[08] The Ruined Palace (zrujnowany pałac) | Prince of Persia Dwa Trony poradnik Prince of Persia: Dwa Trony
Ostatnia aktualizacja: 30 sierpnia 2019
8. The Ruined Palace (zrujnowany pałac)
Opuść pomieszczenie z fontanną korytarzem na lewo. Przed tobą pułapka z dwoma pionowymi klocami przy ścianach i kursującym pomiędzy nimi, naszpikowanym zabójczymi ostrzami filarkiem. Przesuń się pod jedną ze ścian i wyczuj, kiedy najbliższy kloc obróci się na wierzch gładką powierzchnią. Przemknij obok niego, oczywiście jeśli niebezpieczny filar znajduje się akurat po przeciwległej stronie. | |
Za załomem na lewo drogę blokuje następna przeszkoda - trzy poziomo ułożone kolczaste kloce. Łatwo je przejdziesz, bo na płaską stronę obracają się seryjnie, w sposób powtarzalny. Kolejna pułapka to trzy szybko przemieszczające się kolumny. Przesuń się pod ścianę i w odpowiednim momencie (filarki również przemieszczają się w sposób powtarzalny) błyskawicznie przebiegnij niebezpieczną strefę. Nie przejmuj się, jeśli w tym czasie zahaczy cię ostrzem któraś z kolumn, ubytek energii nie powinien być zbyt duży. | |
Po ominięciu pułapki kontynuuj bieg i nie zatrzymuj się, ponieważ posadzka jest niestabilna załamując się pod twoim ciężarem. Dopiero przy portalu, w końcu korytarza jesteś bezpieczny. Skręć w lewo i wejdź do wielkiej sali. Wokół walają się sterty gruzu oraz pełno jest dziur w podłodze, więc patrz pod nogi. Podejdź do drzwi na wprost wejścia i obracając się w prawo, przesadź dziurę w podłodze. Pobiegnij na przeciwległy koniec sali. Zwróć się w lewo i przeskocz kolejną wyrwę w podłodze. Zabij atakującego cię Strażnika. | |
Wskocz na kamienne podwyższenie, znajdujące się obok kolumn w jednym z naroży sali. Przesadź na wprost dziurę w posadzce i wyląduj na wąskim pasku podłogi przy ścianie. Przylegając do muru, przesuń się w lewo na szeroki, bezpieczny kawał podłogi. Zaszlachtuj obydwu atakujących cię Strażników. W ścianie po prawej znajdź niszę z rzeźbioną szkatułą. Wewnątrz znajdziesz dziesięć kredytów piasku (sand credits). | |
Wyjdź z niszy i skieruj się ku budowli na środku sali. Zlokalizuj dwa występy w murze, wejdź na nie, a następnie podskocz i chwyć się krawędzi podłogi na półpiętrze. Wdrap się na górę, zlikwiduj Strażnika. Na tej ścianie, w której znajdowała się nisza ze szkatułą widnieją dwa reliefy. Ustaw się na wprost nich, weź rozbieg i wykonaj skok na niższy, wbijając nań ostrze sztyletu. Podskocz i zahacz ostrzem o wyższy relief. Z tej pozycji wybij się ponownie do góry, sięgając kamiennego parapetu. Przejdź nim w lewo na większy kawałek posadzki. | |
Opodal, na sąsiedniej ścianie znajduje się platforma. Osiągniesz ją biegnąc poziomo po murze. Z tego miejsca, zachowując wciąż ten sam kierunek, ponownie pobiegnij poziomo po ścianie W chwili nadepnięcia na rzeźbioną odskocznie wybij się z niej. Przesadzisz ukośnie przestrzeń i wylądujesz na kamiennym parapecie. | |
Przylegając plackiem do ściany przejdź w lewo, wejdź do wnęki w ścianie. Prowadzi ona do bocznego pomieszczenia z fontanną. Czas na łyk wody dla ochłody. |