[41] The Middle Tower (średnia wieża) | Prince of Persia Dwa Trony poradnik Prince of Persia: Dwa Trony
Ostatnia aktualizacja: 30 sierpnia 2019
41. The Middle Tower (średnia wieża)
Rozglądnij się wokół, zlokalizuj prostokątny mechanizm opodal w ścianie. Wbiegnij pionowo na niego i wbij nań sztylet, a otworzysz wrota za plecami. Zeskocz na ziemię i pobiegnij co tchu do otwartego przejścia. Dość szybko się zamyka, więc albo spowolnij czas używając Mocy Piasków Czasu Oko Burzy, albo przeturlaj się w ostatniej chwili pod drzwiami. | |
Jesteś na tarasie na zewnątrz wieży. Zabij dwie Czarodziejki, a następnie zerknij na ścianę obok drzwi. Znajdziesz dwa reliefy, które cię zainteresują. Wbiegnij na mur pod nimi i wbij sztylet w niższy, po czym podskocz zatapiając ostrze noża w wyższy. Z reliefu pobiegnij poziomo po ścianie na prawo na platformę. Wejdź na nią, podnieś głowę do góry, by odszukać wzrokiem płaskorzeźby. Wbiegnij pionowo na ścianę i ponownie zahacz sztyletem najpierw o niższy, a następnie o wyższy relief. | |
Wisząc na ostrzu noża odbij się na lewo, pobiegnij poziomo po ścianie docierając do kolejnego reliefu, wbij oczywiście w niego sztylet. Kontynuuj bieg poziomy po ścianie w lewo, po dotarciu do odskoczni wybij się z niej na zwisający z góry słup. Ze słupa przeskocz na podłogę dużej, dwupiętrowej platformy obok. Udaj się na drugą stronę platformy, podejdź do obrotowego mechanizmu. Przestaw dźwignię mechanizmu a sprawisz, że winda po prawej wyjedzie na pierwsze piętro. | |
Przejdź na lewo, do frontowego naroża platformy. Zlokalizuj belkę ze zbloczem i przeskocz na nią. Idź po belce do ściany, a następnie w prawo. Podskocz do góry, złap się belki powyżej i wdrap się na nią. Przesuń się za jej załom, po czym wybij się w stronę pierwszego piętra platformy, wylądujesz na podłodze. Udaj się na prawo, omiń mechanizm obrotowy (nie ruszaj go na razie!) i dojdź do windy. Wysuń z niej kamienny blok i przepchnij go na lewą stronę platformy. Wsuń blok do drugiej windy, zlokalizowanej niedaleko mechanizmu. | |
Gdy kamienny blok znajdzie się w windzie, podejdź do mechanizmu obrotowego i przełącz dźwignię - winda ze skałką wyjedzie do góry, na drugie piętro. Idź teraz do barierki ogradzającej platformę z lewej strony, przewieś się z drugiej strony. Wybij się do tyłu na długi drążek, wystający ze ściany. Nad tobą są jeszcze dwa takie drążki, wdrapuj się na każdy i skacz na wyższy. Z ostatniego przeskocz z powrotem na główną platformę, osiągniesz już drugie piętro. | |
Na tym poziomie kręci się jeden Kameleon i trzech Niewolników. Na szczęście atakują pojedynczo, nie reagując na odgłosy walki, więc nie będziesz miał z nimi problemu. Po walce podejdź do windy z lewej strony platformy i wysuń z niej blok kamienny. Przepchnij kamień na prawą część platformy, wepchnij go do drugiej windy. Sprawisz, że pod wpływem ciężaru kabina zjedzie w dół, ale dzięki temu inna winda wyjedzie do góry. O to ci chodziło. | |
