[32] The Palace Entrance (wejście do pałacu) | Prince of Persia Dwa Trony poradnik Prince of Persia: Dwa Trony
Ostatnia aktualizacja: 30 sierpnia 2019
32. The Palace Entrance (wejście do pałacu)
Udaj się korytarzem na prawo od fontanny, wyjdź po schodach i przekrocz próg pomieszczenia z balkonem. Podejdź do balustrady, wyglądnij na zewnątrz. Ujrzysz w dole stojącą przy windzie Farah, dziewczyna podziwia monumentalność miejsca. Nie macie zbyt wiele czasu na zachwyty, więc zostaw łuczniczkę i rozglądnij się po komnacie. Rozbij rzeźbioną szkatułę z 10 kredytami piasku (sand credits) stojącą przy ścianie, na lewo od wejścia. Oprócz piasku wyposaż się w dodatkową broń, stojak stoi obok. | |
Podejdź do ściany w miejscu, gdzie brakuje części obarierowania. Pobiegnij poziomo po murze, odbij się z okiennicy i przeleć na występ po lewej stronie. Wybij się do tyłu w wąską niszę między dwiema pionowymi ścianami. Zaparty rękami i nogami wdrap się do góry. Włącz widok panoramiczny by zorientować się, gdzie masz skoczyć. Obróć się, a następnie daj susa przed siebie na taras z obrotowym mechanizmem. Przesadź barierkę i podejdź do urządzenia. | |
Przełącz dźwignię obracającą mechanizm, a otworzysz wrota obok. Wejdź w nie i skieruj się korytarzem na lewo. Po kilku krokach kamienna ściana po lewej przejdzie w siatkę. Znajdź dziurę w siatce, ustaw się przy niej i włącz widok panoramiczny, by ustalić dalszą drogę. Skocz na wprost nad przepaścią, a osiągniesz pasmo czerwonego sukna w ścianie naprzeciw. Zsuń się po nim w dół i przed końcem wybij się do tyłu osiągając wąski występ w murze, Przejdź w lewo, trzymając się go rękami. Dojdź do załomu i dalej na krawędź półki. Podciągnij się, wyjdź na posadzkę. | |
Nad głową, po lewej stronie ciągnie się poziomy występ. Wbiegnij pionowo na ścianę po prawej i wybij się w lewo na występ, wdrap się na niego. Ktoś pokrzykuje nad tobą, więc włącz widok panoramiczny, by zlokalizować krzykaczy. Aby się do nich dostać, skocz na prawą ścianę, z niej wybij się na lewą, jeszcze raz na prawą i po raz ostatni na lewą. Złapiesz się barierki balkonu. Przeskocz go i ucisz na zawsze dwóch kłapiących jęzorami Strażników. | |
Włączenie widoku panoramicznego pomoże określić ci rejon, do którego możesz się teraz udać. Stań przy murze na lewo od drzwi, w miejscu, gdzie jest przerwa w barierce. Pobiegnij poziomo po ścianie i za złamanym, pionowym przęsłem wybij się w stronę środka sali. Dosięgniesz szerokiej poprzeczki. Wejdź na nią, po czym skocz w przód łapiąc się kolejnej poprzeczki, umiejscowionej nieco nad tobą. Na nią również się wdrap, a następnie wybij na wprost na relief w ścianie, wbijając w niego sztylet. | |
Wisząc uczepiony reliefu odbij na prawo i przebiegnij poziomo po ścianie na oświetlony balkon opodal. Skieruj się na jego prawą stronę, zwieś z drugiej strony barierki. Daj susa na tylnią ścianę z reliefem, nie zapomnij zatopić w nim ostrza noża. Wybij się w prawo i pobiegnij poziomo na kolejny balkon. Powtórz czynności, które robiłeś piętro niżej tj. idź na prawą stronę balkonu, zwieś się z zewnętrznej strony barierki i skocz na relief w murze, wbijając w niego sztylet. Włącz widok panoramiczny, by zaobserwować zachowanie ruchomej platformy po twojej prawej stronie. | |
