Wyścigi śmierci w Mad Max | Aktywności poradnik Mad Max
Ostatnia aktualizacja: 29 lipca 2019
Wyścigi śmierci
Jeżeli chcesz szybko odblokować nowe samochody oraz spróbować swoich sił w jeździe po bezdrożach Wyścigi śmierci są właśnie dla Ciebie. Rozrzucone po całej mapie, pozwalają przede wszystkim na odblokowanie nowych pojazdów oraz zdobywanie Tokenów Griffy. Aby rozpocząć wyścig udaj się w miejsce startowe (w każdej lokacji zostaje ono zaznaczone na mapie w momencie przejechania odpowiednio blisko lub w przypadku odkrycia lokacji, po wizycie w Posterunku obserwacyjnym).
Zasady wyścigu są bardzo podobne, niezależnie od rodzaju danego zmagania. Przede wszystkim, aby wygrać musisz dojechać do mety pierwszy. Po drugie musisz to także zrobić przed upływem określonego czasu (pokazany jest on na środku ekranu). Nie jest to zawsze równoznaczne, gdyż może wystąpić sytuacja, gdy dojedziesz do mety przed końcem czasu, ale Twój rywal zrobi to szybciej - wtedy wyścig trzeba powtórzyć. Każdy z Wyścigów śmierci oferuje także kilka pojazdów do wyboru (zwykle 3), do zaliczenia wyścigu i odblokowania punktu szybkiej podróży wystarczy jedna wygrana, dowolnym samochodem. Część pojazdów do kolekcji możesz odblokować właśnie przez start w Wyścigach śmierci, po udanej gonitwie zostają one dodane do kolekcji (tylko ten pojazd, którym wygrałeś wyścig). Wyścigi śmierci można dowolnie powtarzać, czasami oferują one możliwość odblokowania więcej niż jednego pojazdu.
Istotną informacją podczas ścigania się w jest możliwość zdobycia Tokenu Griffy. Niezbędna jest wygrana w wyścigu, przy czym osiągnięty czas musi być lepszy, niż minimalny czas potrzebny do wygranej. Symbol odmierzający upływ czasu zaznacza kreską miejsce, którego nie możesz przekroczyć (zwykle jest to kilkanaście sekund przed końcowym czasem). Osiągnięcie czasu "legendarnego" potrzebne jest tylko do zdobycia Tokenu Griffy, wygrana w normalnym czasie wystarczy do zaliczenia wyścigu.
Aby ułatwić sobie wygranie każdego wyścigu pamiętaj o możliwości eliminacji kierowców. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby chwilę po starcie zniszczyć pojazdy wszystkich oponentów i spokojnie jechać do mety, nie przejmując się swoją pozycją, a jedynie upływającym czasem. Nie ma żadnej kary za wyłączenie przeciwników z wyścigu w ten sposób, dlatego często może być to sposób na ułatwienie sobie życia - nie zapomnij o zapasie amunicji do shotguna.
Same wyścigi przebiegają raczej standardowo - Twoim zadaniem jest dojechanie z punktu A do punktu B. Tylko jeden rodzaj wyścigu wymaga od Ciebie względnego trzymania się wytyczonej trasy, w przypadku dwóch pozostałych masz pełną dowolność. Wykorzystaj to i niejednokrotnie jedź na przełaj, całkowicie ignorując wytyczoną trasę. Liczy się tylko dotarcie do mety. Gra pokazuje sugerowaną trasę, oznaczając drogę czerwonym kolorem - jeżeli to nie wystarcza zawsze możesz zrobić to samemu z menu podglądu mapy. Trasa zostanie wtedy pokazana na minimapie.
Uwaga na koniec: zniszczenie pojazdu lub jego wcześniejsze opuszczenie automatycznie anuluje wyścig.
Rodzaje wyścigów
Jazda w rozproszeniu - w tym wyścigu jedynym zadaniem jest dojechanie do mety na pierwszej pozycji. Możesz dowolnie zignorować wytyczoną trasę i samemu wybrać drogę. Podobnie zrobią przeciwnicy, którzy zwykle rozjadą się w różne strony.
Bomba zegarowa - w tego rodzaju wyścigach generalnie ścigasz się tylko z czasem. Przeciwnicy nie próbują Cię wyprzedzić, a raczej zniszczyć. Postaraj się nie wdawać z nimi w przepychanki, odstrzeliwując te pojazdy, które najbardziej utrudniają Ci jazdę, ścierając się z Tobą.
Beczkomiazga - nieco inna odmiana gonitwy. Na całej trasie rozmieszczone zostały "checkpointy", których nie możesz ominąć - są to miejsca, gdzie w linię ustawionych zostało kilka wybuchowych beczek. Twoim zadaniem jest trafienie przynajmniej jednej z nich w każdym takim checkpoincie. Musisz więc przynajmniej częściowo trzymać się wytyczonej trasy (poza checkpointami możesz zjeżdżać z drogi). Ominięcie lub nietrafienie w żadną beczką w jakimkolwiek punkcie kontrolnym skutkuje niezaliczeniem wyścigu, nawet w przypadku jego wygrania.