Przesuń się pod mur niedaleko szybu windy, do której wepchnąłeś kamienny blok. Zwróć się twarzą do drewnianej ściany po lewej, wbiegnij pionowo na nią i daj susa do tyłu na niewielką platformę powyżej. Pobiegnij teraz poziomo po ścianie i na wysokości kabiny windy wybij się na nią, łapiąc barierki. Przejdź na rękach za załom w lewo, ustaw się na wprost wystającej z sąsiedniej platformy belki ze zbloczem. Przeskocz na belkę, wejdź na platformę i wsuń się w niszę między dwiema ścianami. | |
Ustaw się twarzą do którejś ze ścian. Wbiegnij pionowo na nią i wybij się na przeciwną, z niej ponownie na poprzednią, ponownie do tyłu itd. aż podskokami osiągniesz występ powyżej. Przesuń się po nim na frontową ścianę i wybij do tyłu, złapiesz się belki ze zbloczem. Wdrap się na nią, idź w stronę zblocza i przeskocz na lewo na sąsiednią platformę. Obróć się twarzą do ściany i wbiegnij pionowo na nią, wbijając nóż w relief. | |
Z reliefu wybij się w lewo i pobiegnij poziomo po ścianie, osiągając drążek. Rozbujaj się na nim, po czym przeskocz na wprost na następny drążek. Stań na nim i wybij się na platformę obok. Włącz widok panoramiczny, by zlokalizować ukryte wejście do wieży. Okazuje się, że znajduje się dokładnie pod tobą. Zwieś się z platformy i opuść na belkę pod tobą. Wejdź przez otwór do wieży, rozpoczniesz etap bonusowy. | |
Rusz przed siebie korytarzem, zeskocz na półkę poniżej i z niej na posadzkę na samym dole. Idź do końca prostej, a następnie wskocz na półkę skalną. Spójrz do góry - tam prowadzi droga. Przesuń się na lewo, wbiegnij pionowo po murze i złap się krawędzi przyściennej kładki. Wejdź na nią, po czym daj susa do tyłu na deskę na przeciwległej ścianie. Przejdź w lewo i jeszcze dwukrotnie wybijaj się do góry, osiągając kolejne kładki. Z najwyższej przeskocz naprzeciwko na posadzkę korytarza. Podejdź do Fontanny Światła i napij się wody. | |
Zostajesz teleportowany do korytarza z pułapkami. Pierwsza z nich składa się ze stojącego na środku obrotowego ostrza z dwoma długimi ostrzami i poziomego, kolczastego kloca w podłodze. Stań przy jednej ze ścian w sporej odległości (ważne!) od noży mechanizmu. Gdy kloc w podłodze zacznie obracać się na wierzch gładką powierzchnią, puść się poziomym biegiem po ścianie i przemknij nad ostrzami oraz klocem. | |
Ustaw się przy lewej krawędzi przepaści. Przed tobą obracający się w ścianie trak. Za nim, w pewnej odległości tkwią po obu stronach muru dwa pionowe, kolczaste kloce. Gdy walce zaczną obracać się na wierzch gładką powierzchnią, a trak właśnie rozpocznie wsuwanie swoich zębów w ścianę, puść się poziomym biegiem po lewej ścianie. Przebiegnij przez trak, a po osiągnięciu kloców wybij się na prawą stronę, po czym znów na lewą i znowu na prawą, aż złapiesz się krawędzi półki powyżej. Wejdź szybko na nią, zanim walce ponownie zaczną wysuwać swoje zabójcze kolce. | |
Podejdź do urwiska. Tuż obok ciebie w ścianie obraca się wielki trak, a za nim, w pewnej odległości wiruje drugi. Tarcze nie obracają się jednakowo i tutaj upatruj swojej szansy. Pobiegnij poziomo po lewej ścianie w momencie, gdy ze ściany wysunie się już całkowicie uzębiona połówka traka. Przemknij nad nim i bez zatrzymywania omiń także jego sąsiada. Gdy już prawie będziesz spadał, odbij się mocno na prawo, a dosięgniesz kładki. Wdrap się na nią, przejdź na drugi koniec i skocz na wprost na kolejną dechę. Opuść się z niej w dół na ostatnią już kładkę. Z tej pozycji wykonaj skok w lewo na podłogę. | |