Platforma wysuwa się z muru na ok. 6 sekund, po czym chowa w niej z powrotem. Odbij z reliefu na prawo i pobiegnij poziomo na platformę w momencie, gdy zacznie się wysuwać ze ściany. Dzięki temu będziesz miał kilka sekund czasu na przeprowadzenie następnej akcji. Stojąc na platformie obróć się na prawo, twarzą do drewnianej konstrukcji. Wbiegnij pionowo na nią i wybij się na przeciwległą elewację, z niej znowu na drewnianą konstrukcję, stąd po raz ostatni na ścianę po lewej i wbij sztylet w relief. | |
Z reliefu odbij na prawo, pobiegnij poziomo po ścianie i przed załomem wybij się ponownie w prawo. Złapiesz się wystającego z muru drążka. Wejdź na niego, a następnie podskocz do góry łapiąc się jego wyższego sąsiada. Wdrap się również na niego i daj susa przed siebie na kolejny drążek. Wisząc na rękach rozbujaj się, po czym skocz na widniejący na wprost balkon z obrotowym mechanizmem. Zabij atakujące cię Czarodziejki, a następnie rozglądnij się po okolicy. Masz do wyboru: albo kontynuujesz standardową wędrówkę, albo zaliczasz bonusowy etap. | |
Wybierz rundę bonusową. Zlokalizuj trzy pionowo ułożone reliefy w murze przed balkonem. Zwieś się z zewnętrznej strony balkonowej barierki, skocz na najniższy relief wbijając nań sztylet. Wybij się na sąsiada powyżej, a z niego na relief na samej górze. Wisieć na trzonku sztyletu nie jest zbyt wygodnie, więc przeskocz na ścianę nad balkonem, odbij z niej z powrotem na mur nad płaskorzeźbami, znów na ścianę i ponownie na mur. | |
Dosięgniesz ozdobnego kafla, po czym zaczniesz spadać w dół. Błyskawicznie wbij sztylet w środkowy relief, a następnie przeskocz z powrotem na balkon. Wbiegnij w otwarte kaflem drzwi na lewo. Idź przed siebie korytarzem, miń kilka zakrętów, aż dojdziesz do Fontanny Światła. Skosztuj wody. Zostaniesz teleportowany do korytarza z pułapkami. | |
Najpierw zagradza ci drogę ruchoma tarcza, przesuwająca się dość szybko od ściany do ściany. Przebiegnij ją bokiem i od razu zwieś się z krawędzi zapadliska w podłodze. Daj susa na przeciwległą krawędź. Wdrap się na podłogę i poczekaj, aż obrotowy, kolczasty kloc przed tobą obróci się na wierzch gładką stroną. Przemknij szybko nad klocem i ponownie zawiśnij na krawędzi podłogi. Przesuń się na rękach pod którąś ze ścian, obserwuj drugą ruchomą tarczę w głębi korytarza. Gdy tarcza zacznie oddalać się od muru po tej stronie, po której zwisasz, wybij się w jej stronę. | |
Osiągnij kolejną krawędź, wejdź na podłogę i przebiegnij obok tarczy (na szczęście przesuwa się niezbyt szybko), podejdź do ściany na wprost. Nad tobą znajdują się trzy ruchome występy. Łatwo wyczuć ich ruch, ponieważ chowają i wysuwają się ze ściany seryjnie, jeden po drugim. Wbiegnij pionowo na ścianę łapiąc się najniższego występu, wdrap się szybko na niego i skocz na wyższy, a następnie na najwyższy. Stąd wybij się na przeciwległy mur osiągając przyścienną kładkę. Teraz już na spokojnie wykonaj kolejne podskoki do momentu, aż złapiesz się krawędzi korytarza nad tobą. | |
