukatrupić, bo w głębi korytarza czai się Łucznik, który non stop wypuszcza strzały w twoją stronę. Po załatwieniu wspomnianej dwójki skręć w przejście (na lewo od ciała Łucznika) do kolejnego holu. | |
Na końcu holu znajduje się drabina, wdrap się po niej na platformę powyżej i zeskocz z drugiej strony. Znalazłeś się w komnacie z fontanną, skorzystaj z uzdrowicielskiej mocy wody. |