Ostatnią pułapką bonusowego etapu jest układ: dwa poziome, kolczaste kloce w podłodze plus obrotowe ostrze pomiędzy nimi. Aby przebrnąć zawadę bez zadrapań, ustaw się przy lewym murze. Gdy najbliższy kloc obróci się na wierzch gładką powierzchnią, pobiegnij poziomo po lewej ścianie, omijając wszystkie przeszkody za jednym zamachem. Wejdź w świetlistą poświatę - zdobyłeś szósty bonus health. Zostaniesz teleportowany do rozbitej Fontanny Światła. Wróć tą samą drogą na początek etapu bonusowego, do otworu w wieży. | |
Wyjdź na zewnątrz, wkrocz na belkę i wybij się z niej na prawo, osiągając obwiązaną sznurem sąsiednią krokiew. Podskocz do góry, złap się belki nad tobą. Wejdź na nią i przeskocz na platformę po prawej. Odwróć się teraz twarzą w kierunku, z którego tu dotarłeś. Wybij się na wprost i dosięgnij krawędzi kamiennego balkonu powyżej. Wdrap się na niego, po prawej stronie masz bramę prowadzącą do wnętrza do wieży. Wejdź w nią. | |
Stań nad krawędzią przepaści, przy lewej ścianie. Zwróć uwagę na dwa pionowe, kolczaste kloce w murze. Obracają się dość szybko to na gładką, to na nabitą kolcami powierzchnię. Wyczekaj moment, kiedy stercząc do góry kolcami, za jakąś sekundę zaczną obracać się na bezpieczną stronę i pobiegnij poziomo po lewej ścianie. Powinieneś trafić idealnie. Przebiegnij po klocach, po czym odbij się z odskoczni na przeciwległy mur. Wpadniesz na relief, wbij w niego sztylet. Podskocz do góry i zatop ostrze noża w wyżej położoną płaskorzeźbę. | |
Po lewej stronie masz tarczę, poruszającą się z góry do dołu i z powrotem. Gdy tarcza znajdzie się w dolnym położeniu, wystartuj z reliefu na lewo. Przebiegnij poziomo po ścianie nad nią, skocz z odskoczni na przeciwległą ścianę i stamtąd ponownie odbij się z odskoczni na prawą stronę. Wylądujesz na reliefie, wbij w niego sztylet. Obserwuj teraz dwie pionowo przemieszczające się tarcze w murze obok. Mkną niezwykle szybko, dlatego wybij się z reliefu w ich stronę wtedy, gdy się znajdują w górnym położeniu. Przebiegnij poziomo po ścianie nad nimi na narożną półkę. Zwróć się w lewo. | |
Czeka cię teraz prawdziwe wyzwanie, bowiem w murze przed tobą tkwią aż trzy ruchome tarcze. Przesuń się pod ścianę na prawo. Pobiegnij po niej poziomo w momencie, gdy najbliższa ci tarcza wracając z górnego położenia w dolne znajdzie się na wysokości twojej głowy. Miń wszystkie trzy tarcze, odbij się z odskoczni na mur z odskocznią po przeciwnej stronie, stąd wystrzel po ukosie na jeszcze jedną odskocznię i z niej przeskocz na relief, wbijając nań nóż. Uff! Niełatwa to była akcja. Przeskocz teraz już na spokojnie na posadzkę po lewej. | |
Idź przed siebie, a następnie skręć korytarzem w lewo. Drogę zagradza ci obrotowe ostrze, za nim dodatkowo tkwi w podłodze kolczasty kloc. Aby bezpiecznie ominąć pułapkę, musisz się cofnąć do tyłu aż po samą ścianę. Ustaw się teraz przy prawym murze, po czym pobiegnij po nim poziomo w stronę pułapki w momencie, gdy kloc obróci się na wierzch gładką powierzchnią. Przemknij nad ostrzami, ale już na wysokości kloca puść przycisk biegu, by opadając na podłogę wyrobić się przed przepaścią. Opuść się na rękach na krawędź urwiska. | |