Wdrap się na podłogę, podejdź do pułapki. Przed tobą dwie tarcze w podłożu, poruszające się na ukos. Po obu stronach korytarza tkwią w murze poziome, obrotowe walce. Ustaw się blisko którejś ze ścian ale nie na tyle, by cię dosięgły kolce z boku. Gdy tarcze się oddalą, przebiegnij niebezpieczny obszar i wyhamuj przed kolczastym klocem w podłodze. Po obrocie na gładką powierzchnię przebiegnij po nim i wejdź w świetlistą poświatę - zdobyłeś piąty bonus health. | |
Teleportujesz się z powrotem do rozbitej Fontanny Światła. Wróć pod drzwi, którymi tu wszedłeś. Naciśnij kafel w podłodze, a następnie wyjdź przez otwierające się wrota na balkon. Podejdź do mechanizmu obrotowego, przełącz dźwignię i przekrocz próg kolejnych drzwi. Jesteś w niewielkiej komnacie. Oprócz stojaka z bronią nie znajdziesz tu nic interesującego, dlatego podnieś głowę do góry i odszukaj wzrokiem relief po lewej. Ustaw się pod nim, a następnie wbiegnij pionowo na ścianę wbijając nań sztylet. | |
Podskocz do góry, złap się murku ogradzającego taras. Przesadź go, przejdź przez zwiewną tkaninę na przeciwną stronę tarasu i zwieś się na rękach z drugiej strony barierki. Daj susa do tyłu na relief w ścianie wbijając nań sztylet. Na prawo od ciebie wysuwa się co jakiś czas ze ściany platforma. Wyczuj odpowiedni moment i przebiegnij poziomo na nią po ścianie, po czym wybij się od razu na wprost na poziomą, przyścienną kładkę. | |
Przejdź po kładce w prawo do końca. Włącz widok panoramiczny by wykoncypować, w jaki sposób dostać się na górę, na balkon ze Strażnikami. Czeka cię teraz seria skoków. Wybij się na drewnianą ścianę po prawej stronie, z niej odbij się na mur po lewej, znowu na prawo itd. aż do momentu, gdy sięgniesz poręczy balkonu wysoko nad twoją głową. Strażnicy patrzą w lewo, więc ty przesuń się na rękach w prawo, za ich plecy. Przesadź teraz barierkę i przy odrobinie wysiłku zabij wartującą dwójkę speed killem. | |
Uzupełnij ewentualne braki w broni o oręż ze stojaka obok, po czym przysuń się pod ścianę w miejsce, gdzie brak kawałka barierki. Pobiegnij poziomo po prawej ścianie i za drewnianym filarem wybij się w stronę środka sali, sięgając poprzeczki. Wdrap się na nią, a następnie skocz na jej sąsiadkę, zlokalizowaną na wprost, nieco powyżej. Ponownie wejdź na poprzeczkę i włącz widok panoramiczny. Zauważ, że w ścianie przed tobą widnieje relief, ale jest nieco za wysoko, więc go musisz zdobyć na raty. | |
Daj susa na elewację pod reliefem, odbij się z niej do tyłu na przeciwległy mur, po czym znów na ścianę z reliefem. Tym razem go sięgniesz sztyletem. Z tej pozycji wybij się w prawo i przebiegnij poziomo po ścianie osiągając występ na poprzecznym murze. Przejdź po nim na prawo za załom, a następnie przeskocz na balkon, na którym urzędują Strażnik i dwie Czarodziejki. Zlikwidowanie ich nie powinno nastręczyć ci problemu. | |
Po walce zwróć się w stronę tkwiącej opodal w windzie Farah. Zwieś się z zewnętrznej strony barierki balkonowej i daj susa na windę z dziewczyną. Znowu jesteście razem. O czym tu rozmawiać? Temat ulubionych kolorów i owoców jest dość żenujący, więc ucieszycie się, gdy winda dotrze do kresu drogi. Wyjeżdżacie na samą górę i zatrzymujecie się na placu obok królewskich ogrodów. | |
