[16] The Arena Tunnel (tunel pod areną) | Prince of Persia Dwa Trony poradnik Prince of Persia: Dwa Trony
Ostatnia aktualizacja: 30 sierpnia 2019
16. The Arena Tunnel (tunel pod areną)
Podejdź do przepaści i przemknij nad nią biegnąc poziomo po lewej lub prawej ścianie. Wbiegnij pionowo na ścianę na wprost, złap się występu i wejdź na niego. Przejdź na lewo za załom. Nad tobą jest kamienny parapet, na przemian chowający się i wysuwający ze ściany. Wyczuj moment, kiedy się wysunie, podskocz i wdrap się na niego. | |
Zanim występ schowa się na powrót w murze, wybij się błyskawicznie do tyłu, w stronę poprzecznej belki. Nie masz szans jej dosięgnąć, lecz od czego masz bicz. Użyj w locie daggertaila na belce przedłużając lot, a wylądujesz na kamiennym występie na przeciwległej ścianie. Podskocz, złap się krawędzi podłogi, wejdź na nią i pobiegnij na lewo. | |
Za załomem skręć ponownie w lewo i zaraz potem w prawo. Przed tobą znów przepaść. Uważaj na kamienne bloki po obydwóch stronach ściany - co jakiś czas wysuwają się gwałtownie z muru robiąc miazgę z tego, co się znajdzie w tym czasie między nimi. Przebiegnij szybko między blokami i wybij się nad przepaść. Lecąc strzel daggertailem w stronę niewielkiego drążka, rozświetlonego pochodniami. Przedłużając lot wylądujesz na kamiennym występie po drugiej stronie urwiska. | |
Podskocz i złap się kamiennego występu nad tobą. Zanim się na niego wdrapiesz, zwróć uwagę na pozycję ruchomego kamiennego bloku, wystającego z prawego muru. Wejdź na występ w momencie, gdy blok się schowa w ścianie i od razu wybij się do góry na wyższy poziom. Nad głową masz kładkę, wskocz na nią. | |
Na lewo od kładki, powyżej znajduje się zbawcza wnęka w ścianie, w którą musisz wskoczyć. Dojścia do niej blokują dwa ruchome bloki skalne. Wybij się i złap krawędzi posadzki w chwili, gdy bloki prawie całkowicie wsuną się w ścianę. Błyskawicznie wdrap się na podłogę i przebiegnij między nimi. Tuż obok, w rogu stoją dzbany ze zbawczym piaskiem. Zbij je, by odnowić kończącą się energię. Podbiegnij na lewo do krawędzi przepaści. | |
Zejdź w dół po drabinie. Przed jej końcem zatrzymaj się, odszukaj wzrokiem płaskorzeźbę głowy na przeciwległej ścianie. Użyj na niej daggertaila, a następnie pociągnij go do siebie. Wysuniesz z muru kawał bloku skalnego. Wskocz na blok, z niego do góry na podłogę i ile sił w nogach pobiegnij w stronę otwartych drzwi na wprost. Wturlaj się przez wejście. Nie możesz zboczyć na bok ani o krok, ponieważ wrota się dość szybko zamykają. Jeśli nie zdążysz, wracaj na drabinę, ponownie wyciągnij blok z płaskorzeźbą ze ściany i powtórz bieg sprinterski. | |
Po szczęśliwym przebrnięciu przez wrota zwróć się w prawo. Podejdź do krawędzi urwiska, stań przy prawej ścianie i pobiegnij po niej poziomo. Przedłuż bieg zaczepiając daggertailem o wysoko sterczącą pochodnię, dzięki czemu wylądujesz na przyściennym, kamiennym występie po drugiej stronie przepaści. Przejdź nim w lewo, wyskocz na występ powyżej. | |
Idź występem w lewo do ściany, po czym wybij się do tyłu w stronę drążka z czerwoną chorągiewką. Zaczep o niego daggertail przedłużając skok i osiągnij kamienny parapet na przeciwległej ścianie. Podskocz, złap się występu powyżej, wdrap się na niego. Teraz skocz do tyłu na sterczącą z muru belkę. Wejdź na nią, skocz przed siebie na kolejną i z niej na piętro na wprost. | |
Zbiegnij wąską galerią w dół i dalej w lewo. W wodzie powrócisz do swojej normalnej postaci. Skieruj się na prawo od płonących drzwi, wyjdź z budynku. Na zewnątrz niespodziewanie zaatakuje cię Strażnik. Życie uratują ci strzały tajemniczego Łucznika. Po powaleniu nieprzyjaciela wybawiciel w końcu wyjdzie z cienia. Rozpoznajesz w nim Farah, dziewczynę znaną ci z przeszłości. Po kilku zdaniach dziewczyna życzy ci powodzenia i znika. Przeczuwasz, że nie jest to wasze ostatnie spotkanie. | |
Rozglądnij się wokół. Po prawej stronie znajdziesz rzeźbioną szkatułę z 10 kredytami piasku (sand credits). Opodal, przy lewej ścianie budynku masz fontannę. Napij się wody. |