Przesuń się na środek krawędzi przepaści, po czym skocz do tyłu na relief w ścianie wbijając nań nóż. Teraz wybijaj się jeszcze kilkakrotnie do góry, zahaczając kolejno sztyletem o trzy ustawione pionowo reliefy. Z ostatniego podskocz i złap się krawędzi podłogi nad tobą, wdrap się na nią. Podejdź do drzwi. W progu powitają cię dwaj skąpo odziani Niewolnicy. Przywitaj się z nimi równie czule a gdy ich zabijesz, wyjdź przez drzwi na kamienny taras. | |
Podejdź do miejsca, gdzie brakuje kawałka barierki. Ustaw się przy prawej ścianie, po czym przebiegnij po niej poziomo na wystający z muru drążek. Rozbujaj się na nim i przeskocz w przód na kolejny drążek. Wdrap się na drzewce, a następnie wybij na wprost na przyścienną kładkę. Przesuń się po niej na lewo, wyjdź na obrośniętą murawą platformę. Przejdź przez bramę na zewnątrz wieży, po czym skręć w lewo. Ustaw się przy murze, pobiegnij po nim poziomo na widniejącą opodal platformę. Na platformie zwróć się w lewo, skocz i wejdź na mur. | |
Skieruj się w prawo, wbiegnij pionowo na mur i podciągnij się na niego. Zeskocz następnie w lewo na drewniany pomost, gdzie zaatakuje cię jedna Czarodziejka. Zlikwiduj ją, po czym udaj się pomostem przed siebie, a następnie skręć w lewo. Skocz na wprost na najniższy poziom drewnianej konstrukcji, przesadź barierkę. Włącz widok panoramiczny, by ocenić jej wielkość oraz zlokalizować najistotniejsze jej elementy: blok, mechanizm obrotowy i kabinę windy. | |
Przesuń kamienny blok ze środka podłogi do miejsca, gdzie stoi winda. Wepchnij go do kabiny. Idź teraz do części poziomu leżącej naprzeciw pomostu, którym tu się dostałeś. Zwieś się z drugiej strony barierki, a następnie przeskocz na płaską platformę z murawą. Zwróć się w lewo i wybij się na kolejną platformę, leżącą nieco wyżej od tej, z której skakałeś. Wdrap się na nią, a następnie uśmierć dwóch Niewolników i jedną Czarodziejkę. Przejdź na koniec platformy do miejsca, gdzie stoją dwa drewniane słupy z rozwieszoną między nimi poprzeczką. | |
Skocz na poprzeczkę, stań na niej. Wybij się przed siebie na środkowy poziom drewnianej konstrukcji. Podejdź do obrotowego mechanizmu i przesuń dźwignię, wywindujesz do góry kabinę z blokiem. Odszukaj teraz łamaną kładkę, wystającą z podłogi w jednym z boków piętra, obok drewnianej ścianki. Wejdź na kładkę i przejdź na jej łamany koniec, po czym wybij się na wprost na niewielką przyścienną platformę. | |
Na platformie obróć się w prawo, pobiegnij poziomo po murze i na wysokości windy wybij się na nią. Złap się obarierowania kabiny, z którego następnie odbij się do tyłu osiągając balustradę górnego piętra budowli. Przeskocz balustradę, udaj się galerią w lewo. Rozsiekaj po drodze dwie Czarodziejki, na końcu prostej skręć w lewo i pobiegnij do końca. Gdy dotrzesz do grubego konara drzewa, obróć się w lewo. Podskocz do góry, złap się kładki i wejdź na nią. Jesteś dokładnie na wprost ostatniego piętra drewnianej konstrukcji. | |
