[29] The Promenade (promenada) | Prince of Persia Dwa Trony poradnik Prince of Persia: Dwa Trony
Ostatnia aktualizacja: 30 sierpnia 2019
29. The Promenade (promenada)
Udaj się na wprost, a za załomem skręć w lewo. Podkradnij się do stojącego tyłem Niewolnika i zadźgaj go używając speed killa. Podejdź do wiklinowego kosza po prawej stronie, zaciągnij go pod murek przy kaskadach. Wejdź na kosz i pobiegnij poziomo po prawej ścianie. Przy jej samym końcu wybij się na drugą ścianę w lewo, z niej znowu na mur z prawej, ponownie na lewo itd. aż dosięgniesz krawędzi podłogi powyżej. Wejdź na nią, a następnie rozpraw się z wartującym Niewolnikiem. | |
Zlokalizuj ozdobny kafel w ścianie, wbiegnij pionowo na nią i wciśnij go. Opuścisz tymczasowo zasuwę po prawej stronie, otwierając sobie drogę. Pobiegnij poziomo po prawej ścianie, odbij się z odskoczni i przeleć na ukos na kładkę. Przejdź po niej za załom, a następnie podskocz i wdrap się na drewniany parapet powyżej. Wykonaj skok na boczną elewację drewnianego balkonu, odbij się z niego z powrotem na ścianę, z niej znów na elewację, ponownie na ścianę itd. aż osiągniesz dach balkonu. | |
Włącz widok panoramiczny, by określić sposób dotarcia na drugą stronę ulicy. Ustaw się przy ścianie po prawej. Pobiegnij po niej poziomo, odbij się z odskoczni na drugą odskocznię w przeciwległej ścianie, a stąd daj susa na ukos na balkon. Przeskocz barierkę i przejdź przez bramę. Do twych uszu dojdą krzyki maltretowanych, zniewolonych mieszkańców Babilonu. | |
Po chwili zmienisz się w Mrocznego Księcia. Podąż w prawo, skocz na łańcuch zwisający ze szczytu wieży. Zsuń się na dół, poczekaj na Niewolnika. Gdy znajdzie się pod tobą i odwróci plecami, zaatakuj go speed killem. Po opuszczeniu wieży zabij jeszcze dwa Ogary. Na lewo od wyjścia, w murze znajduje się prostokątny mechanizm. Wbiegnij pionowo na mur i wbij sztylet w rowek mechanizmu, a opadając zamkniesz wielkie okiennice w ścianie na prawo. | |
Podejdź pod elewację z zamkniętymi okiennicami. Pobiegnij poziomo po ścianie, przedłuż bieg daggertailem o wysoko położoną pochodnię lądując na paśmie czerwonego sukna. Zjedź po nim w dół. Przed końcem sukna odbij się do tyłu, złap biczem poprzeczkę z czerwonym proporcem i przedłuż lot lądując ostatecznie na krawędzi narożnego tarasu. Wdrap się na taras, zlikwiduj trzy Czarodziejki i jednego Ogara. | |
W prawym rogu tarasu znajduje się prostokątny mechanizm, wbiegnij pionowo na ścianę i wbij w niego sztylet. Opadając zamkniesz okapniki w sąsiednim budynku, podejdź do muru z nimi. Włącz widok panoramiczny, by ocenić odległość do najbliższych odskoczni. Pobiegnij poziomo po elewacji budynku przedłużając drogę daggertailem o wysoko położoną pochodnię. Po wbiegnięciu na odskocznię odbij się z niej na drugą, a następnie trzecią odskocznię i w rezultacie wyląduj na niewielkim tarasie. | |
Zabij szarżującego Niewolnika, a następnie zwróć się w lewo. Teraz czeka cię mały maraton po elewacjach budynków. Pobiegnij poziomo po prawej ścianie, odbij się z odskoczni na drugą odskocznię w sąsiednim domu, a z niej na trzecią w murze kilkanaście metrów dalej. Z ostatniej odskoczni wybij się od razu w lewo przedłużając biczem lot o drążek z proporczykiem. W ostateczności wylądujesz na obszernym tarasie, pilnowanym przez dwóch Niewolników i dwa Ogary. Uśmierć wrogą czwórkę, po czym skieruj się w lewo, do przerwy w barierce. | |
Pobiegnij poziomo po ścianie na prawo sięgając narożnego tarasu przed tobą. Odszukaj wzrokiem prostokątny mechanizm z rowkiem, wbiegnij pionowo na mur i wbij sztylet w mechanizm. Opadając otworzysz okapniki w budynkach, umożliwiające ci dalszą wędrówkę. Podejdź do ściany, po której niedawno się tu dostałeś. Podskocz do góry, złap się belki nad tobą i wdrap się na nią. Skocz z belki przed siebie na dopiero co otwarty przed chwilą okapnik. | |