Wspólna wędrówka tradycyjnie kończy się trzęsieniem ziemi. Farah zostanie odgrodzona od ciebie okratowaną bramą, ale nie zawracaj sobie tym głowy. Najpierw zabij dwie szarżujące Czarodziejki, a następnie podejdź do stojącego w pobliżu mechanizmu obrotowego. Przełącz dźwignię i obróć go, dzięki czemu uruchomisz kamienne bloki w ścianach. | |
Wejdź we wnękę za mechanizmem. Włącz widok panoramiczny, by przyswoić sobie układ ścian, bloków i półek. Wielki, kamienny blok nad tobą co rusz to wysuwa, to chowa się w ścianie. Ukrywa się w murze na ok. sześć sekund i tyle masz czasu, aby wyjść na górę. Wbiegnij pionowo na lewą ścianę, wybij się na prawą, ponownie na lewą itd. aż osiągniesz krawędź półki po lewej stronie, wdrap się błyskawicznie na nią. | |
Podejdź do ruchomego bloku z reliefem, wbiegnij pionowo na niego i wbij sztylet w płaskorzeźbę. Gdy uczepiony bloku, wysuniesz się z wraz z nim tak, by był na równi z sąsiednim murem, daj susa na lewo. Osiągniesz relief obok, wbij w niego ostrze noża. Wybij się teraz do góry i zahacz nożem o płaskorzeźbę nad tobą. Jeszcze jedno wybicie i trzymasz się krawędzi półki powyżej, wejdź na nią. Włącz widok panoramiczny, by przeanalizować układ kolejnych elementów elewacji, po czym przysuń się do obrośniętego winoroślą muru po prawej. | |
Obserwuj poruszający się opodal blok z reliefem. Poczekaj, aż wysunie się całkowicie z niszy, po czym przebiegnij poziomo po ścianie zaczepiając sztyletem o tkwiącą w nim płaskorzeźbę. Gdy blok z twoją skromną osobą ponownie wysunie się z niszy, odbij od niego na prawo i przebiegnij poziomo po murze na półkę w rogu dziedzińca. Zwróć się w prawo, odszukaj wzrokiem pasmo czerwonego sukna, zwisające z elewacji budynku. Pobiegnij poziomo po ścianie, dosięgnij sukna i zsuń się po nim na dół. Przed końcem materiału wybij się do tyłu na wystającą z muru kładkę. | |
Przejdź po kładce do ściany i dalej idź występem w lewo. Za załomem muru wejdź na kolejną kładkę. Skocz przed siebie w niszę między dwiema równoległymi ścianami. Włącz widok panoramiczny, by określić sposób dotarcia do wielkiej bramy w głębi dziedzińca. Przesuń się w górną część niszy, obróć i daj susa na relief w przeciwległej ścianie, wbij w niego sztylet. Z tej pozycji odbij się na lewo, pobiegnij poziomo po ścianie i przed jej końcem skocz na mur po przeciwnej stronie. Wylądujesz w okolicach następnego reliefu, wpakuj szybko w niego ostrze noża. | |
Z płaskorzeźby biegnij poziomo do występu w murze na prawo. Przesuń się na rękach w stronę bramy, za załomem puść się występu i opadnij na próg bramy. Przejdź przez nią do tonącego w zieleni korytarza. Włącz widok panoramiczny, by zlokalizować wszystkie reliefy i poprzeczki w murach. Ustaw się przy prawej ścianie, pobiegnij po niej poziomo. Na wysokości widniejącego po drugiej stronie reliefu wybij się w jego stronę i wbij nań sztylet. Z tej pozycji odbij się na prawo zatapiając ostrze w płaskorzeźbie opodal. Daj susa do tyłu na poprzeczkę, wejdź na nią i skocz przed siebie na relief zahaczając go nożem. | |
Czeka cię już tylko ostatnia prosta. Obserwuj ruchomy blok po lewej. W chwili, gdy przesunie się w niszy równając do poziomu muru, pobiegnij poziomo po ścianie i bloku osiągając poziom z fontanną. Ochłodź się czystą, kryształową wodą. |