Skocz z kładki na trzecie piętro konstrukcji, dosięgając barierki. Przesadź ją i zabij dwóch Niewolników. Podejdź do windy po lewej, wysuń z niej kamienny blok, a następnie przepchaj go do drugiej kabiny, znajdującej się obok. Kabina z blokiem opadnie w dół, powodując jednocześnie wywindowanie do góry innej kabiny, z której zaraz skorzystasz. Wejdź do windy po lewej, z której przed chwilą wysuwałeś blok. Zwieś się z zewnętrznej strony barierki i przeskocz na sąsiednią kabinę, tą, którą przed chwilą "uruchomiłeś" kamieniem. | |
Zwieś się z prawej strony barierki kabiny, a następnie przeskocz na narożny taras z dwoma Czarodziejkami. Zlikwiduj je, po czym przejdź na prawą część tarasu do miejsca, gdzie brakuje kawałka balustrady. Wybij się w przód na wystającą z muru kładkę. Stojąc na niej podskocz do góry i złap się okiennego parapetu powyżej, wejdź na niego. Teraz podskocz ponownie do góry osiągając występ w ścianie, wdrap się na niego. Przesuń się w lewo do końca, a następnie daj susa do tyłu łapiąc się wystającego z sufitu słupa. Wdrap się po nim maksymalnie do góry, po czym zlokalizuj na ścianie obok relief. | |
Przeskocz ze słupa na relief wbijając nań sztylet. Z tej pozycji odbij się na lewo, pobiegnij poziomo po ścianie i wybij z odskoczni na kolejną płaskorzeźbę, umieszczoną w ozdobnie rzeźbionej kracie. Zwróć się w lewo, przebiegnij poziomo po kracie na sąsiedni relief, zatop w nim ostrze noża. Opuść się na sąsiada poniżej i z niego opadnij na występ nad bramą w kracie. Spuść się do progu furtki, wejdź przez nią. Uśmierć czterech Niewolników, po czym skieruj się do drugiego wyjścia po lewej. Podejdź pod mur z dwoma reliefami. | |
Wbiegnij pionowo na mur i wbij sztylet w relief. Wybij się do góry zatapiając ostrze noża w sąsiednią płaskorzeźbę. Teraz czeka cię dwukrotnie poziomy bieg po ścianie w lewo, by zahaczyć o dwie kolejne płaskorzeźby. Z ostatniej opuść się na belkę poniżej, a z tej daj susa do tyłu na następną belkę. Przejdź po niej do końca, a następnie zejdź na drewnianą platformę po prawej. Wejdź na wystającą z platformy kładkę, opuść się na kładkę poniżej i przejdź na jej łamany koniec. Przeskocz nad przepaścią na identyczną kładkę po drugiej stronie. Idź za jej lewy załom i zeskocz na platformę z jej prawej strony. | |
Przejdź na koniec platformy, po czym przeskocz w prawo na przyścienny podest, znajdujący się pod murem z trzema pionowymi reliefami. Wbiegnij pionowo na ścianę i wbij sztylet w najniższy relief. Wybijaj się teraz dwukrotnie do góry, zahaczając o dwie następne płaskorzeźby. Uczepiony najwyższej, odbij się od niej w lewo, pobiegnij poziomo po ścianie i daj susa z odskoczni na zwisający z dachu słup. Wdrap się po nim maksymalnie do góry. | |
Zwróć się w stronę ściany, tej samej, po której ostatnio biegłeś i skocz na nią. Wylądujesz na wąskim występie, przejdź po nim w lewo na platformę. Wejdź w drzwi prowadzące do wnętrza budynku. Na wprost wejścia, przy ścianie stoi fontanna. Po tak morderczej, długiej wędrówce racz odpocząć przy źródełku. |