Zeskocz na taras pod tobą, skręć na lewo w narożnik tarasu. Wbiegnij pionowo na ścianę i wybij się do tyłu, łapiąc krawędzi drugiego otwartego okapnika. Wejdź na niego, przejdź na drugą stronę. Włącz widok panoramiczny, by zlokalizować wyjście z lokacji. Pobiegnij przed siebie poziomo po ścianie i przed załomem skocz na prawo. Zahacz daggertailem o jedną, a następnie drugą poprzeczkę z proporczykiem i wyląduj ostatecznie na krawędzi półki, prowadzącej w głąb korytarza. | |
Wejdź na półkę, po czym opuść się na ręce z jej drugiej strony. Przesuń się z krawędzi półki na niewielki występ w prawej ścianie. Udaj się do samego końca występu, a następnie zlokalizuj rzeźbę głowy w przeciwległej ścianie. Strzel daggertailem w rzeźbę i wyciągnij ją wraz z blokiem skalnym ze ściany. Wskocz na blok, obróć się w prawo. Przebiegnij poziomo po ścianie do sterczącej opodal drabiny, zejdź po niej w dół. Odszukaj wzrokiem kolejną rzeźbę głowy w murze naprzeciw, przy użyciu daggertaila wysuń ją wraz z blokiem skalnym. | |
Daj susa na blok, stojąc na nim zwróć się w lewo. Pobiegnij poziomo po ścianie i wybij się na lewo osiągając zalaną wodą półkę. Po chwili powrócisz do swojej normalnej postaci. Wskocz na występ w murze, z którego spływa woda i wejdź na niego. Podskocz do góry, złap się barierki nad twoją głową. Przesadź ją, podejdź pod przeciwległą barierkę i zwieś się na rękach z jej drugiej strony. Przysuń się do ściany, wybij do tyłu na wystający ze ściany drążek. Rozbujaj się, po czym przeskocz na identyczny drążek na wprost, a niego na grubą belkę. | |
Stojąc na belce zwróć się w prawo i daj susa na zwisający z góry łańcuch. Pod sobą masz plac z Wrotami Piasku, pilnowanymi przez czterech nieprzyjaciół. Znamienne jest, że wśród ochrony stosu jest nie jeden, ale dwóch Strażników Piasku. Nie jest to jakaś wielkie utrudnienie, ponieważ jeden z nich znajduje się na wysokiej półce kamiennej w rogu placu i nie reaguje alarmem na wydarzenia przy Wrotach. Interesuje cię więc tylko jeden Strażnik Piasku, kręcący się w okolicach magicznego stosu. | |
Zsuń się po łańcuchu w dół. Możesz zabić stojącego pod tobą Niewolnika speed killem, ale wykonaj atak dopiero wtedy, gdy krążący opodal Strażnik Piasku odwróci się do ciebie tyłem. Po zadźganiu Niewolnika błyskawicznie schowaj się za załomem muru obok. Wyczekaj, aż krążący w oddali Strażnik Piasku ponownie pokaże ci plecy i wtedy puść się do niego biegiem. Gdy będziesz blisko, użyj spowolniającej czas Mocy Piasków Czasu Oko Burzy, po czym na spokojnie uśmierć wroga. W pobliżu pozostaje ci jeszcze jeden Niewolnik do zabicia, ale to już pestka. | |
Po walce podejdź do Wrót Piasku i wbij w nie sztylet - otrzymasz 200 kredytów piasku (sand credits). Przypomnij sobie teraz o drugim Strażniku Czasu, błąkającym się gdzieś po półce nad twoją głową. Wbiegnij pionowo na półkę i wdrap się na górę. Zlikwiduj wroga, podejdź pod ścianę i rozbij szkatułę z 10 kredytami piasku (sand credits). | |
Wróć teraz w okolicę łańcucha, z którego zeskoczyłeś na plac. Wejdź do bramy obok, przeskocz bloki skalne i skręć w prawo. Idź przed siebie korytarzem, skręcaj zgodnie z kierunkami aż dojdziesz do miejsca, gdzie czyha pułapka: dziesięć ruchomych, wysuwających się z muru bloków skalnych i ruchome tarcze w ścianach. Najlepszym sposobem na przebycie pułapki jest przemknięcie środkiem. Pierwsze cztery bloki otworzą ci się idealnie, na pozostałe możesz wskakiwać i wybijać się z nich do przodu. | |
Po ominięciu bloków skręć korytarzem w lewo, kawałek dalej wejdziesz do pomieszczenia z fontanną. Przepłucz zaschnięte gardło. |